Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vart kommer ni ifrån?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vart kommer ni ifrån?

    Jag vet att det redan finns en sån här tråd som gick i graven för ett bra tag sen, har även sett att det kommit ett gäng nya medlemmar så varför inte starta en ny tråd..

    Jag börjar då:

    Jag heter Pontus Bergström, är 20 år och
    kommer från Söderhamn som ligger 8 mil norr om Gävle.
    Har bott där i hela mitt liv
    och lär väl fortsätta med det som det ser ut..

    Just nu är jag arbetslös efter att ha jobbat som bilrekondare
    på Mr.CAP, en Mitsubishi återförsäljare och på McDonalds av alla ställen..

    Kör just nu min farmors Renault 19 med läckande soppatank
    BMW:n är avställd över vintern, ska väl förmodligen kränga iväg den för en Fiat igen verkar det som..

    Tack för ordet!

  • #2
    NV skåne (kusten)
    Har en Marea årsmod 2000

    Haft fler Fiatar innan, men nu blivit lite otrogen o köpt ett annat märke för pålitlig transport till jobbet !

    / lite tråkigare måste erkännas !
    Fiat for FUN

    Comment


    • #3
      Håkan

      nu får du erkänna vad det är för annat märke du köpt! Om du nu inte gjort det redan?
      Vadå åker du inte pålitligt med Fiat?
      Själv har jag bara blivit ståendes efter vägen 2 gånger efter alla tusentalmil med diverse Fiat, en gång när generator remmen gick av på Uno dieseln och den andra i somras i Falsterbo (skåne) när den stora grova insugsslangen hoppade av på Croma Turbon och då var det jag som monterat dit den ny nyss... Så det var väl inte bilens fel direkt, bara på med den igen o två nya klammor sen ut o åka ifrån alla igen!

      /HH

      Comment


      • #4
        Alla Fiatarna har gått vid kusten = fuktigt saltvatten i luften !
        Har kört Fiat sen 1984-85, kommer ej exakt ihåg första 131 mirafiorin me 1600 motor
        Sen blev det en 2000 TC o den var betydligt snabbare
        Ritmo o Tipo o Marea ... Punto, Brava Bravo hanns med på omvägar.....

        40000 mil + totalt
        Efter totalöverraskning på besiktningen o vad det skulle kosta att fixa själv med lite verklstadshjälp blev jag förbannad !

        Jag har aldrig på 20 år haft ETT motor-relaterat fel på en FIAT så att jag blivit stående....(i mer än en timme, 1 gång =oxid i säkringshållare till soppapump(Tipo)

        De gånger det har inträffat är,
        avåkning=halt o buskörning
        punktering
        startmotorfel,som lagade sig själv efter 2 mimnuter
        (Kylvätska droppat på plus pol till solenoid = dålig kontakt
        Halvljus slocknat i mörker = säkring byt byt så gick det igen

        Andra probblems e stol som brakat ihop, svetsad 3 ggr (RITMO)
        Ljusorgelfenomenet (TIPO)
        Marea (Startvägran) ???
        Förbrukning 1.6 liter / mil 2000TC inkl fina avgas smällar !
        Glödande bromskiva fram
        Igenfrusen vevhusvent = olja i hela motorrummet (2000TC)
        Läck på kylslang (2000TC 2 ggr)
        Lukt av bensin i hela kupen(2000TC)
        Strejkande kylfläkt till kylare (2000TC, Ritmo)
        Generatorrem av= stillastående på motorväg (Verkstad gjort fel)
        Kass spolarpump (punto)
        Luft temp mätare dålig (Tipo)
        Läckage, sprucket grenrör 2 x (TIPO)
        gaspotentiometer (Tipo)
        Kylare (Tipo)
        Fördelarlock håller bara 700 mil (Tipo)
        Rotor kass (Tipo 700 mil)
        Läckande kamkåpor (Tipo)
        Dålig växelspaks länkage (Tipo)
        Bromscyl (Ritmo,2000TC)
        Huvudcyl Ritmo, 2000TC)
        Startmotor (2000TC)
        Vacumslang läckage (Tipo)
        map sensor(Tipo)
        Bränslepump oxid säkring (Tipo)
        mm

