Announcement

Collapse
No announcement yet.

ny här jag =) [BILDER]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ny här jag =) [BILDER]

    Hej

    Har ramlat in på det här med fiat... har idag en bravo -97 1,6 16v... går denna optimera så man får lite mer hk??

    Ska förmodligen byta till en fiat coupe, turbo, vad ska man tänka på? (ja det finns en sökfunktion som jag inte fattar) länka gärna in trådar som handlar om det om ni inte orkar skriva... tacksam för hjälp!

    här är min nuvarande,.



    edit: fel på bilderna.... men den har ju fallit ändå...=)
    Last edited by fredrik_wt; 26 May 2004, 17:21.
    varför kan jag inte lägga in en avatar?? =(

  • #2
    Hej och välkommen till forumet!

    Jag tycker att Bravon e riktigt snygg den går o få till riktigt bra...

    för att öka prestandan blir lite svårt på en turbolös bil


    Coupen e min dröm oxå, ekonomin e lite ostadig lite tråkit o köpa en och behöva sälja den nån månad efter *hoppas på förlängd anställningskontrakt*
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      personligen tycker jag väghållning e lika roligt som prestanda. lägg pengarna på riktigt bra dämpare å stag å feta bromsar.
      Fiat Bravo såld

      Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

      Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

      Fiat Punto HGT

      Comment


      • #4
        ja verkar vara ett trevligt gäng här... lite seriöst till skillnad mot zatzy.... jo jag vet att det är lite svårt utan turbo... har haft saab turbos innan men pluggar nu så då blev det en fiat i o med att jag känner en fiat handlare så jag fick bilen riktigt billigt + att jag har fri service....

        Men den känns ju inte allt för kul... låter mkt från motorn fram för allt... men det är ju bara höja stereon =)

        vad jag funderar på är om det ger något o sätta i ett öppet filter o lite öppnare avgas rör?? såg ett broms prov på zatzy när jag sökte runt lite där de tydligen hade bromsat ur 143 hk tror jag det var... med bara det... låter i mina öron som riktiga glädje siffror, fast å andra sidan ser ju avg röret ut som faan. så jag kan tänka mig att det bromsar..

        jag tycker det känns som motorn har mer o ge, men det är lite som nån stoppat en banan i röret ibland....

        nej är väldigt sugen på coupen... är bara det hur mkt det kostar o försäkra... sist jag kolla var det svindyrt, en utan turbo var bara 1k billigare än turbon....

        mm får se hur det blir... en stilo med största motorn på 133hk verkar fin med o lite mer bil med... fast det klart bravon är snygg tycker jag o går billigt...
        varför kan jag inte lägga in en avatar?? =(

        Comment


        • #5
          Köp en Bravo med 155hk vetja. Finns några till salu då o då. Även här om du kollar på köp/sälj. (tror han kallar den "182" (??) en blå Bravo 2.0 HGT -96)
          Last edited by per; 11 May 2004, 13:33.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            jo det kan man ju göra iofs.... tittade på en sån i början men hittade inget vettigt ex... fördelen med min är väl att den servad hela tiden på samma firma.. och den har "bara" gått 9000 mil... skulle helst vilja byta, men det är ju inte alltid så lätt =) men det blir enklare så man slipper vara utan bil... kan tänka mig att dessa "udda" bilar som det är i sverige lär ju knappast springa iväg av sig självt =))

            Har heller aldrig haft möjlighet o pröva en HGT själv.... är ju inte så vanliga direkt, o inte lär jag väl hitta nån här i krokarna som kan bistå med en tur heller.......

            ja det tål o tänka på i vart fall....
            varför kan jag inte lägga in en avatar?? =(

            Comment


            • #7
              HGT e nått såg nåra stycken nånstans om de inte e sålda nu... men som santazia säger grym väghållning e bra, ta alla rondeller i hög fart - körglädje!

              EDIT: Min stilo e på 133HK men jag tycker inte den e nå kul under 3000rpm! Kör förresten en 1.6 coupe nu medans min e på omlackering!
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                1.6 Coupe? Hyundai?? :-/
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Originally posted by per
                  1.6 Coupe? Hyundai?? :-/
                  Neeej Gud förbjöd! Stilo 3d är det!
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    -puhh!!

                    :-)
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      hehe..

                      84jr0 .. hört hur det går med bilen? sugen på å höra resultatet..
                      Fiat Bravo såld

                      Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                      Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                      Fiat Punto HGT

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by santazia
                        hehe..

                        84jr0 .. hört hur det går med bilen? sugen på å höra resultatet..
                        Resultatet?
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #13
                          garantijobbet på din tröskel..
                          Fiat Bravo såld

                          Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                          Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                          Fiat Punto HGT

                          Comment


                          • #14
                            vad är resultatet? Den ska inte vara klar än de håller på hoppas jag... vad har du o rapportera?
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • #15
                              känns som om det är fel tråd å ta detta i..

                              men jag tar det ändå nu när vi ändå är inne på det.

                              kom bara å tänka på att du skrev innan att du hade rost på bilen å skulle lämmna in det. tänkte dte kanske var klart..
                              Fiat Bravo såld

                              Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                              Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                              Fiat Punto HGT

                              Comment

                              Working...
                              X