If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Var en gång på väg att köpa en Panda 4X4 med gamla karossen. Snygg, för jag vill väl egentligen vara en italiensk vinbonde! Tyvärr så var treans växel svår att få i på den jag prova.
Men jag vill verkligen ha en ny Panda 4X4, kanske med dieselmotorn på 70 kusar.
Varje gång jag kör min Panda efter att ha kört större bilar, känns den ungefär som att sitta i en tvålkopp med gokart-styrning.
Med 2-hjulsdrift kan den kännas vinglig. Med 4-hjulsdriften inkopplad ligger den som ett strykjärn på vägen - om man undviker onödigheter som tex att bromsa.
Fast bullret och det intensiva växlandet är nog mer påtagligt än instabiliteten.
84jr0 >>> Den gamla Pandan verkar inte så stabil med dessa cykel däck o rätt så hög oxå... men jag har aldrig kört en så jag vet inte, hur är de?
Dom pandor jag har kört har gått finfint. klart man har väl andra perspektiv på saker och ting..
brukar lägga upp foten på den lilla hyllan till vänster om ratten, glida ner i sätet och styra med vänsterhanden vilandes på knät. Väldigt avslappnande (man lär väl ändå bli mos om man smäller
Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
Punto Cabrio S -95 aka Pikachu http://fiatpanda.wordpress.com/
Tittade nogrannt på den nya Pandan häromdagen i storbritanien. Fiat är ju bland de vanligaste bilarna här. Den är ju hur läcker som helst. Liten men läcker. Interört är den inte nåt trendbrytande. Den har växelspaken i mittkonsolen och inte på golvet. Lite Honda fasoner men ganska kul.
Dyrt för en sådan bil dock. Den ligger inte mycket under Punton.
Comment