Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fri service på nyinköpt Fiat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fri service på nyinköpt Fiat

    Hej alla glada!

    Har jag drömt eller har Fiat börjat med fri service på nyinköpta bilar? Har för mig att jag läste detta nånstans men hittar inte det nu! Nån som vet?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    jag tror att det var alfa.

    Comment


    • #3
      Re: Fri service på nyinköpt Fiat

      Originally posted by 84jr0
      Hej alla glada!

      Har jag drömt eller har Fiat börjat med fri service på nyinköpta bilar? Har för mig att jag läste detta nånstans men hittar inte det nu! Nån som vet?
      Förritiden fick man en fri service på nyinköpt bil. Vet inte hur det är idag.
      Porsche Boxster S 2002

      Comment


      • #4
        Originally posted by Fadi
        jag tror att det var alfa.
        Visst var det Alfa nu när du säger det klickar allt!
        http://www.automotorsport.se/nyhetsm...?version=22334
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Fiat borde följa efter, alltfler bilfabrikanter erbjuder fri service, o det blir en avgörande faktor (mest psykiskt igentligen) för många när dom väljer märke...
          man måste hänga med i den alltmer hårda bilbranchen..

          Comment


          • #6
            På Alfa klubbens forum så var man inte särskilt impade över den här fria servisen. Olle Olssonbolagen har ju tydligen höjt priserna på de nya Alforna så att det för kunden igentligen blir dyrare än det var förut. Billigaste instegsmodellen av alfa 147 kostar nu 189.000 kr...
            På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
            http://www.garaget.org/?car=63213

            Comment


            • #7
              Originally posted by Dan the Man 13
              På Alfa klubbens forum så var man inte särskilt impade över den här fria servisen. Olle Olssonbolagen har ju tydligen höjt priserna på de nya Alforna så att det för kunden igentligen blir dyrare än det var förut. Billigaste instegsmodellen av alfa 147 kostar nu 189.000 kr...
              OOB vill göra Alfan lite mera exlusiv och kanske därför priset måste vara lite högre, menar billig o exlusiv går inte ihop de vet bratsen!

              Jag tycker det är bra försäjnings knep tycker även att Fiat borde köra på samma sätt istället för att bjuda på en TV när du köper bilen. Säg 3 fria service skulle kosta de ca 10 000kr/bil (den fjärde är kamremsbyte kommer de aldrig bjussa på)

              EDIT: Alfa 159 är så sjukt läcker
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                Najee..

                Billigaste 147:an kostar 166.900:-.

                Sen är det ju kanon att OOB äntligen gör det enda rätta.
                Höj priset något och bjud på fri service i 3 år inkl kamremsbytet vid 6000 mil, 3 vagnaskadegaranti. Detta innebär att du har noll kronor i servicekostander de första 8000 milen!

                Sen att det finns de som inte fattar att man inte får något gratis här i världen utan att bilar med automatik blir något dyrare är en annan historia. Dock så kommer denna höjning snart att vara bortglömd och då är det endast det positiva folk kommer ihåg, dvs fri service etc.

                Helt rätt gjort enligt mig!

                \Ö.

                Comment


                • #9
                  Re: Najee..

                  Originally posted by PlutoOrjan
                  Billigaste 147:an kostar 166.900:-.

                  Sen är det ju kanon att OOB äntligen gör det enda rätta.
                  Höj priset något och bjud på fri service i 3 år inkl kamremsbytet vid 6000 mil, 3 vagnaskadegaranti. Detta innebär att du har noll kronor i servicekostander de första 8000 milen!

                  Sen att det finns de som inte fattar att man inte får något gratis här i världen utan att bilar med automatik blir något dyrare är en annan historia. Dock så kommer denna höjning snart att vara bortglömd och då är det endast det positiva folk kommer ihåg, dvs fri service etc.

                  Helt rätt gjort enligt mig!

                  \Ö.
                  Håller me fullt ut! Har man bestämt sig för ny Alfa så kan man betala något mer men billiga driftkostnader uppskattas väldigt högt!
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Re: Najee..

                    Originally posted by PlutoOrjan
                    Billigaste 147:an kostar 166.900:-.

                    ehöööööö nix!. Fick reklamblad från Olle Olsson i veckan och där står det "Alfa 147 från ca 189.000 kr" = dyrt...

                    edit: och alfa 156 från 234.99 kr

                    166 då som går loss på 325.900 pix för instegsmodellen!
                    På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
                    http://www.garaget.org/?car=63213

                    Comment


                    • #11
                      Re: Re: Najee..

                      Originally posted by Dan the Man 13
                      ehöööööö nix!. Fick reklamblad från Olle Olsson i veckan och där står det "Alfa 147 från ca 189.000 kr" = dyrt...

                      edit: och alfa 156 från 234.99 kr

                      166 då som går loss på 325.900 pix för instegsmodellen!
                      Lite väl där! Kolla här -> http://www.scanauto.se/files/prislista_alfa.pdf

                      OBS Acrobat Reader behövs.
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #12
                        Re: Re: Re: Najee..

                        Originally posted by 84jr0
                        Lite väl där! Kolla här -> http://www.scanauto.se/files/prislista_alfa.pdf

                        OBS Acrobat Reader behövs.
                        Verkar vara bra ordning på alfa/fiat organisationen som vanligt. Hur som helst i den glättiga fina broshyren jag fick i brevlådan för någon dag sedan så är det det mkt högre priset...

                        Edit: De kan ju iofs lyckats glömma att skriva dit att de menar priset för alfa 147 2.0 Distinctive som kostar just 186.900 kr förut men nu 189.000 kr? Ingen bra miss i så fall eftersom det står i broshyren om 1.6 liters modellen oxo men vad av man kan se så startar priserna på 147:an på just 189.000 kr... aj, aj...
                        Last edited by Dan the Man 13; 17 June 2005, 18:44.
                        På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
                        http://www.garaget.org/?car=63213

                        Comment

                        Working...
                        X