        Förresten nu har man en bil med betrckningen E efter namnet !
        Celica motorn e inte Fiat varvig precis men har mycket fin gång
        = inte en vibration vid under 2000 RPM även vid belastning o bra vrid upp till 6500 ! men mest i mellanregistret tyvärr
        E = Europabyggd o det ska erfarenhetsmässigt va sämre än Japsbyggt säger exterterna ?
        Jag vet inte, för den har inte krånglat ÄN ! -96a 8 år .
        Så statistiken hålls tillfälligtvis uppe av min, då...
        som mest problemfria märke..
        (Vilket Tipo -89. varje år gjort på FIAT tils dödsstöten kom)
        Last edited by Håkan; 3 December 2004, 20:59.
        Fiat for FUN

        Comment


        • #5
          Helt utanför ämnet..

          visst förekommer det åtgärder på dem,det gör det väl på alla bilar.. Men man får väl säga att det inte är allt för mycket, men en annan är ju väldigt noga med förebyggande vård. Kanske därför man klarat sig så bra?

          Eftersom familjen kört Fiat sen tidigt 60-tal så har det ju passerat en o annan..

          /HH

          Comment


          • #6
            För att återkomma till ämnet skriver jag oxå!

            Jag heter som bekant från förra tråden Almir Orle har fyllt 22 år för nästan en vecka sen och ursprungligen är jag från Bosnien men har bott i Sverige sen '94 och då i södra Stockholm. Lär inte flytta härifrån för hela mitt liv finns här i princip

            Har varit Fiat-ägare sen min första Tipo som jag köpte något efter jag tog kortet där vid 18 års åldern. Vart lite tveksam innan köpet men föll för bilen rätt snabbt ändå bra första bil liksom och den var rätt ovanlig här.

            Stilon fick jag av farsan för drygt 1 år sen och Tipon byttes in då... fortfarande nöjd med den men saknar Tipon men hjärtat är kvar i coupén...

            Just nu jobbar jag som IT-tekniker inom utbildningsförvaltningen i Stockholms Stad och trivs riktigt bra med jobbet och arbetskamraterna.

            Tackar för mig och lämnar över...


            //Almir
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Re: Helt utanför ämnet..

              Originally posted by Henrik
              visst förekommer det åtgärder på dem,det gör det väl på alla bilar.. Men man får väl säga att det inte är allt för mycket, men en annan är ju väldigt noga med förebyggande vård. Kanske därför man klarat sig så bra?

              Eftersom familjen kört Fiat sen tidigt 60-tal så har det ju passerat en o annan..

              /HH
              Närå , väderkommentar i början !
              Fiat for FUN

              Comment


              • #8
                Av 98 views så är det tre stycken som avarat i tråden + jag då..
                Fyll på nu..

                Comment


                • #9
                  En till!

                  Ja heter Dan å kommer från edsvalla (ca 2mil väster om Karlstad)
                  Egen villa och en dotter på 6,5 år,
                  För närvarande med flickvän/särbo,
                  och ett brinnande intresse för udda bilar (sådana inte alla har)
                  typ fiat och rover.
                  //Danne
                  A tosser is a tosser, no matter what mode of transport they're using

                  Comment


                  • #10
                    Tjenare ! Togge kallas jag (torgny är rätt namn) är 30bast från örebro och helt insnöad i biltrimmningsvärlden...suck ;-)har en vinterbil bmw 535-88 som jag har en komplett kompressorsats färdig till men ej monterad ännu. det blir att fixa under vintern så det funkar till våren. (vill ju kunna komma till jobbet i tid). Passionen ligger väl hos min fiat coupe som får ny kostym ny lunga , hjärta och.... aaah.... kan man inte nöja sig med std..haha... ciao !
                    ¤TOGGEX¤

                    Comment


                    • #11
                      Tjenare

                      Heter Marco och jag är 28 år. Bor i Malmö.

