Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat panda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat panda

    blev bästa köp i teknikens värld nr 1 , 04 det var ju kul, att dom inte skrev ner den helt, som de brukar göra med allt italienskt...

    /HH

  • #2
    Hurra!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Jepp, hurra!!
      Va glad man blir, hoppas som sagt det går vägen med försäljningen också. Ngn som vet vad nypris hamnar på?
      Fiat Punto GT - Turbo for fun

      Comment


      • #4
        ca

        95` till 100 tusen... Den fyrhjulsdrivna är ju också på G, hoppas till sverige

        Comment


        • #5
          Var en gång på väg att köpa en Panda 4X4 med gamla karossen. Snygg, för jag vill väl egentligen vara en italiensk vinbonde! Tyvärr så var treans växel svår att få i på den jag prova.

          Men jag vill verkligen ha en ny Panda 4X4, kanske med dieselmotorn på 70 kusar.

          niclas, Tipo 1,6DGT

          Comment


          • #6
            Den gamla Pandan verkar inte så stabil med dessa cykel däck o rätt så hög oxå... men jag har aldrig kört en så jag vet inte, hur är de?
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Skoda o Mercedes har gjort instabila bilar, aldrig Fiat..
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Varje gång jag kör min Panda efter att ha kört större bilar, känns den ungefär som att sitta i en tvålkopp med gokart-styrning.
                Med 2-hjulsdrift kan den kännas vinglig. Med 4-hjulsdriften inkopplad ligger den som ett strykjärn på vägen - om man undviker onödigheter som tex att bromsa.
                Fast bullret och det intensiva växlandet är nog mer påtagligt än instabiliteten.

                84jr0 >>> Den gamla Pandan verkar inte så stabil med dessa cykel däck o rätt så hög oxå... men jag har aldrig kört en så jag vet inte, hur är de?

                Comment


                • #9
                  nu blir ja sugen på att provköra 4x4...
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    >instabil

                    Dom pandor jag har kört har gått finfint. klart man har väl andra perspektiv på saker och ting..
                    brukar lägga upp foten på den lilla hyllan till vänster om ratten, glida ner i sätet och styra med vänsterhanden vilandes på knät. Väldigt avslappnande (man lär väl ändå bli mos om man smäller
                    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                    http://fiatpanda.wordpress.com/

                    Comment


                    • #11
                      Tittade nogrannt på den nya Pandan häromdagen i storbritanien. Fiat är ju bland de vanligaste bilarna här. Den är ju hur läcker som helst. Liten men läcker. Interört är den inte nåt trendbrytande. Den har växelspaken i mittkonsolen och inte på golvet. Lite Honda fasoner men ganska kul.
                      Dyrt för en sådan bil dock. Den ligger inte mycket under Punton.
                      Original när det är som snyggast

                      Comment


                      • #12
                        En bild på den nya Pandan, tagen i Polen i slutet av september!
                        Attached Files
                        SDE Racing
                        Coupe 20VT-97 under konstruktion
                        Marea Weekend HLX-97 påställd
                        Punto 75 SX-98 påställd
                        Tipo 1,4ei-94 såld

                        Comment


                        • #13
                          En till.....
                          Attached Files
                          SDE Racing
                          Coupe 20VT-97 under konstruktion
                          Marea Weekend HLX-97 påställd
                          Punto 75 SX-98 påställd
                          Tipo 1,4ei-94 såld

                          Comment

                          Working...
                          X