Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sänkningssats till Punto mk2!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sänkningssats till Punto mk2!

    Hej! är det någon som vet ett bra ställe i sverige som man kan köpa en sats med fjädrar som sänker ca: 35mm.....som inte är allt för dyra? Sen undrar jag om någon känner till nåt ställe i Stockholm som kan montera dom också, antar att man inte gör det själv om man inte är så jätte kunnig!? Det kanske finns nån som både säljer fjädrar och monterar?

    Tacksam för alla svar!

  • #2
    Re: Sänkningssats till Punto mk2!

    kollat http://www.autokatalogen.se/
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Någon som vet något annat ställe som monterar också?? Frågade vad Fiat skulle ha för sänkfjädrar (från NDF) och montering: ca 5000-6000 kr. Lät ganska dyrt tycker jag! Är det vad man får räkna med om man ska sänka bilen?

      Comment


      • #4
        Sänkfjädrar

        Ska kolla på jobbet om vi har eller kan ta hem...
        5000-6000kr är inte rimligt..
        Jag kan säkert ordna med montering också om det behövs.
        Mvh Nalle
        Uno_Nalle Lazzat Member Nr:1
        /F/I/A/T/ LANCIA RallyCars by NTI
        Kör:Punto Gt (pimp leather edition)
        Lancia Delta Integrale(race)
        Uno Turbo(race)

        Comment


        • #5
          Re: Sänkfjädrar

          Originally posted by unograle
          Ska kolla på jobbet om vi har eller kan ta hem...
          5000-6000kr är inte rimligt..
          Jag kan säkert ordna med montering också om det behövs.
          Mvh Nalle
          Det låter ju jätteshysst Nalle .......jag vore hemskt tacksam om du ville det!!!

          / Mvh Patrik
          Last edited by Italiano Lover; 8 March 2005, 22:04.

          Comment


          • #6
            Brorsan köpte ifrån novitec.. men montering vet ja inte men det borde ju inte vara omöjligt att lämna in den på nån verkstad så dom fixar d....
            Fiat tipo 1,6i Såld

            Mégane Sport Coupé -96

            Comment


            • #7
              Fortfarande ingen som vet ett bra ställe som kan sänka min bil till ett bra pris i Sthlm? Vart har alla ni sänkt era bilar? Tacksam för svar så fort som möjligt......våren närmar sig ju snart och då tänkte jag fixa nya fälgar, k&n filter; sportavgassystem och en sänkning

              / Patrik

              Comment


              • #8
                Frågade Power car i årsta, har för mig att de hette så, för ett par år sedan om montering av fjädrar. Kommer jag ihåg rätt gav de ett pris på 2000 för det. Behöver ju göra en hjulinställning samtidigt, bara en sådan kostar väl en 800-1000. Annars tycker jag att Via bilservice på södermalm är duktiga och pålitliga.
                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                Comment

                Working...
                X