                      Jag har hittills haft 3 bilar och alla har varit Italianos. Första bilen var en Lancia A112 Junior sen blev det en Fiat Punto GT som jag lekte med ett tag. Nu kör jag en Lancia A112 igen fast denna gången en Abarth. Den trimmas nu under vinter.

                      Punton var snabb och rigtigt grym, Lancian är inte snabb men den är roligare att köra och är grym på banan.
                      Ha det.
                      Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                      Comment


                      • #12
                        Tja

                        Heter Mujo och är 21 år från malmö jag med. Är lite av en coupe älskare. Och hoppas att fiat släpper en ny version av coupen. Men som med allt annat så lär väl det inte hända heller.

                        Kör svart Limited. Före detta sveriges snabbaste 20v? kunde varit sveriges snabbaste coupe överhuvudtaget ifall jag fått kört.


                        Just nu original och till salu.


                        104k KÖP


                        fiat rules.
                        före detta coupe trimmare
                        pimpig cadilacc deville
                        Sv1000s C-Ö

                        Comment


                        • #13
                          Tjenare!

                          Jag heter Alex och är 39 år.Jag bor också i Malmö.Min bilägandehistoria har väl innefattat Saab,BMW 325, Alfa Gtv(Turbodödaren,som den kallades), Alfa 155, Fiat 126 Abarth(grym bil), och en massa annat.Just nu äger jag Fiat Coupe Turbo Plus, Fiat Tempra 1,4 och en Mitsubishi Galant.
                          Jag jobbar som Servicetekniker på ett företag i Vellinge+ jobbar extra på Autoexperten i Malmö.
                          Köper inte våra älsklingsbilar för att dom e billiga, utan för att jag tycker att dom e snygga. Man kan till och med hitta något fiffigt på en Tempra om man tar sig tid...hihi.
                          Visst har det varit småfel på italienarna, men dom har ALDRIG övergivit mig i någon situation.Det har BMWn gjort, och en nyckel av det märketm, kommer aldrig innanför mina dörrar igen...
                          Jag e född i Serbien, men har väl bott här i stort hela mitt liv.
                          Må väl, o ha det bra.

                          Mvh Alex.
                          Last edited by kanskecoupe; 6 December 2004, 20:57.

                          Comment


                          • #14
                            jepp, då var det min tur, 19, bor och lever i vallentuna, som diskuterades på nån tråd här förut (norr om sthlm), närmare bestämt i Lindholmen.
                            Slutade plugget i våras och jobbar lite till och från som merchendiser och jobbar lite i butik.
                            Ska förmodligen göra lumpen i januari, men vet inte ännu hur det blir, kör Mazda 323 nu, som vinterbil, medan Gt:n berikas med annan front och lite kjolar m.m.

                            ........................lämnar vidare tråden ................
                            Fiat Punto GT - Turbo for fun

                            Comment


                            • #15
                              Tja, fyller väl på jag med då. Heter Jimmy är 32år gammal. Bor i en 2:a i vällingby med sambo och 3 katter. Jobbar som konstruktör för radio-sändare och mottagare (mobiltelefoner och annat skojigt). Kör Fiat Coupe 20VT Limited Edition på sommaren och Punto GT till vinter och vardags.
                              Köpte Fiat av en händelse, "svärfar" hade en bekant som sålde sin PuntoGT, var och provade massor av bilar i samma prisklass innan jag provkörde och tittade på Punton, och det första gången turbon gav 1bar laddtryck var man såld... (höll på att hamna i diket när trycket kom, höll inte tillräckigt hårt i ratten. Som att åka berg-och-dal bana varje dag :-D ). Enda nackdelen med Punton som vardagsbil är att det förtar känslan av Coupen, märkte det i somras efter 1vecka i en Stilo, Coupen har aldrig känts så ruskigt allert som då.
                              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                              Comment

                              Working...
                              X