Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nya fula Uno (forts. från "Så här kör man Fiat")

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nya fula Uno (forts. från "Så här kör man Fiat")

    Nya Unon är jätteful, anledningen till att den fortfarande tillverkas är det stora suget efter billiga bilar i Brasilien, nypris från ca. 40000 (2d, ingen utrustning) till ca. 49000 SEK (4d, AC, elhissar o.dyl.), den har också en stor fördel av att vara slitstark och lättmekad. Mer än 20% av alla Unos som tillverkats har sålts där (2 av totalt 8,7 milj). År 2003 tillverkades det 92244 Unos i fabriken i Betim (Minas Gerais), den enda modell det tillverkades fler av var Palio. Unos främsta konkurrent är VW Gol (sic!), också det en konstruktion från tidigt 80-tal.
    Attached Files

  • #2
    Undrar om inte Palio är sämre än den gamla Unon?
    När Fiat försöker förbättra sitt rykte är det ganska förvånande att dem säljer Palio i Europa.
    Jag kan garantera att nere i Spanien och Portugal är det få som vill köpa Fiat.
    Viper

    Comment


    • #3
      Jag tycker oxå att den va riktigt ful... varför lägga ner resurser?
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        men

        den går säkert hem i det där landet !! Man kan ju dock förstå att det finns ett behov av billiga bilar där,,,, deras ekonomi är nog inte den bästa ....

        /HH

        Comment


        • #5
          Palio bättre än Uno

          Frågade en insatt Brasse, han säger så här "The Palio has an astronomical improvement in quality when compared with Uno!".

          Comment


          • #6
            jag tycker den är fräck ;-)
            Fiat uno 355hk på 1.3 liter
            X1/9
            www.kallebacksmotor.se

            Comment


            • #7
              det känns rätt på nått vis, fasst grillen å lycktorna? huuu dom passar inte in med resten.. kunnde behållt deb gammla formen.
              Fiat Bravo såld

              Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

              Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

              Fiat Punto HGT

              Comment


              • #8
                Hemsk! Som sagt bättre med gamla fronten...
                eller så kunde dom ha kört med gamla lyktorna med klarglas eller nåt?

                Comment


                • #9
                  bakifrån ser den ut som gamla hederliga uno men framifrån va den inte så snygg!

                  Finns de bilder på hur den ser ut innuti?
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Nya Unos inredning

                    Spartansk, minst sagt (brandsläckare är obligatoriskt i Brasilien)
                    Attached Files

                    Comment

                    Working...
                    X