Announcement

Collapse
No announcement yet.

nån

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nån

    mer som fick Fiat reklam hem? Kändes lite sent att "VIP" aftonen var samma dag som man fick brevet??
    + att det inte finns en Fiat Handlare på minst 15 mils radie här....
    Undrar hur det skall gå, med nylanseringen. Det känns som om folk har sett det förut, det behövs nog något annat än att få en TV vid köpet eller??
    "dEt våras för Fiat" är den bra eller??
    /HH

  • #2
    Nja det där TV-på-köpet kändes inte så seriöst.. Håller med.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      fick oxå hem inbjudan samma dag som det var "stora dagen" lite sent

      Vad har man för nytta av en TV när man köper ny bil? Satsa hellre på LM-fälgar, tonade rutor lr liknande... alltså biltillbehör
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        tror tv hjälpte till att putta på lite över kanten,

        vi fick sju kontrakt skrivna.
        känndes helt ok när det normalt är en ny fiat i veckan.
        Fiat Bravo såld

        Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

        Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

        Fiat Punto HGT

        Comment


        • #5
          Det var ju god ljummen pizza på bjudbordet. Hade dock sett fram emot provkörning av Stilo Mulitwagon 1.8, men fick nöja mig med 1.6.
          EKKEPEKKE

          Marea W 1,6 -00
          Panda 4x4 -88 -såld
          Aprilia ETV-1000 -01

          Comment


          • #6
            Nån som fick hem ett "ursäkta oss" kort från Fiat? Jag fick 2 st igår, de va ledsna över att så många fick hem inbjudan till VIP-afton så sent som samma dag som VIP-kvällen mm.

            Det var i alla fall bra gjort från deras sida tycker jag!
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Verkar som att dom har skickat ut dubbelt till de flesta av nån konstig anledning...

              Hur som helst, är det ingen mer än jag som tycker att Fiat's koncept och marknadsföring här i sverige känns väldigt risig?
              Att locka med en TV känns som Ge-kås på Ullared och att göra en ny hemsida som ser ut som den är från -99 och gjord av nån hobby-nisse känns inte så förtroendeingivande för varumärket.

              Inte konstigt att beg'ade bilar blir svårsålda när hela fiat's varumärke i sverige börjar kännas som ett stort skämt.

              Är ju betydligt bättre ute i Europa med bland annat sköna reklamfilmer där Michael Schumacher bränner f1-bil och skuttar raskt över till en fiat. =)
              Coupe 20VT -97

              Comment


              • #8
                Originally posted by 84jr0
                Nån som fick hem ett "ursäkta oss" kort från Fiat? Jag fick 2 st igår, de va ledsna över att så många fick hem inbjudan till VIP-afton så sent som samma dag som VIP-kvällen mm.

                Det var i alla fall bra gjort från deras sida tycker jag!
                Jag fick också två stycken! Inge vidare proffsigt intryck det. Och sedan själva utskicket i sig var inte något vidare proffsigt heller. De erkände ju mer eller mindre att de klantat sig med förra utskicket och det är väl knappas något man ska gå ut med i reklamen till ev kunder... Eller vad säger man om den här texten:
                "Problemet är att vi inte vet vilka som fick och vilka som inte fick inbjudan i rimlig tid".
                På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
                http://www.garaget.org/?car=63213

                Comment


                • #9
                  Hihi. Jag fick fyra(!) förlåt-kort. Och jag har bara en Fiat sen två år tillbaka.
                  EKKEPEKKE

                  Marea W 1,6 -00
                  Panda 4x4 -88 -såld
                  Aprilia ETV-1000 -01

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Dan the Man 13
                    Jag fick också två stycken! Inge vidare proffsigt intryck det. Och sedan själva utskicket i sig var inte något vidare proffsigt heller. De erkände ju mer eller mindre att de klantat sig med förra utskicket och det är väl knappas något man ska gå ut med i reklamen till ev kunder... Eller vad säger man om den här texten:
                    "Problemet är att vi inte vet vilka som fick och vilka som inte fick inbjudan i rimlig tid".
                    Jag tycker att det är bra att de erkänner och ber om ursäkt ändå! Det är inte Fiat själva som trycker inbjudan och distribuerar den till kunder! De kan ha anlitat slarvigt företag som skulle göra jobbet... lr de själva som var ute sent med idén vem vet!
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #11
                      irriterad!

