Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robert Collins utalande om Fiat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Collin kör Citron privat !
    Då e man ju frälst på förväg.
    Synd bara att inte Fiat kan lära sig marknadsföring som Citroen o P...nu har gjort !


    Lars !
    Det där var bra gjort !
    -Jag orkar nästan inte hålla fanan högt längre själv..... efter 20 år av FIAT bilar.

    MEN eviga löften om / från olika GA. mm senaste = utbytt bilpark utrustningsnivå som i Danmark = det allra enklaste fast till överpris !
    Sen motorerna... med inbyggt överarbete + överpris vid kamremsbyten !

    FUKT e fortfarande ett spöke tydligen !

    Bilarna e det inget fel på !
    Last edited by Håkan; 18 December 2004, 23:08.
    Fiat for FUN

    Comment


    • #17
      Re: robbert

      Originally posted by jeper
      robbert är en av mina förebilder från tiden på Teknikens Värld. Nu är han så allmänn, antagligen för att aftonbladet är bredare än TV.
      Till hans försvar ska sägas att han faktiskt skrev mycket bra om punto2.. och multipla. Tror han var inblandat i det legendariska GTI-testet där uno t vann i TV oxå.. henrik kanske vet?
      Synd att man missade det DÅ, på den tiden det begav sig !

      Köpte nästan en Uno T en gång !
      Den absolut roligaste bil jag testat någon gång.... coupen var också kul men inte så hysteriskt galen !... ej testat Punto GT 1
      Fiat for FUN

      Comment


      • #18
        Tack för de positiva reaktionerna!

        Uppgifterna i brevet har jag samlat på mig under ett livslångt Fiatintresse. Kom på ännu mer grejer att skriva, men då hade nog brevet blivit för långt.

        För den som vill läsa fler inlägg i Fiat-debatten, sök Fiat på Dagens Industri, www.di.se, Där var en het debatt i samband med utnämningen av årets bil till Panda.

        Kom uhåg att så länge dom som klankar ner på våra bilar, står oemotsagda, så tror dom att dom har rätt.
        Ge dom vad dom tål!

        /Lars

        Comment


        • #19
          Men

          jag håller med ibland är det svårt att hålla flaggan på topp, när man vet att Fiat fortfarande har bland det sämsta ryktet av alla i Sverige. Man tjatar o tjatar på alla men de har ändå sin uppfattning. Märkligt att alla andra "billig märken" har passerat Fiat i status typ Kia, Daewoo, samt Hyundai hur har de lyckats?

          Kolla bara begagnat priserna på Hyundai typ en accent från samma år som en Bravo, accent står bra mycket högre, själv tycker jag att Bravo är mer bil? Medans Fiatarna är typ gratis... Alla dessa billig märken har bättre andrahandsvärde än en fiat o dessa märken har kommit inom en tioårsperiod!! Vad är det som gått så fel me Fiat??
          Kolla även nypriserna, och visst en Fiat skall väl inte vara en dyr bil, men de ligger då allra lägst där också, och inte en modell som sticker ut och "kostar lite mer" som de andra billigmärkena har.. Det skulle väl vara Ulyssen då, men den räknar man väl inte som en Fiat direkt??
          Det känns även som att det går riktigt tungt för dem här nu. Eller är det någon som sett en nyreggad Fiat? Inte då jag i alla fall, Handlarn här i Falun har samma bilar ståendes som i september, och de har inte fått in någon begagnad Fiat ännu...
          Det verkar som pickisen Strada säljer en del i alla fall;

          /HH

          Comment


          • #20
            Jag säger:

            DET SVARTNAR!!!!!
            /HG
            Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

            Comment


            • #21
              Re: Jag säger:

              Originally posted by Pininfarina
              DET SVARTNAR!!!!!
              /HG
              (!!!)
              Föredetta Coupé ägare -
              http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

              Comment

              Working...
              X