Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turtle Polermaskin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turtle Polermaskin.

    När man nu ändå skall till Mekonomen och köpa olja, är det någon som vet om Turtles polermaskin är något att ha? Var lite extrapris på den också, och jag börjar bli lite trött på att polera/vaxa för hand. Tror dessutom att man kan få bättre resultat med en maskin, eller blir det bara polerrosor då?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Det är ruggigt noga med svart lack, att man gör det på exakt rätt sätt, annars har man rosor som ett bajsbrev på posten.
    Kolla bara att du har en jävligt ren trissa och inte kör med för grovt medel. Och börjar man med rubbing får man gå ner steg för steg till vaxet (i grovhet). O byt trissa mellan varje steg så att inget av tidigare medel med.
    Men om du bara ska vaxa är det som sagt säkert lugnt, bara man är noga med renheten.

    /Rekondarn
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Håller med här

      Ifall du bara skall lägga på vaxet så funkar det nog bra.


      Men svart är väldigt svårt o få bra ifall man är nybörjare och vill polera lite och eventuellt rubba lite. Ser säkert super fint ut i molnigt väder och sena kvällar. Men sen när solen står på så ser man hur det blir
      före detta coupe trimmare
      pimpig cadilacc deville
      Sv1000s C-Ö

      Comment


      • #4
        Borde kanske låta bli då, men problemet är ju att det redan ser hemskt ut i solljus. Man är ju så trött i armen bara efter att ha lagt på polermedlet, och då skall man ju först få bort det, lägga på vax och sedan polera bort det också! Men det är nog bara till att bita tag i det och polera för hand då. Så blir flickan glad också, hon brukar klaga på att mina armar är för klena ;-) Lite träning skadar säkert inte.
        Eller också kör man med turtle-vax allt-i-ett medel kanske. Hälften så jobbigt.
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          hejsan,
          jag har jobbade med bilvård när jag gick i skolan,.
          vad man skall kolla när man skall köpa polermaskin..
          att den går jämt å fint. att den inte är jobbig å hålla i.. skakar eller är tung.. liknande. att kudden inte skadar lister eller andra plastdetaljer.

          att man kan köra på rutorna.

          sedan det viktigaste använd rätt polermedel till rätt färg.
          vet att turtle har en folder om det där, inte läst den, men funkar säkert bra.
          Fiat Bravo såld

          Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

          Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

          Fiat Punto HGT

          Comment


          • #6
            tror att polaren har en sådan turtle polermaskin... vi stod o polerade en svart Mitsu Eclipse och det blev som sagt bra i mörkret och när det är molnigt men i solen såg man allt men en klar förbättring såg man ändå! Så visst den funka bra om det är samma maskin!
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Hej jag har köpt en och jag var nöjd.
              Den går hyfsat tyst men den skakar lite, det är ju en oscillerande maskin.

              Comment


              • #8
                Så då kanske man skall försöka sig på en sådan i alla fall? Fast nästa problem är att det är 3-400 meter mellan vattenkranen och eluttaget. Fast det kan väl inte spela så stor roll att flytta bilen så kort sträcka för att polera den? Borde köpt en gammal volvo istället, tänk vad mycket mindre man oroat sig och vad mycket tid man sparat på att slippa sköta om bilen..... Fast det hade man väl gjort ändå antar jag.
                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                Comment


                • #9
                  Jag har en skitgrej från Rusta för 150-200:-, funkar helt ok. Lite domningar bara...

                  Comment


                  • #10
                    det spelar inget roll om du flyttar den? eller vad menar du skulle va dåligt med det?
                    Fiat Bravo såld

                    Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                    Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                    Fiat Punto HGT

                    Comment


                    • #11
                      Tänkte mest att man drar upp en massa damm på bilen och är det känsligt från början så lär det ju inte bli bättre?
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #12
                        Jag har kört min bil några kilometer från tvätt till polering. Det har gått bra.
                        Dock har vi ingen sandöken här så det kanske är därför
                        Är du orolig kan du väl damma av bilen med dammvippa eller blåsa av med tryckluft om det finns.

                        Mitt tips angående polermaskin är att köpa en riktig. Med ställbar hastighet och kraftig motor.
                        Typ nått sånthär: http://www.festool.com/festool.com/c...ary%20polisher
                        Kostar en del, men lär man sig polera kan man hjälpa kompisar mot en rimlig kostnad å då e den
                        snart betald
                        Tyckte jag såg att Turtlemaskinen var på 200w eller nått sådat. Det känns som om den kommer stanna
                        när man kör lackrengörning. Men ska man bara ha den till vax eller nånn 2i1 pryl istället för å
                        torka för hand funkar det nog fint.

                        Det är bra när man har en far som köper en bra maskin för att polera båten en gång om året.
                        Gissa vart maskinen är alla andra dagar på året... Jag är själv inte jättebra på
                        att polera bilar, men har en kompis som är.
                        //Rickard
                        http://tipo.sketfull.com

                        Comment


                        • #13
                          a den e riktigt bra den maskinen. grymt skön å hålla i å går finfint.
                          Fiat Bravo såld

                          Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                          Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                          Fiat Punto HGT

                          Comment


                          • #14
                            läser nya bilsport nu.,.
                            med tema bilvård.

                            kanske kan va idé att läsa för oss med funderingar. stod väldigt mycket bra grejer där tycker jag.
                            Fiat Bravo såld

                            Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                            Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                            Fiat Punto HGT

                            Comment


                            • #15
                              Kanske bättre att köpa en sådandär dyrare, man kommer ju att ha kvar maskinen i några år. Hinner inte köpa en nu, vill inte polera på Coupen det första jag gör, får väl testa på punton först, så jag siktar på en till semestern, lite kul skall man väl ha då också :-D
                              Om man nu kan köra några kilometer utan att få "tillräckligt" med damm för att repa lacken, då kan man kanske polera bilen under 2-3 dagar istället? Har alltid fått för mig att jag måste göra det samtidigt som jag tvättar för att det inte skall lägga sig en massa damm..... Det är kanske inte så känsligt som jag trott.
                              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                              Comment

                              Working...
                              X