Announcement

Collapse
No announcement yet.

Provkörning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Provkörning

    I Söndags var jag ute och rattade nya Panda.. (Har äntligen fått en Fiat handlare i Falun igen, Ford skall sälja Fiat..) Blandade intryck gav Pandan ser ju rätt så tuff ut och lite halvrolig inne, men vi åkte fyra i den och då kändes den riktigt svajig! Sen det som är mest tråkigt tycker jag är att kvaliteten verkar vara så ojämn. Vissa grejor kändes så rassliga så jag undrar hur de skall hålla och så känns vissa grejor jätte bra??..

    Likadant i Stilon vissa grejor höll Tysk känsla andra inget alls särskilt diverse knappar till vänster om ratten som fastnade snett inne efter ett tryck, inte bra! Men det är ju det man har läst i testerna att tydligen kvaliteten är väldigt ojämn, och det är ju synd om de skall kunna slå på markanden igen.

    Så man hoppas ju på bättring, kvaliteten känns ju bättre i Brasilien byggda Pick-up en Strada som för övrigt är väldigt rolig att köra tycker jag. Precis som en Fiat skall vara! Inte så stor motor men riktigt kvick styrd i kurvorna till skillnad från japanska/amerikanska gungande skryt pick-up er...
    /HH

  • #2
    Vad säger du . !!! ska FORDhandlare sälja FIAT ????

    inte GM ????

    Ford blev ju blåsta på att sälja Mazda nu !
    Mazda ska säljas ev egna åf......
    Fiat for FUN

    Comment


    • #3
      I enköping blir det Philipssons!!
      Lite roligt. Mercedes, Nissan, Fiat o Alfa. Host!
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Re: Provkörning

        vissa grejor höll Tysk känsla [/B]
        Skulle det vara nåt bra?
        E just därför jag kör Fiat,man vill ju undvika bratwurst-plast-känslan..

        Comment


        • #5
          Re: Re: Provkörning

          Originally posted by Abarth& Co
          Skulle det vara nåt bra?
          E just därför jag kör Fiat,man vill ju undvika bratwurst-plast-känslan..
          Jag håller med Henrik helt där,
          tyska andas faktiskt mer kvalité än italienska.
          Allting sitter där det ska osv..
          Jag kör...körde Fiat/Lancia för att dom var underhållande på vägen, inte för att pilla på instrumenteringen..

          Comment


          • #6
            Stilo? Tysk över den? Naaaj skojar du?

            Jag håller me den påminer om audi men jag gillar den ändå! Tycker att den håller bättre kvalite än andra Fiats...
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Fiat+Ford=...

              Hörde att det var svårt att få in Fiat nånstans dom har väl försökt typ ett år så det var väl bra som det blev till slut....

              Angående Kvalité så oavsett om man kallar det TYSK kvalité eller bara kvalité så blir det nog viktigare o viktigare om man skall sälja nuförtiden,Det är ju skillnad med en annan som tycker det är en viss charm med skiftande kvalité på de äldre Fiatarna!!

              Men det är ju det som är svårare med dagens människor för de kräver ju mer och mer av dagens produkter
              Tyvärr man måste ju kunna vara kritisk... För om man läser Europeiska biltidningar så kommer ju inte Fiat så bra i slut betygen oftast p.ga skiftande kvalité, även om de gillar motorerna o andra egenskaper!

              /HH

              Comment


              • #8
                Re: Provkörning

                Ang. tysk kvalitét:

                Köpte en splirrans A3:a TS år 2000, tyckte som alla andra att kvalitén kändes jättebra vid provkörningen. Nu visade det sig inte vara riktigt så (fem fel inom en månad, när jag hämtade ut bilen ny satt inte växelspaken fast - helt otroligt!!!), kanske höll Audi medelkvalitét men eftersom de tog betalt för hög kvalitét och marknadsförde bilarna som tysk högkvalitét blir man självklart riktigt besviken. Känner ingen som blivit nöjd med en ny Audi. Det är ok bilar men de lovar för mycket så kunderna blir besvikna och sen kan/kunde de inte fixa felen på ett vettigt sätt.

                Fördelen med Fiat är att man vet vad man får (och inte får) och betalar rimligt för det. Dessutom är Audi riktigt tråkiga att köra (även TT) men Fiat rockar ju som bekant riktigt fett!!! / Frippe

                Comment


                • #9
                  Håller med fullständigt! Det varkar vara kvalitetsKÄNSLAN man betalar för..
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Huvet på spiken!

                    Alltför många förväxlar upplevd kvalitet med verklig kvalitet. Vad er det som gör en tex en tung dörr med "kassaskåpskänla" bättre en lättare dörr med jämförvis smäckig känsla?

                    Inget naturligtvis, men det är lätt att förstå vad som går att ta betalt för i bilhallarna...

                    Comment


                    • #11
                      jo

                      men om de fick till en bättre känsla kanske de skulle sälja bätte?? menar jag. Det är väl det som är det viktiga??

                      /HH

                      Comment


                      • #12
                        Jo självklart!

                        Comment

                        Working...
                        X