                      Hej!
                      Nu blir jag irriterad.Tror ni inte att det finns folk som tittar på denna sida, som eventuellt är intresserade av att köpa en Fiat?
                      Vad får dom läsa? Hur amatörmässiga GA är!
                      Tycker ni är bortskämda och inte rättvisa.Vad jag vet är jag en av dom äldsta här på forumet och jag har mestadels ägt Alfa och även en del Fiat. Ni vet inte hur illa det har varit...
                      Att Fiat har dåligt rykte i Sverige har INTE bara att göra med att Fiat rostade på 70-80-talet.GA ägdes länge av Securum dvs svenska staten som egentligen inte skulle syssla med att sälja bilar, men kom över agenturen när dom förvärvade ett investmentbolag!GA fick inte många korvören till reklam, eller någon seriös backning från något håll.Fiat Italien ville inte hjälpa till för att det skulle säljas andra bilar i hallarna oxo,bla Hundai..
                      Det var på g lite när dom hade sloganen "Fiat-Driven by passion",
                      men det gick grus i maskineriet..Det fanns inte ett reservdelslager i sverige.Du kunde inte köpa ett orginaloljefilter, även om du ville..
                      Sen kom sumimoto och lovade guld o gröna skogar, men inget hände..
                      Den som nu tagit över är den GA som har bäst utsikter att lyckas av alla.När Olle Olsson tog över Mazda i slutet av 70-talet var Mazda något som man förknippade med minst sagt "brun kexighet", precis som alla andra märken på den tiden.
                      Se var Mazda är idag..
                      Nu ska man inte jämföra fiat med mazda av idag.Mazda vill bli ett premiummärke idag.det vill inte fiat.Dom vill sälja bilar för folket.Med en o annan skojig bil.
                      Om vi tittar på dagens "kvalitetsbilar":
                      Audi= Rostade som fan under ett märke som hette DKW.gick ihop med NSU, Wanderer och Horsch, Därav dom 4 ringarna:
                      Mercedes=Rostade som fan.
                      BMW=Rostade som fan.
                      Toyota=Rostade som fan.Detta är den ända bilen som SKA kallas för kvalitetsbil!Men det har en fantastisk förklaring.Toyota är den enda tillverkaren där varje enskild anställd har RÄTT att stoppa produktionen på hela fabriken, om han ser ett fel!
                      Volvo=Ja, vad säger man om rosten...
                      Saab=Rost o rost...
                      Fiat=Rost..
                      Alfa=Rost..
                      Jaha alla hade problem med rost..lustigt att fiat inte har tvättat bort stämpeln..Vad tror ni det beror på?Nja inte bara kvalitetsproblem. Alla tillverkare drar tillbaka sina bilar för diverse uppgraderingar, så det kan inte vara det..
                      Nej mina herrar det är att alla vill bli "premiumtillverkare".Det gör att man kan höja priset på bilen, men inte höja kvaliten på produkten i samma utsträckning, vilket gör att man har råd att ta hand om sina kunder på ett bra sätt, när folk vill aktivera den så kallade godwillgarantin för den finns,tro mig..Samtidigt tjänar man pengar..Smart.:-}
                      Kommer ni ihåg helsidan i Kvällsposten, angående det dyra kamremmsbytet till Coupen.Den hade aldrig kommit in om det hade varit en bil av ett "premiummärke" för det hade GA tagit hand om, genom att subventionera det på ett bra vis.Fiat gjorde det senare, men skadan var ju redan skedd..
                      Om ni ringer till GA så får ni ett vänligt och seriöst bemötande idag.
                      Jag behövde schema till centrallåset på coupen, och fick det faxat till mig efter en kvart.Så Kom igen ge dom en chans.Det är en stor apparat att ta över en GA.Dom har ju hållit på ett halvår kanske och dom har hunnit med att skaffa ett ägarregister i sverige uppenbarligen.Bara det är ju mer gjort än på 10 år...
                      Och det där med tvn..Har ni sett vad andra erbjuder till sina bilar vid köp? Kom igen grabbar vi måste vara objektiva när vi klagar..
                      Blev lite långt dock...
                      Tack för ordet.
                      MvH Alex

                      Comment


                      • #12
                        Re: irriterad!

