Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitsubishi Colt - lite Punto över den...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mitsubishi Colt - lite Punto över den...

    http://www.autodeclics.com/images/ar...os/P9517_3.gif

    http://www.autodeclics.com/images/ar...os/P9517_4.gif


    lr e de bara jag som tycker det?

    Nån som sett motor journalen idag måndag 15/3? De va nån mer bil tror att de va oxå nån mitsubishi som hade nästan identisk rumpa som Alfa 147...

    Fantasilösa designers?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    Typiskt. När alfa och fiat kommer ut med en ny bilmodell så tycker alla att formgivningen är konstig eller rent av ful. Sen efter några är har alla influerats av den och använder den själva.
    Ta till exempel Alfas högt uppdragna dörrar dvs lite glas mycket plåt, så har nästan alla bilar nu.
    Fiat Marea Weekend 1,6 ELX -01 (Såld)
    Lancia Prisma 1600 -85 (Såld)

    Comment


    • #3
      ..och den vertikala grillen

      ..e d många som försöker plagiera.. mer elr mindre snyggt.
      lite trist d där me tjejerna.. har dom inte kommit längre i italien.. eller tror dom inte att bilarna räcker?
      Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
      Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
      Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
      http://fiatpanda.wordpress.com/

      Comment


      • #4
        nej, verkligen efterapningar hela tiden, varför inte erkänna italien som ett land med bra design istället?
        Fiat Punto GT - Turbo for fun

        Comment


        • #5
          Ett

          annat ex är väl baklysena på Bravon med sina rundlar, nu har många tagit efter det.... Ingen nämner att Fiat designade dem redan för typ 10 år sen....

          /////HH

          Comment


          • #6
            Men så har också andrahandsvärdet gått upp på våra bilar, särskilt Puntons värde har i varje fall slutat dala så dant på de äldre modellerna!
            Fiat Punto GT - Turbo for fun

            Comment


            • #7
              Nya Opel Corsa eller nått liknande är ju också väldigt lik Punto.
              Har vid ett flertal tillfällen vridit på huvudet bara för å upptäcka att det var en sketen Opel.
              //Rickard
              http://tipo.sketfull.com

              Comment


              • #8
                Re: Ett

                Originally posted by Henrik
                annat ex är väl baklysena på Bravon med sina rundlar, nu har många tagit efter det.... Ingen nämner att Fiat designade dem redan för typ 10 år sen....

                /////HH
                Hehe...på gatan hemmavid stod en sprillans Golf parkerad bakom min svarta Bravo. En förbipasserande fjant kommenterade att Fiat minsann bara plagierar andras designkoncept.
                - Se här! Alla linjer på den där Fiaten ser ju ut som på Golfen.
                Vad han inte visste var att Fiaten kom ut 1995. Det var inte så lite symbolik i att Golfen stod bakom Fiaten.

                :-D
                Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                Comment


                • #9
                  ja det var ju ännu ett exempel på folks kommentarer o vetande om Fiat, Idioter !!


                  /////HH

                  Comment


                  • #10
                    Re: Re: Ett

                    Originally posted by Schuckert
                    Hehe...på gatan hemmavid stod en sprillans Golf parkerad bakom min svarta Bravo. En förbipasserande fjant kommenterade att Fiat minsann bara plagierar andras designkoncept.
                    - Se här! Alla linjer på den där Fiaten ser ju ut som på Golfen.
                    Vad han inte visste var att Fiaten kom ut 1995. Det var inte så lite symbolik i att Golfen stod bakom Fiaten.

                    :-D

                    oo så jäkla typiskt det dära..

                    kände samma sak när jag körde bravon. specielt på baklysena..
                    Fiat Bravo såld

                    Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                    Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                    Fiat Punto HGT

                    Comment

                    Working...
                    X