Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inkompetens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inkompetens

    När jag skulle städa ur Pandan eter semestertrippen så tyckte jag att det var lite skumt att det var fuktigt under gummimattan på passagerarsidan. Det borde det ju inte vara... Isoleringen under var ju för tusan plaskvåt!

    Snabb koll och orsaken var funnen: Meken som monterade motorvärmaren hade valt att dra in kabeln till kupéuttaget genom torpedväggen utan att sätta dit gummitätningen (som monteringsinstruktionen noggrant talar om hur den skall användas) Hur i h-vete kan man missa något sådant???

  • #2
    Re: Inkompetens

    Originally posted by Micke C
    Snabb koll och orsaken var funnen: Meken som monterade motorvärmaren hade valt att dra in kabeln till kupéuttaget genom torpedväggen utan att sätta dit gummitätningen (som monteringsinstruktionen noggrant talar om hur den skall användas) Hur i h-vete kan man missa något sådant???
    Bråttom till fikabordet?

    Vilken verkstad gjorde jobbet?
    Porsche Boxster S 2002

    Comment


    • #3
      Bråttom till fikabordet?
      Jo säkert, leveransen av bilen vart en dag försenad pga monteringen av motorvärmaren. Dock kom försäljaren och hämtade upp mig hemma som kompensation vilket var trevligt. Ännu trevligare hade det vart om motorvärmaren var korrekt installerad.


      Vilken verkstad gjorde jobbet?
      Det gjordes på Märsta bilhus, där jag köpte bilen. Nu står den där på backjobb, vilket också blir det sista de kommer att se av den bilen...

      Comment


      • #4
        Påminner mig om när jag hittade en magnetskål full med skruvar o bits o dyligt fastklämmd mellan motor o huv !

        Slarvig verkstad det med...
        Vad hade hänt om den ramlat ner vid remmarna ?
        Fiat for FUN

        Comment

        Working...
        X