Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stilo !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Lugn Czappa !
    Kolla svaret från Italbil här.... Köp sen en Stilo abarth i Danmark om du vill !

    Fiat Stilo Abarth kommer inte till Sverige på grund av att Fiat Auto inte bygger bilen med den så kallade ”nordiska specifikationen”. Gränsen går vid Danmark. Samma regler gäller också för Finland och Norge. Vi får helt enkelt inte importera bilen!

    Fiat Multipla är ett liknande exempel. Den byggdes inte tidigare med den nordiska specifikationen. Från och med den uppgraderade modellen görs den det och vi importerar den. Kommer i höst!

    Hälsningar

    Cecilia Gustafsson PR manager, Italienska bil AB
    *************************
    Punto kommer i uppfrächade versioner nu mer säkerhets ABS mm Samt en ABARTH version !!!
    Källa www.autobild.de sök på FIAT

    Håkan
    Fiat for FUN

    Comment


    • #17
      Nordiska Specifikationen !!!
      Tänk på det när det gäller Rostskyddsbehandling,,, o inget lackskyddsfjant !
      Sverige Norge Finland = Tuffare klimat enl FIAT
      = Bättre värmepaket + rostskydd + annat

      Vad är annat ?

      PS / På min gamla 131 2000 TC Supermirafiori rip
      var det en STOR stämpel på Motorblocket SVECIA
      = Var det enl "Nordisk Specifikation ?"
      Bilen gick som FAN,Ny 1983 köpt 86-skrotad 98
      Blev erbjuden 2000:- men de skulle bara dra husvagn.
      Varvade hellre till 8000 sista dagen ! INGA PROBLEMS !
      :-O) :-O) ================

      Skrotade hellre, än att stackarn skulle få slita.
      Skroten sålde bilen till någon i Ghana 4 mån senare
      Fan va populär bil ! Exporterad o allt !

      Håkan !
      Last edited by Håkan; 16 April 2002, 07:31.
      Fiat for FUN

      Comment


      • #18
        Suck

        Det märks att Fiat inte direkt prioriterar den nordiska marknaden längre...
        Fast det är ju fullt förståeligt pga ryktet + att de stora biltidningarna och TV här ständigt trycker ner Fiats andrahandsvärde och rykte.

        Fast att skrota en 131 Supermirafiori 2000 TC -83 är oförlåtligt!!! Spelar ingen roll hur risig den må vara! Undrar hur många som finns kvar??
        En sak är säker: min Argenta kommer aldrig hamna på skroten.. :-)
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #19
          på min

          131 1600 står det också Svezia på ventilkåpan den kommer aldrig heller att komma till skroten...... Dom måste bevaras, ångrar att vi sålde våran 2000 tc 83a kollade med bilregistret den fanns kvar!! fast avställd nånstans i Sverige,.,.,., Blev erbjuden en silvermetallic 83a supermirafiori för ett tag sen.. Usch vad rost det var på den.. Men.men har nog med bilar att hinna med ändå.... Den finns nog kvar om nån är intresserad?
          /HH

          Comment


          • #20
            Re: Suck

            Originally posted by per
            Det märks att Fiat inte direkt prioriterar den nordiska marknaden längre...
            Fast det är ju fullt förståeligt pga ryktet + att de stora biltidningarna och TV här ständigt trycker ner Fiats andrahandsvärde och rykte.

            Fast att skrota en 131 Supermirafiori 2000 TC -83 är oförlåtligt!!! Spelar ingen roll hur risig den må vara! Undrar hur många som finns kvar??
            En sak är säker: min Argenta kommer aldrig hamna på skroten.. :-)
            Den var inte så risig, motor/låda helt ok !Men oj vad den va vinglig i 140, för att inte säga 185 Km/h i vilket den toppade i 5-an...även sista dagen.
            Gjorde rätt ofta detta High Speed test för att kolla konditionen.
            Lite sumpig fjädring + bromsjobb mm rostlagning
            taklucka som läcker mm efter 2 renoveringar...
            Man tröttnar... Men den drog bara 0.82 i 140 Km/h långfärd.-.... Det slår ej min Tipo... saknar ljudet !

            Bästa minnet är när en BMW trodde att han skulle om i en kurva,, han sladdade farligt men Fiaten bara "gled" genom kurvan,,, ok, i 45graders lutning av karossen men va fan, friskt vågat..
            en annan BMW skulle om i 150 på motorvägen en gång lugnt men i backspegeln ser man honom snurra ner i diket.. det var halt !, vilket ej jag märkte... Körde grabben till sjukhuset,, hans bil = skit ! 131 gladare
            Fiat for FUN

            Comment


            • #21
              OK det blir lite trådurspårning här, men måste bara hålla med om ljudet från 2-liters TwinCam:en... Jag har Jamex-filter i Argentan (samma som i 131 2.0 fast med insprutning) och det finns INGET som kan jämföras med det ljudet i tunnlar, vid 5-6000 varv och takluckan uppe....
              Sådär vasst: Wwaaaaaaaaa...

              Supermirran: du skulle ha kapat ett varv på varje fjäder och tjackat nya dämpare, sen hade den varit fullt konkurrenskraftig ju! :-)
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #22
                Den där med tunnlar med takluckan öppen = +++++
                Håller fullständigt med...
                PS) Om modellen har Reed ventiler till topplocket från Luftfilterburken, (Sitter speciellt filter för de)..
                Avlägsna filtret o ersätt med free flow = Ännu högte "O"ljud !
                Främre ljuddämparen = bara onödig !


                Fiat for FUN

                Comment


                • #23
                  Jajamän, jag har så free flow som det bara går!! :-) (stooora hål i originalburken + Jamexfilter)
                  Fast det sitter inga Reedventiler på Bosch LE-Jetronic...
                  Åsså har jag Simons 2-tum hela vägen, 2 dämpare, istället för 3. Har inte förstört sången men höjt toppfarten..
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment

                  Working...
                  X