Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vågar jag!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vågar jag!?

Vågar man ställa en fråga här som inte har med en Fiat att göra? Jag testar så får vi se vad som händer

Jag äger förutom min Fiat Tipo även en VW buss. Det är en stor buss som heter LT-31 och är riktigt ful, men den är bra på att transportera saker i. Nu till min fråga. Jag måste komma åt bromsbackarna bak på den, den är bakhjulsdriven och jag har ingen aning om hur jag gör. Tog bort däcket tidigare idag och lossade en bult som satt synligt på trumman, ungefär som på min Tipo men jag kunde inte få loss trumman i alla fall. Jag undrar om det är det enda som jag behöver göra och att den bara sitter som berget eller om det kanske är något annat jag skall tänka på när bilen är bakhjulsdriven?

Hmm, ja! får som sagt se om någon har kunskap kring bakhjulsdrivet helt enkelt
    .:: mattias
    .:: http://www.hellstedt.com/fiat

humm, kanske skall prata tyst om det, men jag har oxå en vw, en bubbla då ifs.,

tror den sitter med två stycken m10 bult från insidan.

skall ut till garaget i morgon. kan kolla på den då.
    Fiat Bravo såld

Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

Fiat Punto HGT

Comment

Hade varit snällt om du kunde kolla. Kan vara att jag inte släppte handbromswiren tillräckligt också, men jag vet inte. Jag bara spekulerar.
      .:: mattias
      .:: http://www.hellstedt.com/fiat

Comment

jo släppte du inte den så känns det som en omöjlighet att få loss trumman. men som sagt, jag kollar i morgon.
        Fiat Bravo såld

Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

Fiat Punto HGT

Comment

Sök efter ELSA på nätet, det är VW's elektroniska verkstadshandbok. Vet att ETKA (reservdelskatalogen) finns ute.

Om du inte kommer på hur så kan jag kolla på jobbet.
          //Martin
          Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
          Åker - Cheva Transsport -01
          Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
          Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
          Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
          Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

Comment

Working...
          X