Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stiloägare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stiloägare

    Hur pass nöjda är ni egentligen?
    Vad är bra och vad är mindre bra med Stilon?
    Går den som en Fiat eller är den slö?
    Jag tycker att den är lagom stor så den kan vara ett alternativ vid
    ett framtida byte.

  • #2
    Re: Stiloägare

    Originally posted by SkäggÅke
    Hur pass nöjda är ni egentligen?
    Vad är bra och vad är mindre bra med Stilon?
    Går den som en Fiat eller är den slö?
    Jag tycker att den är lagom stor så den kan vara ett alternativ vid
    ett framtida byte.
    Har haft min (1.8 16v Dynamic) i drygt halvt år och är helt nöjd! Det som är bra e riktigt rymlig bil både i fram o baksätet de vet ja som är så lång... mindre bra angående utrymme är bagaget som kanske e för liten dock tar man dynamic versionen kan man skjuta in sätet o få mera plats...

    Mera bra är all utrusning som man får när man köper dynamic versionen, förresten så rekomenderar jag oxå dynamic man får mera bil än active... tänk på att årsmodell 04 har vagnskadegaranti vilket de äldre inte har.

    Hur snabb den e? Ja har kört 1.4 Tipo innan Stilon 1.8 så klart stor skillnand i fart, men tycker att den är slö innan 3000rpm därefter svarar den bra vid gaspådrag turbon skulle sitta fint...

    Problem som jag haft med min kan du läsa om om du söker på forumet, men rattomkopplaren byttes som gav lite felkoder ASR/ESP/ABS Faliure byttes på garantin, kondens i strålkastaren som hade dålig tätning redan från fabrik byttes på garantin oxå men i övrigt inga fel alls.

    Undrar du mera så fråga

    /Almir
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Tack för det!

      Comment


      • #4
        Jag har oxå en Fiat Stilo 1.8 Dynamic..

        Kan bara rekommendera att du sänker den! Jag har H&R fjädrar som sänker 30 mm.. det gör det till en roligare bil... sen har jag K&N 57i kit på min.. det löser en del av problemet med att den är slö innan 3000 rpm.. sen är det ju variabla kammar i den så effektkurvan är typ mellan 3000 och 4500 rpm så ska man ha kul med bilen så får man växla en del.. Har även ett Remus system monterat på min.. Det blir lite godare ljud ska du veta....

        Annars knappt inga fel alls...

        Mycket bra bil för en rimlig peng..

        Under året ska det dock i en del grejer... Typ Tarox bromsar... eventuellt en optimering+kam och 17 tum fälg...

        Comment


        • #5
          Originally posted by scooby
          sen har jag K&N 57i kit på min.. det löser en del av problemet med att den är slö innan 3000 rpm.. sen är det ju variabla kammar i den så effektkurvan är typ mellan 3000 och 4500 rpm så ska man ha kul med bilen så får man växla en del.. Har även ett Remus system monterat på min.. Det blir lite godare ljud ska du veta....
          Vad är det för kitt? Vad ingår? Pris?
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            57i kit är ett öppet filter som man kan köpa.. där ingår luuftfilter adapterrör mm.. 1.8:an har ju grövre insugsrör än 1.6 så det räcker. kommer inte riktigt ihåg vad det kostade men jag tror 1500 :- ungefär..

            Remus systemet är från en audi A3 från början... lite modifiering så passar det perfekt.. Då det är dyrt med avgasystem så duger denna lösning så länge.. Har tänkt montera Supersprint sen.

            Comment

            Working...
            X