Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nya däck, varifrån och vilka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ett inlägg bara..
    jag kör på bridgestone potenza.. är mycket nöjd.

    som sagt tidigare så tror intejag heller att skillnaden är så enorm mellan d olika stormärkerna.
    Fiat Bravo såld

    Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

    Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

    Fiat Punto HGT

    Comment


    • #17
      Jag har Falken 205/45 16" på *host* BMW;n *host* nu, kommer inte ihåg rätta betäckningen, men dom är trevliga iaf..

      Comment


      • #18
        leveranstider däckonline

        Min bror beställde däck från dom i mars i fjol, och det kom 3 utav 4 däck. sen fick han hålla på att tjata och tjata och tjata på dom. I slutet av augusti blev äntligen allt åtgärdat med en hävning av köpet, men tyvärr så kom inte pengarna tillbaks på ett bra tag, så det höll på att bli ett fall för Sverker. Jag hoppas att detta var undantaget som bekräftar regeln, så att det inte är så kass service normalt hos dackonline.
        Åk brudfjället nästa gång du passerar!

        Comment


        • #19
          hmm det lät ju inte kul..
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #20
            Ni som förskottsbetalar via nätet vad får ni för motagarnamn?

            Ja försöker beställa däck o betala via nätet och som motagare på dackonline.se får jag Delticom AG på BG 5314-9217... stämmer detta? Vill inte få iväg pengarna fel!
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #21
              Det är rätt

              Delticom är ägarna till däckonline, så det är rätt mottagare.
              Åk brudfjället nästa gång du passerar!

              Comment


              • #22
                Re: Det är rätt

                Originally posted by RitmoAbarth
                Delticom är ägarna till däckonline, så det är rätt mottagare.
                Tack! Det står på dackonline med blåa stora bokstäver DELTICOM men det hade jag missat! I alla fall är däcken beställda! Få se hur längre det dröjer! Kan tänka mig ett bra tag bara för att det är jag som beställer och har bråttom oxå - har alltid otur med allt!
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #23
                  Ska man undvika Kuhmo däcken helt och hållet eller är deras mer "högpresterande" däck okej?

                  Sen är ju frågan,hur många håller på och testar flera olika sorter/fabrikat på ett år eller så.. har ju inte alla råd med..

                  Däremot lär man väl inte köpa samma fabrikat igen om man blev missnöjd vid första försöket!?

                  Comment


                  • #24
                    Kuhmo har jag aldrig kört på så jag kan inte uttala mig där!

                    Har kört på Kelly(s) som jag fick med min Tipo men tyckte inte om de... sedan bytte jag till michelin energy och de va klart bättre o tystare än de föregående!

                    På Stilon fick jag på Firestone Firehawk 700 märker inte så stor skillnad i de jämfört med Michelin Energy! De kanske är lite högljuda men har inget att jämföra med Stilon kanske är inte så bra ljudisolerad!

                    Men som nån sa ovan (kan va santazia) de lär inte va så stor skillnad mellan dessa stora däcktillverkare...

                    Kanske man ska chansa?
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #25
                      Jag kör på Kuhmo 712, är väl skapligt nöjd med dom lite högt vägljud från dom kanske. Nu har jag ju inte kört på bana med dom, så hur dom presterar där kan jag ju inte ut tala mej om.

                      Men man börjar ju fundera lite när Per tycker att Good Year är så mycket bättre vilka man ska välja nästa gång nya däck ska inhandlas.

                      Per< Vilka Kuhmo var det som du körde på?
                      SDE Racing
                      Coupe 20VT-97 under konstruktion
                      Marea Weekend HLX-97 påställd
                      Punto 75 SX-98 påställd
                      Tipo 1,4ei-94 såld

                      Comment


                      • #26
                        Kumho 712 var precis dom jag funderade på!

                        Närmare bestämt 195/50-15 till min Tipo, otroligt nog 230:- billigare stycket än samma i storlek 185/55-15 som är standard.

                        Comment


                        • #27
                          Ojdå, de Kumho jag körde på var för 10år sen.. :-) De satt fram på Argentan (185/65-14) och var orsaken till så mycket trassel, tills jag bytte dem och insåg att allt var däckens fel. De var riktiga skämt, som gjorda för trubbel.
                          Då bestämde jag mig för att aldrig ta i ett Kumho igen. Onödigt gubbgrinigt kanske..

                          GT Shampiro hade jag däremot på Coupen, helt livsfarliga i hög fart. Blev lurad av en kompis att de var bra. (pricken över i:et var att jag inte fick mina pengar (5000) tillbaka som lovat, när jag lämnat dem.. Fick tjata i nästan ett ÅR, tills en mindre nogräknad gammal Karlstadskompis åkte o visade upp sitt fula tryne, då först fick jag pengarna. Interwheel i Karlstad var företaget.)
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #28
                            Idag har jag fått hem mina Firestone däck som jag beställde i torsdags kväll, fredagen va midsommar så exakt 5 arbetsdagar att få hem de! Färsk gummi levererat direkt till dörren! Skitbra! *nöjd*

                            Imorrn ska de krängas på!
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment

                            Working...
                            X