Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jaha,då var första krocken avklarad.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jaha,då var första krocken avklarad.

    Var och letade parkeringsplats i garage och missade en BMW som kom farande. Himla irriterande, fick lite sprickor i kofångaren så inget allvarligt. Svängde höger ut från en T-korsning ( om man nu kan kalla det korsning i ett p-hus), har man fortfarande högerregel där? Både hans och min bil tog i framför däcken med små skrapmärken och lite bucklig plåt på BMW:n.
    Jaja, någon gång skall väl vara den första :-( Tur att det inte var coupen bara, då hade jag nog inte sovit på ett par veckor.... ;-)
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    ajfan, ja, det är sånt som händer, var det med Punton?
    letar själv efter kofångare fram sen en "liten olycka".
    FInns schyssta på ebay, men kostar därefter.

    Lyckades göra en dum grej själv också, stod i ky och rullade in i bilen framför, som tur var var det en gamma toyota, men ägaren var schysst, så jag bucklade ut plasten, som bucklades in lite, sen tyckte han vi var kvitt, tog typ 1 minut att göra, ibland har man tur!
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

    Comment


    • #3
      Jo, var med punton. Skall ringa försäkringsbolaget och se vad de säger. Småjobbigt och irriterande....
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        En ny framdel kostar visst 2700:-, men sen skall man väl ha lite färg och arbetstid och liknande så det lär väl bli lite dyrare. Antar att de kommer att laga den som sitter där istället. Suck, lär väl se hemskt ut efteråt :-(
        Jaja, som någon sagt, det är ju bara en bil.... men ändå!
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          framdel? karosserit fram? bara stötfångaren kostar 2500:-, suck!
          du har ingen bild att lägga upp?
          Fiat Punto GT - Turbo for fun

          Comment


          • #6
            Jo, var stötfångaren jag menade. Skall se om man kan få upp en bild, men det syns knappt något. Fast det kan tydligen vara en del som skadats i alla fall...
            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

            Comment


            • #7
              Fick hem papper från min lilla klapp på BMW:n. De var överens med mig om att det inte var mitt fel, så det är bara att lämna in på lagning så betalar den andra föraren allt. Skönt! Hade inte tyckt om höjd premie på min försäkring... Glad igen. :-D
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #8
                fasen va skönt då, jag vet hur det känns, det är en lättnad... Fick ju inbrott i min andra bil (vinterbilen) nu och de tog stereo och grejer, fy fan va man har lust att skjuta dom om man visste vilka det var....
                Fiat Punto GT - Turbo for fun

                Comment


                • #9
                  Då var bilen fixad! Jisses, utan bil i 1½ vecka. Håller ju på att avlida, trodde inte att jag skulle sakna att köra bil så mycket. Gud va skoj, bara att ge sig ut och leta rondeller nu då :-D

                  Fast jag behöver tvätta bilen, hur länge bör man vänta med att dra på avfettning eller gno med svamp på en nylackad stötfångare? Och hur bra står den emot allt salt och skit som vägvärket slängt ut på vägarna?
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #10
                    Jag har blivit rådd att inte gå på ny lackade ytor i minst 3 mån!

                    En lättare tvätt skadar nog inte men jag hade nog inte kört på med nåt starkare och vaxning än. Man kanske kan gå till en gör det själv biltvätt (sån med högtrycksspruta) och bara spruta på vax utan att gnida in det.

                    Mvh
                    Marco
                    Last edited by Black_GT; 20 January 2005, 14:03.
                    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                    Comment

                    Working...
                    X