Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bosse bildoktor??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bosse bildoktor??

    En sak förstår jag mig inte ¨på.
    s fort han säger nått så står folk som i trans å bara suger in all information, lovar att om han skulle jobba på en verkstad å fick in en bil som typ var att byta bromsbackar, så säger han till kunden att motorn e lite slö kanske skulle byta den med, det skulle säkert inte vara nått problem alls,

    men dom litar inte på oss för fem öre. det minsta lilla man gör med bilen så lurar man dom. en del står till och med å flåsar en i nacken under hela arbetet!

    Varför litar folk inte på sin verkstad som har utbildat personal som kan allt på bilarna dom jobbar med men så litar dom på en tok som jobbat på radio i 10 år nästan helt okänd sen gör en säsong på tv så är han värsta guden?
    Fiat Bravo såld

    Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

    Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

    Fiat Punto HGT

  • #2
    aaa media kan göra om allt o alla folk påverkas! Själv tycker jag att Bosse e stort skämt!

    Bästa ja läste från hans sida va i stil "köp delar från biltema de e lika bra som verkstans orginal delar..." - han kanske försökte va ironisk inte vet ja...
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Att Bosse Bildoktorn är ett stort skämt är att ta i.
      Ibland känns som vissa av hans tips skulle säkert fungera på en gammal Amazon men inte på ny Volvo S40.

      Angående biltema så rekommenderar jag den här sidan där kunder själv delar med sig av sin erfarenhet av reservdelar därifrån http://www.holck.se/biltema/?q=visa
      Viper

      Comment


      • #4
        Det var bra när Bosse bytte turbo på en Volvo. "Bara att skruva av den gamla och på den nya".

        Jo tjena.

        Olje- och vattenslangar då?

        "Turbon är inte alls svår att ta loss."

        Nä, däremot svår att komma åt om man inte har en gammal Volvo som man kan krypa ner i motorrummet i. Och om alla bultar går lätt att skruva av.

        Han är välkommen att skruva loss turbon på min Uno, så får han se hur jättelätt det är.
        Fiatlös

        ___________________

        Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

        Comment


        • #5
          Eller be honom att byta turbon på coupen? Eller varför inte kamremmen? Antar att han skulle klia sig i huvudet en stund ;-)
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            Jag känner att jag måste försvara Bosse Bildoktorn en aning :-)

            Finns väl en duktigt enkel förklaring varför folk blir lyriska över Bildoktorns råd och misstänksamma över bilverkstans jobb?!

            Kostnaden!!!

            Bildoktorn kan säga och tycka vad han vill utan att du som kund behöver betala. Du får iofs inte något utfört eller utbytt.

            Sedan är jag övertygad om att Bildoktorns erfarenhet och kunskap är betydligt högre än de vissa bilmekar har.
            Han har ju inte enbart jobbat på radio och TV
            Men självklart så är hans exempel i radio/TV lite väl förenklade och patetiska så han framstår inte så vass alla gånger.
            Stilo & GSXR1000 Race

            Comment


            • #7
              Att folk är misstänksamma när dom lämnar in bilen på verkstad är ju inte konstigt.

              Det är bevisligen svårt att hitta en verkstad som sköter sig bra.
              /Peter

              Comment


              • #8
                Re: Bosse bildoktor??

                [i]
                Varför litar folk inte på sin verkstad som har utbildat personal som kan allt på bilarna dom jobbar med men så litar dom på en tok som jobbat på radio i 10 år nästan helt okänd sen gör en säsong på tv så är han värsta guden? [/B]

                Jag litar inte heller på bilverkstäder LÄNGRE efter som 2 st verkstäder
                tillsammans fixa så att jag fick byta motor =(.
                vet också om en bilverkstad som har krockat med kundbilar...
                Men jag litar på 1st bilverkstäder en okQ8 i västerås...

                Men det bosse bil doktorn säjer är inte mycket att ha
                Fiat Croma 16v -95 (såld)
                Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
                Ford Mustang cab -71

                Comment


                • #9
                  jo asså jag menade inte att bosse är en kass mekaniker, Han har ju en grym erfarenhet och kunskap om bilar,
                  respekterar honom mycket..

                  den synpunkt jag hade var hur folk kollar på hans program sedan går ut i garaget å försöker göra likadant..

                  Minns ni eller såg ni när han riktade en bakdörr på en bmw eller vad det var? men limm. humm..

                  Kan man det så är det säkert lätt hehe..


                  Men nu när vi ändå är inne på det. är det någon som vet vart han jobbat och så? Innan när han var en mekaniker å inte juornalist..
                  Last edited by santazia; 27 February 2004, 17:46.
                  Fiat Bravo såld

                  Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                  Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                  Fiat Punto HGT

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by santazia

                    den synpunkt jag hade var hur folk kollar på hans program sedan går ut i garaget å försöker göra likadant..
                    Jo då folk med tummen mitt i handen som när Martin T. i äntligen hemma visade o då skulle alla ut o testa de va nått med rörmokeri vill ja minnas blev lite översvämningar... man får se upp de e aldrig de går till som på TV allt är så uppgjort
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #11
                      Han har iaf varit med i tidningen Automobil under hela 90-talet.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Han har varit Volvomekaniker rätt länge, märks inte det i hans program :-)
                        Han har även skruvat extremt mycket engelskt, nytt och gammalt. Jag minns när MGF släpptes. Så fort bilen anlänt till Sverige (kanske inte riktigt så snabbt men men) så slet han ur motorn och rev isär den. Enbart för att han var intresserad av K-motorns konstruktion med genomgående pinnbultar.

                        Det finns bara en bilverkstad jag litar på och kan rekommendera. Det är Polos Motor i Flen. De har krängt och skruvat Fiat sen tidigt 70-tal (dock under annat namn). De har världens skabbigaste lokal a'la Roy & Roger, men de kan sin sak och är 100% ärliga!
                        (Har två kompisar som är bilmekar på "fina" verkstäder och deras historier är inte alla gånger så roliga även om det självklart handlar om deras kollegor )

                        Santazia skriver: "men dom litar inte på oss för fem öre. det minsta lilla man gör med bilen så lurar man dom. en del står till och med å flåsar en i nacken under hela arbetet!"
                        Min reflektion: Jag förstår kunderna!
                        Man ska vara kritisk och misstänksam.
                        Stilo & GSXR1000 Race

                        Comment


                        • #13
                          appropå "fina" verkstäder har man hört ett o annat från polare som jobbar där hur man vissa behandlar kundens bil sen verkstadscheferna som bara stressar mekaniker och vägrar nya bildelar som dessutom går på garantin... allt ska typ plåstras ihop... man får rysningar
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • #14
                            Verkstadschefen borde inte vägra någon garanti då det är GA som står för slantarna och Vstchefen får in pengar på garantijobbet.
                            //Martin
                            Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                            Åker - Cheva Transsport -01
                            Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                            Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                            Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                            Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                            Comment


                            • #15
                              Jag kan ju förstå er. tror jag..
                              jag vet inte ritkigt hur det är , har aldrig lämmnat in nån bil på verkstad.


                              är ifs plåtslagare så det där med garanti och gammla å nya delar det har jag ingen vetskap om egentligen..
                              Last edited by santazia; 28 February 2004, 16:18.
                              Fiat Bravo såld

                              Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                              Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                              Fiat Punto HGT

                              Comment

                              Working...
                              X