Announcement

Collapse
No announcement yet.

2x dubbla utblås på punton

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    a det gör så mycket i hop med fullflödes. inte bara den. det är medträknad den effekten som fullflödes gör.. jo jag känner en viss skillnad. kanske inte från stillastående, men om man ligger i en 85 på trean å trampar fult då känner man en enorm skillnad..
    Fiat Bravo såld

    Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

    Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

    Fiat Punto HGT

    Comment


    • #17
      hehe, ja det är ju då man behöver det så att säga, kul att höra, måste vara något nytt, ballt på en Punto hur som helst! Värt pengarna m.a.o. ;-)
      Fiat Punto GT - Turbo for fun

      Comment


      • #18
        jo det vart väll förra året dom kom med dämpare med snurrig luft sedan kom detta när man märkte att det andra fungerade.. har inte så stor koll på det.

        men fan värt pengarna helt klart. jag är heltnöjd med det

        skall ha ett öppet luftfiler nu oxå. men måste få in kall luft till det oxå på nått vis. har ingen grill i huven som på bravon. nån idé ?
        Fiat Bravo såld

        Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

        Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

        Fiat Punto HGT

        Comment


        • #19
          vet inte, viktigt att avskärma från värmen i motorn bara, vad jag har hört, men sitter det som på Gt:n brukar man ju sätta det direkt på luftmasse/ flödesmätaren... Men visst kan det bli klurigt med luft där, men bättre en boxen blir det helt klart! Annars finns det nog folk som skurit i luckan, men det är nog inte att rekommendera....
          Fiat Punto GT - Turbo for fun

          Comment


          • #20
            burken sitter mot frontplåten vid kylarn så det borde ju ifs gå å få upp luft från luftintaget i stötfångaren..
            jaja det blir ett senare problem..
            Fiat Bravo såld

            Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

            Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

            Fiat Punto HGT

            Comment


            • #21
              De där dämparna ger inte något annat än ett lustigt ljud dock.
              /Peter

              Comment


              • #22
                chorus, menar du att turbinen fungerar som dämpare också?
                Hur många dämpare blev det på systemet, Santazia, man brukar väl ha en rejäl på fullflödessystem vad jag har hört (exkl. turbinen då ;-) )
                Fiat Punto GT - Turbo for fun

                Comment


                • #23
                  freddan: jag enar att den fungerar som enbart dämpare
                  /Peter

                  Comment


                  • #24
                    det vart två dämpare utan insats. tycker om det ljudet får ett högre mullrande på tommgång sedan inte den överdrivna ljudnivån när man gasar. utan bara sådär lagom mysigt..
                    Fiat Bravo såld

                    Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                    Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                    Fiat Punto HGT

                    Comment


                    • #25
                      kunde inte låta bli att säga att jag kommer bromsa med och utan raka rörs turbindämpare (3") på min uno bara för att se om det verkligen är någon skillnad.. tror dock inte det!
                      Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                      X1/9
                      www.kallebacksmotor.se

                      Comment


                      • #26
                        tycker jag du skall göra,
                        skall bli roligt att höra resultatet sedan..
                        Fiat Bravo såld

                        Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                        Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                        Fiat Punto HGT

                        Comment

                        Working...
                        X