Announcement

Collapse
No announcement yet.

2,2 16v 150 Hp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Giogiaro

    Det är just det att han lever på sina meriter! Han har ritat storsäljare. Mig veterligen har Giugaro aldrig ritat någon Dino, däremot Golf, Passat, första Unon o första Punton, stämmer. Dessutom Maserati 3200GT.
    Felet med alla dessa bilar är enl. mig att de inte är speciellt snygga. Jävligt skumma proportioner t.ex.
    Däremot var facelift-Unon, 2:a Punton, Coupe osv. mkt snyggare i mina ögon, och orörda av Giogiaro. Fronten på nya 156:an är ju snygg men vafan har han gjort med baken? Jo några helt meningslösa veck..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      hey!

      Jag vill protestera mot uppfattningen att det skulle vara de knasiga modellerna som fällt fiat.

      Mig veterligen gjorde fiat under 90-talet endast 2 halvknasiga och 1 helknasig modell.
      1) Brava/Bravo/(marea?) hade bara knasiga bakljus men sålde väl rätt bra?
      2) Coupe Fiat var ju åxå ganska knasig, men helt rätt för fiats image - sålde väl rätt ok den med?
      3) Multipla Fiat är ju så knasgenial in i minsta tum så det inte är klokt, och som alla geniala saker blev den missförstådd. Riktigt apfula och konservativa prylar köper folk däremot, som citroen picasso...

      Både punto2 såg iofs grym ut men både den och stilo tror jag var för "mesiga" i konkurrens med Renault megane, Peugeot 206 osv.

      Jag tror Fiats problem snarare är dålig service, omoderna motorer/modeller och otydlig identitet!
      Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
      Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
      Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
      http://fiatpanda.wordpress.com/

      Comment

      Working...
      X