Announcement

Collapse
No announcement yet.

för stor dörr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • för stor dörr

    ´gaaa var å handlade efter jobbet.

    när jag kom ut så parkerade en ny fiesta 3d brevid min fiat. hon som kliver ut slänger upp dörren rätt i bakskärmen på min. vart en stor å lång buckla från tröskelbreddarn precis framför hjulhuset å upp till rutan typ. jag som var en bit i från såg ju allt. hon tittar lite å går därifrån. humm. förbannad blir jag., men om hon är sånn så skall hon allt få ångra sig.

    tar fram digitalkameran ur handsfacket å tar kort, färgavskrap på min bil. och på hennes. så bevisen var ju lätta. sedan ringer jag polisen. åker dit å visar upp min bil.

    dom ringer henneå säger som det är.

    å ni kanske vet vad som händer om man smiter från nån form av olycka, i detta fall parkeringsskada. aa bolaget betalar inte. å det blir för henne å slänga fram 5000 i stället för 1200 som hennes självrisk låg på..
    Fiat Bravo såld

    Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

    Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

    Fiat Punto HGT

  • #2
    Nåt liknande hände mig för nån vecka sen. Stod och kollade ut genom fönstret när en lila BMW backar rakt in i min bil när den ska ut från p-platsen. 5 min senare kommer bilen tillbaka och ska minsann in på samma plats som bevisligen var för trång. Jorå - två gånger till smäller hon in i min bil. Jag blir ju asförbannad och springer ut och frågar vad fan hon håller på med. "Den fick ju plats innan" och "det är lite svårt att se när det är mörkt" svarade hon. Jävla idiot.

    Blev inga märken på min bil dock. Lite konstigt med tanke på hur hårt hon faktiskt körde. Gjorde en anmälan i a f.

    /Henrik

    Comment


    • #3
      fick platts förut, humm sämsta ursäkten..

      jao jao så är det.

      skall i alla fall rikta skärmen i helgen å få det lackat på måndag.
      Fiat Bravo såld

      Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

      Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

      Fiat Punto HGT

      Comment


      • #4
        Ååååhhh!!! Blir så arg när man läser detta! Tål inte såna idioter!
        Föredetta Coupé ägare -
        http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

        Comment


        • #5
          Tyvärr måste man åka bucklig"sketSaab" till och från jobbet,för att spara på mina 2st goa Fiater för att slippa dessa problem.
          Why Goran Persson? Why?

          Comment


          • #6
            barnuppfostran

            har varit stenhård me ungarna att dom aldriga aldrig aldrig får öppna dörren själv om det står en bil brevid.

            de e himla kul med backsensor tycker jag. var med om att ägaren till bilen bakom mig i en parkeringsficka stod och såg mer o mer panikslagen ut när jag skulle baxa in multiplan i en rätt liten ficka
            Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
            Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
            Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
            http://fiatpanda.wordpress.com/

            Comment


            • #7
              Det ska fan till att parkera en vacker fiat på allmän parkering. Folk har ingen som helst respekt för andras egendomar. Och slår de upp en dörr rakt in i plåten på en annan bil så tittar de bara på sin dörr, nähä inget där vad bra. Borde vara livstids förvisning till Sibiren för sådan idioter. Det blir långa promenader när man kör bil utan skyddslist på sidorna. Parkerar alltid längst bort från ingången när jag är på stormarknader och liknade.

              Usch fy bövelen, borde finnas entusiastparkeringar tycker jag... :-)
              På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
              http://www.garaget.org/?car=63213

              Comment


              • #8
                skall börja med dubbelparkering numera..

                men det händer ju. det är inte det som gör en surast.. ok om hon typ skrivit nummer eller nått på en lapp å satt i rutan.
                men bara skita i det.. fan hur dum får man bli..

                det där med entusiastparkering lät som en mycket god idé..
                får skicka en motion till göran..
                Fiat Bravo såld

                Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                Fiat Punto HGT

                Comment


                • #9
                  Man blir bara sur när man hör sånt! Själv vågar jag inte lämna bilen överallt!

                  Men men varit med om likadant nästan fast då var "vi" de skyldiga! Min tjej lyckades smälla dörren i bilen bredvid men de va inte på min Fiat utan polarens Volvo. Det va verkligen av misstag för jag har lärt henne o ta de lugnt med dörren och så och hon är försiktig när hon öppnar men shit happens! Volvos dörrspärr rycker lite innan den stoppar dörren så den liksom gled ut.

                  Men i alla fall ägaren till bilen kom fram o undrade vad jag höll på med när jag spanade in hans dörr efter skador, och då berätta jag vad som hände. Det var verkligen inga skador varken på polarens bil lr på den andra bilen vad man kunde se med blotta ögat men ägaren ville skadeanmäla! Antigen skulle det till försäkringen lr pengar i hand för fix av skadan. Han började på 2000kr för ingenting! Han ville tydligen lacka om dörren som redan var repad på andra ställen. Tillslut gav han sig o ville ha 1000kr, för att inte ställa till problem för polaren tänkte ja pröjsa 1000kr o glömma allt men då tyckte hans fru att ingen skada var skedd och skulle nöja sig med 500kr... de fick deras pengar o vi åkte därifrån....

                  Jag kan förstå att han var upprörd över händelsen skulle jag oxå varit men finns det ingen skada räcker det med varning! Men men så blev de!
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Re: för stor dörr

                    Vilka idioter det finns, hoppas hon åker dit rejält. Sånt är det värsta jag vet, har fått hur många uppslagsmärken som helst. En gång sitter jag i bilen när en sunkig 240 kombi slänger upp dörren två gånger på backspegel, höll på att slå ihjäl killen.....

                    /Frippe

                    Comment


                    • #11
                      Tråkigt att höra!!!!! Hatar när sånt där händer, när andra inte har koll, ok att olyckor händer men då försöker man rätta till skadan, lämnar sitt nummer osv. Fick sprickor i lacken i hela fronten på förra fiaten pga att ngn backat in med dragkrok i nummerskylten, skylten helt bucklig och hela fronten buktade väl så mkt in att det blev ca 1000 sprickor i ett fint mönster.... Men ingen lapp inte, pissråttor!
                      Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

                      Comment


                      • #12
                        surt sånt..
                        nu är bilen på lack i alla fall. stod tydligen i ugnen i eftermiddags. får den nog i morgon. så efter jobet blir det å montera sedan har man en hel å fin bil igen.
                        Fiat Bravo såld

                        Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                        Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                        Fiat Punto HGT

                        Comment


                        • #13
                          kom igen nu inte ta bort sista inlägget santazia!
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment

                          Working...
                          X