Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moppe vid 20 års åldern

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by 84jr0
    Bättre moppe än DETTA
    Haha, mjo jag instämmer.. =P

    Comment


    • #17
      Klart grabben ska ha en mopped!!

      Jag säger bara en sak Murphys lag.låter bekant va!!!!

      /volumex

      Comment


      • #18
        [QUOTE]Originally posted by poppe
        [B]


        Det jag gjorde var att köra 60 på 50 väg och en omkörning, då
        stoppade dom mej och vräkte ur sig både ett och annat, dom menade på att jag hade kört som en idiot och dom hade haft fullt efter mej med V70n, då blev jag förbannad för att dom ljög mej rakt upp i ansiktet och skrek tillbaka.. det slutade med att dom fick till det till "vårdslöshet i trafik"



        Hade dom följt efter dig? så dom körde oxå 60 på 50 väg och gjorde omkrning? utan blåljus? hummpf. det får dom ju inte göra.

        eller har jag fel? men en polis får väll inte köra för fort utan blåljus?
        Fiat Bravo såld

        Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

        Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

        Fiat Punto HGT

        Comment


        • #19
          de får de nog om de misstänker brott och inte vill avslöja sig lr nått... säg att de filmar dig när du kör fort, skulle de sätta på discoljusen då stannar du och de har inte nog med bevis... hänger de efter en liten sträcka o filmar så har de så de räcker...


          Men åker du fort fastän du ser blå-vitt i backspeglen så utmanar du ödet... e de civilare så vad gör man?
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #20
            Polisen får åka precis hur fort de vill utan blåljus, då blåljusen endast har ett enda syfte - påkallandet av fri väg (flytta på er, jag har bråttom). Blåljus används endast vid fara för liv och hälsa, samt fara för större ekonomisk förlust.

            Kombinationen röda/blåa ljus betyder ju, som ni vet, att man ska stanna.

            Hoppas ni hänger med.

            Mvh /Martin

            Comment


            • #21
              saken var att dom aldrig låg direkt bakom mej,
              utan två bilar bakom mej och dom hade inga blåljus på.
              Men ändå föröker dom tuta i mej att dom har legat bakom mej hela tiden men inte hunit i kapp min 75 hästars Fiat 131?
              lite halv skumt det va?
              Så det slutar med att jag och poliserna sitter och skriker och käftar med varann...

              men men, nu är det som det är, jag slipper iaf söka ny lämp och göra om halkbanan så jag behövere "bara" göra om teoriprov och uppkörning! suck!

              Comment


              • #22
                Marre: ok då vet jag,

                trodde dom inte fick köra fort utan ljusen..


                nä fan dom där civilarna är farliga,.
                I borås har vi två bajsbruna 242er-. shit dom är luriga. blir ju sugen på rejjsa om en 240 kommer upp bakom.

                men fan vespa är ju inte moppe på samma sätt som en puch dakota är.

                Hade funderar själv på en 50 cc vespa till sommarn. har inte så långt till jobbet så kan va gott drar ju inte samma mängd soppa heller..
                Last edited by santazia; 9 March 2004, 17:44.
                Fiat Bravo såld

                Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                Fiat Punto HGT

                Comment


                • #23
                  Originally posted by santazia
                  Marre: ok då vet jag,

                  trodde dom inte fick köra fort utan ljusen..


                  nä fan dom där civilarna är farliga,.
                  I borås har vi två bajsbruna 242er-. shit dom är luriga. blir ju sugen på rejjsa om en 240 kommer upp bakom.

                  men fan vespa är ju inte moppe på samma sätt som en puch dakota är.

                  Hade funderar själv på en 50 cc vespa till sommarn. har inte så långt till jobbet så kan va gott drar ju inte samma mängd soppa heller..
                  Jo dom är luriga som sagt, så passa er där ute!
                  svenska polisen gillar inte Fiat förare uppenbarligen.. ;P

                  Nä jag håller med, det vor skillnad om man kom brassandes på en vässad FS1a med raggar-tejp! =D

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by poppe
                    Jo dom är luriga som sagt, så passa er där ute!
                    svenska polisen gillar inte Fiat förare uppenbarligen.. ;P

                    Nä jag håller med, det vor skillnad om man kom brassandes på en vässad FS1a med raggar-tejp! =D

                    hehe det är nog inte så att dom inte gillar Fiat förare.. dom e bara avundsjuka som själva är itvingade en volvo
                    Fiat Bravo såld

                    Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                    Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                    Fiat Punto HGT

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by santazia
                      hehe det är nog inte så att dom inte gillar Fiat förare.. dom e bara avundsjuka som själva är itvingade en volvo
                      Så sant som det är sagt! =)

                      Comment


                      • #26
                        Inte så bra att skrika åt polisen hur dryga de än är.
                        Jag brukar försöka vara så genomtrevlig jag bara kan när jag blir stoppad. Har sparat in lite bötespengar på det...
                        /Mattias

                        www.barchetta.se

                        Comment


                        • #27
                          Moppe funkar ju stenhårt, i förra veckan när jag gick hem från jobbet kom en kille mitt inne i Vasastan på cykelbanan/trottoaren utan hjälm och körde på bakhjulet, stilade och hade sig. Han lattjade runt rätt länge där på den breda trottoaren, svängde, gasade och log som han hade en Ducati el nåt. Han var nog ca 25-30 år och frågade alla tjejer som gick förbi om dom ville åka med bakpå..... tror inte han fick napp dock.
                          Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

                          Comment

                          Working...
                          X