Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ändrad intervall på kamremsbyte?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ändrad intervall på kamremsbyte?

    Fick höra att dom ändrat intervallet på rem byte på bravan från 5 år till 3 år? Stämmer detta?

    Jag bytte ändå det skulle varit nässta år ändå.

    priset 1 rem + 3 multi ribb + spännare o hjul + jobb 2700:- på mekonom verkstad billigt o bra!

  • #2
    Är det SÅÅÅ många motorer som pajat ?

    Undras vart det dåliga ryktet kommer från ???

    Först var det 12000 MIL som gällde
    sen 8000 eller 5 år vilket låter relativt vettigt !

    Japsen ska byta rem vart 11000 mil
    o det kostar 2400 på märkesverkstad

    Det e grejer det !
    Fiat for FUN

    Comment


    • #3
      Synd att en underleveratör gjort en sådan miss som det här är, lär kosta Fiat mycket i marknads värde och i missnöjda kunder, tråkigt...
      Men ingen bil är perfekt...
      /Jimmy Särås
      mvh Jimmy Särås

      0736-996 993

      Comment


      • #4
        Kan nån komma med bevis på detta? "Jag har hört" tror jag knappast på!
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Tycker att det är trist att det skall vara så. Hade gärna köpt en Alfa som lite större bil, men 10 000/3år i service..... nej tack. Kollade på Opel, samma sak där, även om det inte var lika dyrt. Volvo tror jag hade 4 eller om det var 5år i intervall och saab behöver man inte byta (kedja), fast de hade väl något problem med något hjul istället, så det verkar som om biltillverkare inte längre kan få till det i motorn. Eller också har det alltid varit så, bara att man inte tyckt att det var så farligt och kört tills den gått av istället.
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            Biltillverkare har alltid problem...

            VR6:an i VW Corrado hade problem med glidskenorna. Det slutade med motorras. Ett byte av glidskenor och kedja går på sisådär 10-15 papp på verkstan. Gör man det själv kommer man undan med 5-6 papp.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              miltal?

              novisen: så ryktet är alltså bekräftat från verkstad?
              Är det bara åren som kortats, eller även miltalet?

              pappa kör astra. trots att intervallen sänkts till 6000 mil på dem så rasade remmen på hans (han kör ca 3' mil per år)
              Han valde astran framför just brava eftersom han tyckte fiatmotorn verkade för avancerad :P
              Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
              Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
              Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
              http://fiatpanda.wordpress.com/

              Comment


              • #8
                Tänkte på Alfan, inte hört något om Fiat. Och alfan har väl kamrem på 3år, och servicen går lös på ca 10 000:- Uttryckte mig kanske lite klumpigt. Tror att jag hört något löst mummel från försäljare, verkade inte som om det var info som gärna lämnades ut till nya kunder ;-) Ta det med en nypa salt bara, jag har erkänt dåligt minne. Sist jag hörde något om Fiat så var det kamrem på 5-6år (8000 mil, 1500 mil om året så hamnar det mitt emellan). Mitt sätt att se på saken dock, vet inte om det är så det är tänkt.
                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                Comment

                Working...
                X