Announcement

Collapse
No announcement yet.

Små roliga vrak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Små roliga vrak

    Såg att det diskuterades A112 i en annan tråd. Tycker själv att det är väldigt skojigt att ha nåt vrak att vara ute och rejsa med på grusvägarna då man helst inte tar ut Coupén.

    Hur som helst så blir man ju sugen på nåt annat skojigt att fräsa runt i och hittils har jag haft fiat uno, bubbla och hundkoja(mini). Kan ju konstera att Uno'n fan inte gick sönder för nånting men att hundkojorna är skojigast vilket har resulterat i att jag är inne på min andra. Men vad finns det för andra småbilar som är roliga?

    Har kommit på hittils:

    Lancia A112 Abarth
    - Verkar grym då det är lite krut i den från början...

    Fiat 12?
    - Ser coola ut men hur är snurran?

    Fiat 500
    - Också coola men verkar ju vara ap-dyra...

    Kommentarer?
    Coupe 20VT -97

  • #2
    Hej,
    A112;orna är lätt värd sina pengar då dom är stryktåliga som få och är ruskigt roliga att köra, man kan ligga på gränsen hela tiden utan att tappa kontrollen på bilen!
    Enda nackdelen är ju rosten! Som finns ÖVERALLT där den inte borde finnas..


    Vilken Fiat är 12? ?!


    Fiat 500, har jag själv aldrig kört men jag kan tänka mej att dom är lika att köra som en 126;a ungefär, då 126;an bygger på 500;an.
    Och det är inte mkt att hurra för om man ska sladda i skogen så den knappt släpper på grus, kan ju bero på att det sitter en liten 2 cylindrig 600cc på 23 hkl i den.. :P

    Comment


    • #3
      Var Fiat 126 jag tänkte på men jag har för mig att jag har sett Fiat 127 eller nåt liknande... Vad är skillnaden på dom?
      Låter ju lite segt med 23 hk =)

      A112: Trevligt att dom är stryktåliga för det är ju fan inte hundkojorna.. mycket mecka där kan jag säga. Är det svårt att få tag på reservdelar och sånt?
      Coupe 20VT -97

      Comment


      • #4
        Fiat 125 med twincam var rätt kul att busa runt med men dom är väl inte så vanliga nuförtiden, kanske en Vaz med twincammotor vore nåt?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Mini
          Var Fiat 126 jag tänkte på men jag har för mig att jag har sett Fiat 127 eller nåt liknande... Vad är skillnaden på dom?
          Låter ju lite segt med 23 hk =)

          A112: Trevligt att dom är stryktåliga för det är ju fan inte hundkojorna.. mycket mecka där kan jag säga. Är det svårt att få tag på reservdelar och sånt?
          Skillnaden på 126 och 127 är många,
          126an har sin 2 cylindriga motor svansmonterad, luftkyld och där med bakljulsdriven.
          127;an har en tvärställd vattenkyld 4 cylindrig frontmonterad puffra och är naturligtvis framhjulsdriven..

          Nej delar till A112 är inga problem att få tag på, dom kan få hem det mesta på mekonomen tex..

          Comment


          • #6
            Originally posted by Jonas
            Fiat 125 med twincam var rätt kul att busa runt med men dom är väl inte så vanliga nuförtiden, kanske en Vaz med twincammotor vore nåt?
            ryser bara av tanken att busa med en 125... De ska vårdas ömt! Tycker jag då.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Originally posted by per
              ryser bara av tanken att busa med en 125... De ska vårdas ömt! Tycker jag då.
              Ähh de ska piskas..

              Comment


              • #8
                Jamen det är ju preskriberat nuförtiden. Men det är kanske botgöring jag sysslar med på min 124:a ;-)

                Comment

                Working...
                X