Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deppili Depp!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Deppili Depp!!!

    Hejsan vänner!

    För o göra en lång historia kort...
    Min bil har pajat, snyft, inte nog med det!!
    Det har brunnit på verkstaden (G:a MT motor) där jag lämnade in den. Brandskadad på ena sidan, så nu är den inlöst av Försäkringsbolaget......

    Det är frågan om det inte är min sista Coupé??
    Inte för att det är nått fel på Fiat Coupé utan för att jag inte orkar leta en gång till efter en pärla, SUCK..

    Ingen hade varit lyckligare än jag om jag fått den fixad..
    Men nu så står min kärlek i Uppsala; Paj motor o brandskadad efter ena sidan..

    Bolaget bjöd 95" för min 99:a 20 VT LE, fatta att jag gick i taket, har de 3 senaste månaderna lagt ner 25" på pärlan...
    Efter fruktansvärt mycket förhandlande landade vi på 135" men frågan är om jag verkligen ska betala självrisk på 10" för en motorskada som de aldrig behövde åtgärda??

    Jag ordnade ner den till verkstaden själv med trailer så de har inte betalat ett smack o MT har jobbat max 3 timmar med felsökning??

    Bilen vart ju inlöst pga brand ej för motorskada??
    O som sagt jag hade bara varit lycklig om de hade reparerat motorn och jag fått tillbaka min kärlek.

    MVH Henrik
    Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

  • #2
    nej nej nej

    är nog bäst att dom löste in den.. En rökskadad och brandskadad /lagad bil hade jag inte velat ha.

    Och dessutom är 135k ganska bra pengar för en 99 LE så jag tycker att tur i oturen så skall du var anöjd med dom pengarna. Men självklart är det tråkigt att behöva ge sig ut på en "upptäcktsresa" igen. tog mig 2 år och hitta min gamla pärla.

    Och jag var tom o kontakt med dig tror jag omd et var du som hade den svarte fine innan.


    Se nu till o få ut dina pengar och ge dig ut på biljakt.
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

    Comment


    • #3
      Jodå.

      135" är väl helt okej.
      De var iskalla ända fram till att jag nämnde handelskammaren.
      Då fick jag vad jag ville, mycket märkligt att först starta på 95" o sluta på 135" (stå på er om ni har med FB att göra)....

      MVH Henrik
      Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

      Comment


      • #4
        ............

        Jo du var intresserad av min pärla men du hade nästan lika långt till mig som du hade till tyskland så det vart tyskland.......
        Har funderingar på Honda S2000 men vi får se hur det blir?

        /Henrik
        Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

        Comment


        • #5
          Får man fråga vad det var för fel på motorn? *nyfiken*

          Lider med dig, inte kul att anstränga sig så, och så brinner bilen upp på verkstad :-( Hoppas att du blir nöjd med nästa bil, vad det nu än blir.
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            S2000, är en helt underbar bil....

            Kör en så kommer du aldrig mer vilja ha en Coupé...

            *tyvärr kanske?*
            /Jimmy Särås
            mvh Jimmy Särås

            0736-996 993

            Comment


            • #7
              135.000 måste man väl anse som ett bra pris från försäkringsbolaget? Även om du lagt ner mkt pengar på bilen så måste man ju tittat på hur couperna står i pris på marknaden. Surt med branden dock. Brann det på MT motor alltså så att din bil blev brandskadad där?

              Trist sätt att bli av med bilen på särkilt inte eftersom du inte valt det själv att sälja så att säga: Men å andra sidan härligt läge med en hög cash och massor av bilar att välja bland. Cash is king! ;-)
              På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
              http://www.garaget.org/?car=63213

              Comment


              • #8
                Originally posted by Särås
                S2000, är en helt underbar bil....

                Kör en så kommer du aldrig mer vilja ha en Coupé...

                *tyvärr kanske?*
                /Jimmy Särås
                Men Cab i Sverige, är som surfingbräda på nordpolen

                Att Honda S2000 är en vassare bil en Coupén är det råder det ingen tvekan om. Men den är dubbelt så dyr, och dubbelt så bra är den inte.
                Last edited by TobbeC; 10 June 2005, 12:31.
                Porsche Boxster S 2002

                Comment


                • #9
                  Neeejj...

                  Fan vad jag lider med dig Henrik! Vilken jäkla otur att ha bilen där då...
                  Man fick inte ens se bilen heller... Vilken motorskada var det MT skulle reparerat i onödan?
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Hello

                    Vid en omkörning av lastbil växlade jag ner på trean och tryckte på vid stigningfil. Och helt plötsligt tappade den orken totalt??.
                    Dom tror att en kolv har gett upp detta efter ett komp prov som visade nada komp på "5:e cylindern" tror jag det va.
                    Den skulle alltså renoveras av MT men det brann bredvid min bil innan de hann starta renoveringen (det var en CITROEN C4 som branden startade i).

                    Jag saknar den som bara den.. Det är ju nu det är säsong för kupa!!...

                    Men men det är bara att ta nya tag.

                    /Henrik
                    Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

                    Comment


                    • #11
                      Aj..!
                      Vilka mods hade du? Nåt som går att härleda nånstans?
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Inte ens det minsta tillstymmelse till

                        Mods eller trimm.
                        Helt original.
                        ...................................
                        Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

                        Comment

                        Working...
                        X