                        :-) håller med - går inte över en dag, att laga en oljetanker.....


                        [QUOTE]Originally posted by kanskecoupe
                        [B]Hej!
                        Nu blir jag irriterad.Tror ni inte att det finns folk som tittar på denna sida, som eventuellt är intresserade av att köpa en Fiat?
                        Vad får dom läsa? Hur amatörmässiga GA är!
                        Tycker ni är bortskämda och inte rättvisa.Vad jag
                        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                        S/y Mascot
                        S/y Rebell
                        20vT
                        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                        Comment


                        • #13
                          Bra skrivet Alex!

                          Jag håller med dig! Nu har jag ägt 2 Fiats sen jag tog kortet och jag är nöjd med bilarna trots lite fel, vissa större än andra men de på verkstan har varit jätte sjysta och åtgärdat allt utan någon som helst tjafs och snabbt gick det!

                          Även de stora och kända biltillverkare har problem med sina bilar, lägg märke till VW Golf 4 ute rätt kul att rätt många av de inte har fungerande sida av belysning (strålkastare och baklysen) fixar man en sida så går den andra sönder! Har varit med o sett lite kul med dessa bilar... Har valt mellan Stilon o Golf 4 när det var dags för ny bil och jag ångrar inte en sekund att jag köpte Stilon!

                          Vissa förknippar Alfa med julgran, men Mercedes som ska vara lite exlusivare bil hade (kan ha de fortfarande är inte så insatt) elproblem oxå!

                          Alla tyskar ska tävla vem som ska ha mest lull lull i bilen och prövar nytt vilket leder till problem, men väldigt få ägare klagar på deras bilar ändå! Många bilägare är rädda för att erkänna vad som är/var fel på deras bil...

                          Jag tycker att Olle Olsson gör och kommer göra bra jobb för att få upp Fiat! Nästan varje dag ser jag någon annons i Stockholms lokaltidning om Fiat (idag tex. i Metro Stockholm var det på 2 annonser på 2 olika sidor som tog upp 1/4 av sidan om Fiat). Hur ofta har man sett nåt liknande innan Olle? Aldrig! Här hemma fick man knappt nått heller! Nu när man får inbjudan, tyvärr lite sent så e vissa missnöjda! Jag är en som fick inbjudan sent men jag tycker inte det är nått fel i det det kan ha varit strul! Tyvärr hade jag inte möjlighet att gå men hade gärna velat! Ursäkta oss kort är riktigt sjyst det visar bara att man är mån om sina kunder!


                          Blev långt här oxå men tråkit hemma och pigg är man!

                          MVH
                          Almir
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • #14
                            ja visst

                            har det väl varit sämre än nu.. Det var väl i slutet av 80 talet som det barkade ur helt, Tyvärr var ju större delen av 90 talet problem, förutom när Bravo,Brava,Marea kom, som ju försäljningsmässigt sålde på rätt bra några år i slutet av 90 talet.
                            Fiat hade ju bra rykte på 60-70 talet o sålde ju i stora mängder då.. Det som påverkat mest nu på senare tid är ju alla de nämnda ägarbytena av GA tror jag.

                            Men som sagt Olle O Bolagen lyckades ju riktigt bra med Mazda under år så det är väl bara o hoppas på det bästa, samt hoppas på att Fiat Italien ställer upp..

                            /HH

                            Comment


                            • #15
                              hoppas det kommer nån säljare då

                              de som fanns runt falun/blge har sparkats/hoppat av. hoppas nån ny dyker på snart!
                              Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                              Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                              Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                              http://fiatpanda.wordpress.com/

                              Comment

                              Working...
                              X