Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vindrute torkarblad...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vindrute torkarblad...

    Tjena alla glada...

    De va nån här på forumet som en gång för längre sen skrev att man kunde tvätta gummit på torkarbladet med nått som skulle gör den mjukare så slapp man byta torkarblad så ofta och alla vet att bra grejer e dyra!

    Jag leta efter denna tråd men hittar inget, nån som vet? HATAR SLASK VÄDER *grrrrr*
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    Har för mig att man kan torka av dem med lite aceton för att lösa upp den hårda ytan som bildas på gammalt gummi. Har inte provat själv, men efter vad som hände med lacken när jag tvättade med lite aceton (avsiktligt) så kan man väl bara säga att det är ett bra lösningsmedel ;-) Bör väl kanske torka av dem med vatten efteråt så att inte allt gummi löses upp.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Originally posted by novisen
      Har för mig att man kan torka av dem med lite aceton för att lösa upp den hårda ytan som bildas på gammalt gummi. Har inte provat själv, men efter vad som hände med lacken när jag tvättade med lite aceton (avsiktligt) så kan man väl bara säga att det är ett bra lösningsmedel ;-) Bör väl kanske torka av dem med vatten efteråt så att inte allt gummi löses upp.
      Man kan juh alltid testa men tror inte de va aceton de va snack om förut...
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment

      Working...
      X