Announcement

Collapse
No announcement yet.

trevligt med service nuförtiden!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trevligt med service nuförtiden!

    eftersom alla verkstäder ska få serva alla bilar nuförtiden ringde jag runt lite när multiplan skulle in på 14000-mila (bara olja+en massa filter).
    lägstapris var en "gammal" fiatmek-bakom-hörnet-snubbe, ca 1200:-, dyrast var aukt. fiat som ville ha 2250:-!

    Roligast av allt är att den auktoriserade verkstaden inte ens kunde hitta modellen! Jag fick ringa och tjata på killen
    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
    http://fiatpanda.wordpress.com/

  • #2
    Ett klargörande!

    Alla får bli auktoriserade, om dom uppfyller kraven som biltillverkaren anger och det måste vara lika för alla! Detta gör det krångligar för små verkstäder som omöjliga krav som aldrig kan löna sig!
    Serva var man vill har man alltid fått!
    Pippigul 124SC -72

    Comment


    • #3
      har de redan infört det? Börjar närma sig servicen för Stilon bara oljebyte o filter + massa kontroll ska gå på drygt 2 000kr...
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        För att få serva med giltig stämpel för garanti så måste verkstaden uppfylla GA's krav.
        Det gäller allt från pappershållare till skylltning på huset.
        De ska ha rätt felsökningsutrustning och till gång till elektroniska verkstadsböcker.

        Jag tror inte att avskaffandet av gruppundantaget kommer att göra så stor skillnad för konsumenten. I alla fall inte i storstäderna. Där har bilfabrikerna redan sett till att de har kontrollen. Tror det kan va väldigt svårt att komma som enskilld verkstad och få det att gå runt.

        Jobbar själv på ett stort bolag representerat i Stkhlm, Gbg, Malmö.
        Och hittills så har ingen annan sökt i de områdena.
        //Martin
        Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
        Åker - Cheva Transsport -01
        Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
        Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
        Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
        Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

        Comment


        • #5
          äh?

          d va ju lite trist!
          vet ni hur d funkar me alla dessa små verkstäder som är anslutna till antingen mekonomen eller autoverkstaden då?
          de verkar kunna få upp alla kontrollpunkter osv?
          Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
          Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
          Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
          http://fiatpanda.wordpress.com/

          Comment

          Working...
          X