Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tipo 2,0 16V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tipo 2,0 16V

    Hej,
    nu sitter jag och lurar på om man ska ta ett litet lån
    och inhandla sig en Tipo igen (hade en 1,6 DGT förr) för jag trivdes så bra med den gamla bilen dock så fattades det "kräm"
    under huven på den så nu klurar jag på en 2,0 16V nämligen på denna: http://www.bilannonser.se/index.aspx?tips=177479

    Vad tror ni? Är det nåt man ska kolla extra noga på om det skulle bli så att lill lånet går igenom och bilen finns kvar vill säga?

    Någon som har nåt utlåtande om bilen? sketfull?

    /Poppe

  • #2
    det enda jag har å säga är..
    20000 mil..
    Fiat Bravo såld

    Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

    Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

    Fiat Punto HGT

    Comment


    • #3
      Originally posted by santazia
      det enda jag har å säga är..
      20000 mil..
      Men det behöver ju inte säga att en är slut?

      Comment


      • #4
        verkar som om han ska sälja två stycken, för det stor att en hade gått 10700

        Comment


        • #5
          nä inte att den är slut men kan komma en del merkostander. beror ju på hur mycket som är gjort, men kanske så behöver bromsar bytas å stötdämpare å bussningar. eller inom kort.
          Fiat Bravo såld

          Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

          Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

          Fiat Punto HGT

          Comment


          • #6
            Originally posted by santazia
            nä inte att den är slut men kan komma en del merkostander. beror ju på hur mycket som är gjort, men kanske så behöver bromsar bytas å stötdämpare å bussningar. eller inom kort.
            Kan ligga nåt i det.. =/

            Comment


            • #7
              Såg den där på blocket förut, men nu är den bort tagen? Tänkte om den kan vara såld...

              Men det e mkt bil för pengarna tycker jag iaf .. trivs me min 1,6 men jag vet ju inte hur den går riktigt då jag inte har körkort :P...
              Fiat tipo 1,6i Såld

              Mégane Sport Coupé -96

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kenny peach
                Såg den där på blocket förut, men nu är den bort tagen? Tänkte om den kan vara såld...

                Men det e mkt bil för pengarna tycker jag iaf .. trivs me min 1,6 men jag vet ju inte hur den går riktigt då jag inte har körkort :P...
                Jo jag vet att den varit ute förut, jag kollade upp den alldeles nyss och det visade sig att nyvarande ägare bara har ägt bilen i drygt en månad..hmm...skumt?!

                Jag skickade iaf i väg ett mail så vi får se vad man får för svar..

                Comment


                • #9
                  Rost ska du ju alltid kolla, skärmkanter fram/bak, dörrar och bakom bakkofångaren.
                  Kolla bromsar å stötdämpare. Oljeläckage i motor, oljud etc.
                  Det är väl ungefär som vilken annan bil som helst man ska köpa.
                  Är det nu så att den finns kvar å du hittar lite brister, typ vissa elgrejjer å sånt som
                  inte funkar, rost, glapp å slitet etc, så kanske du kan pruta lite till.
                  Har du sen tid och ork/pengar att grejja lite själv så kan du säkert fixxa till
                  det mesta så har du en mycket rolig bil sen.
                  Delar är inte så hemskt dyrt, dock finns det väl undantag...
                  Jag har upptäckt en del grejjer på min som har behövt åtgärdas och mer lär det
                  bli. Min har gått 19000mil snart. Det känns ändå värt å lägga en slant på den, för
                  den kommer antagligen kunna rulla många mil till.
                  Jag har hittat ett fint litet chip till den nu, som ska göra en hel del för prestandan.
                  Hör av dig om du vill ha mer info, ifall du köper en bil.
                  //Rickard
                  http://tipo.sketfull.com

                  Comment


                  • #10
                    Köp den här bilen istället!
                    http://www2.blocket.se/view/2581098.htm?l=0&c=1&city=0
                    Viper

                    Comment


                    • #11
                      denna tipo har stått ute på annonen bra tag vet ej om nån köpte den! Det låter bra när det står nylackad om jobbet är bra gjort!

                      Sen tror jag om bilen redan inte e såld att du kan pruta ytteligare, tror att killen e sugen på att sälja den!
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by poppe
                        Jo jag vet att den varit ute förut, jag kollade upp den alldeles nyss och det visade sig att nyvarande ägare bara har ägt bilen i drygt en månad..hmm...skumt?!

                        Jag skickade iaf i väg ett mail så vi får se vad man får för svar..


                        Jo det verkar lite skummt.. undrar om det kan vara nå fel på den då??? sälja en bil efter 1 månad e lite väl snabbt lr?
                        Fiat tipo 1,6i Såld

                        Mégane Sport Coupé -96

                        Comment


                        • #13
                          Sketfull Tack för att du tog dej tid att skriva,
                          så det man bör kolla är som sagt som vilken bil som helst?
                          Det kändes bättre nu när jag vet att din också har gått nästan 20000 mil att den går problem fritt alltså.
                          Är det stryktåliga motorer?

                          Viper det är för mkt pengar tyvärr=/

                          84jr0 jo om jag får lånet som jag ska ansöka om i veckan så ska jag försöka få ner den till 15000:- om den finns kvar vill säga.


                          Kenny peach jo jag vet, men man får väl kolla så noga som det går isf, bara hoppas att den är frisk..

                          Comment


                          • #14
                            a jag menade inte ritkigt att bilen skulle va helslut.
                            men sytade bara på att du kanske får räkna med vissamerkostanader inom några månader.

                            men det kan ju vara bytt under tides gång.
                            Fiat Bravo såld

                            Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                            Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                            Fiat Punto HGT

                            Comment

                            Working...
                            X