Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiats motto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiats motto

    "Fiat's self declared mission is this: to be an Italian company that produces well-styled, practical cars that are accessible to all":
    Håller ni med?

    /HH

  • #2
    Vad sägs om "and sporty.." Det verkar de har glömt.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      And Quality as Mr Olsson states in the Flyer about Suzuki !
      But forgot to mention when they talked about Fiat and Alfa !

      Well, If he did .. They would make the Joke of the year !
      / PUNTO OWNER
      Fiat for FUN

      Comment


      • #4
        Originally posted by per
        Vad sägs om "and sporty.." Det verkar de har glömt.
        nja inte så sporty idag... men coupen va riktig höjdare de senaste åren...
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          ja

          man får väl hoppas att det blir lite sport kvar idom så att det inte helt o hållet blir nån tråkig GM-historia...

          /HH

          Comment


          • #6
            Originally posted by 84jr0
            nja inte så sporty idag... men coupen va riktig höjdare de senaste åren...
            Nej just det! De gör ju för fan bara Stilo, Panda, transport bilar o skit. Fiat har skickligt manövererat bort sin sportiga tradition, var finns dagens Uno Turbo, Punto GT, Ritmo 130TC, 125 Special, Dino, 124 Coupe, 128 3P.... eller COUPE????
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Originally posted by per
              Nej just det! De gör ju för fan bara Stilo, Panda, transport bilar o skit. Fiat har skickligt manövererat bort sin sportiga tradition, var finns dagens Uno Turbo, Punto GT, Ritmo 130TC, 125 Special, Dino, 124 Coupe, 128 3P.... eller COUPE????
              De finns men inte i Sverige... få se va Olssons får in nu till svenska folket... 3års vagnskadegaranti e ett steg i rätt riktning
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                Nja. Stilo 2.4 Abarth menar du? Den har fått ruggigt dålig kritik i alla tester jag läst.. Just för att den innehåller noll sportbil.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Originally posted by per
                  Nja. Stilo 2.4 Abarth menar du? Den har fått ruggigt dålig kritik i alla tester jag läst.. Just för att den innehåller noll sportbil.
                  Kan hända... men Stilo är kanske lite klumpig för att vara sportbil... känns som Fiat inte längre riktar sig mot unga förare... mer åt familje hållet...
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Precis vad jag menar.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      d har man väl alltid gjort?

                      har inte fiat alltid gjort ordentligt ordinära bilar för vanligt folk.. sen har d ruskat till och kommit nån tokvariant med jämna mellanrum.. som om de inte kan låta bli

                      tror panda abarth kan bli skoj
                      Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                      Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                      Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                      http://fiatpanda.wordpress.com/

                      Comment


                      • #12
                        Då har ni inte hört talas om POLICY !
                        Alfa ska stå för det SPORTIGA
                        FIAT ska stå för bruksbilar

                        så har det varit länge...
                        Men så har FIAT kommit på att man med jämna mellanrum MÅSTE
                        komma med NÅT kul överhuvudtaget o spottat ut riktigt roliga
                        bilar, (inte alltid så hållbara som roliga, tyvärr)
                        Annars självdör märket !

                        Så bort med svågerpolitiken släng ut Alfa som länge åkt snålskjuts på FIAT delar (eller e det tvärtom)
                        (Det fanns inte plats för 2 (3 med Lancia)sportiga (billiga)märken når Italien bara hade "Italienska bilar") nu har de fått in lite andra märken o Italienarna provat på "krångelfria bilar" men inte lika gasglada.
                        Det beror på läggningen,,, den som inte vill meka etc, O den som vill va först vid varje rödljus o stanna o meka längre fram !

                        (Man blir påverkad av sin omgivning om det lät negativt !!! )
                        Last edited by Håkan; 16 March 2004, 10:21.
                        Fiat for FUN

                        Comment

                        Working...
                        X