Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilken motor passar??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilken motor passar??

    Tjo!!
    Nu ligger det till så här..
    Vi har en Fiat Ducato husbil som vi skulle vilja slänga i en dieselmotor i och skulle vilja veta ett par saker:

    Vilka motorer passar??
    Vilka passar rakt av (utan mod.)
    Om man måste modifiera, vad??
    Är det nått mer som åxå måste bytas?? Drivaxlar, fjädring m.m.

    Tack på förhand/ Martin
    Last edited by Skiven; 11 August 2005, 20:46.

  • #2
    Antar att du tänkt på det redan innan men för säkerhetsskull. Vad säger bilprovningen om detta? Kan tänka mej att dom lär ha invändningar.


    MVH//PP
    Porsche 996 C2 -00
    Volvo V60 D3 -12

    Comment


    • #3
      Jag måste ju typa om den och se till att den går som lättlastbil så man inte behöver skatta ihjäl sig.
      Men jag ska ta kontakt med dom och höra lite.
      Jag ska ur med motorn i alla fall och rostlaga och lacka om hytten så jag tänkte om man skulle passa på och dieselkonvertera samtidigt.

      Men jag vill ju ha reda på vilka motorer som passar i org. motorfästen m.m.
      Vilka årsmodeller man ska leta efter..
      MVH/ Martin

      Comment


      • #4
        Varför inte etanol konvertera då kan du ju ta befintlig motor eller annan fiatmotor som går på bensin en turbo kanske?

        Comment


        • #5
          För att jag vill ha lite mer vrid i kärran.
          Om man inte har medvind, solen i nacken m.m. så är den ju sååå trött..
          Med sovvalkoven ovanför hytten är det ju som att åka med ett segel uppe.
          Men om ingen vet vad för dieselmotor som passar kanske ni vet nån annan som vet..
          Nån bra människa som man kan ringa.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Skiven
            För att jag vill ha lite mer vrid i kärran.
            Om man inte har medvind, solen i nacken m.m. så är den ju sååå trött..
            Med sovvalkoven ovanför hytten är det ju som att åka med ett segel uppe.
            Men om ingen vet vad för dieselmotor som passar kanske ni vet nån annan som vet..
            Nån bra människa som man kan ringa.
            Hitta en me 2,5 turbodisel 86:a (eller hur gammal e din) borde passa om du hittar nån, sök på fbt.se bilskrotarnas sida.
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • #7
              Kolla om den går igenom besiktningen först.
              Skulle konvertera en Caddy från bensin till diesel,men besiktningen sa att de får man inte.
              Kolla först,planera sen.
              DTA E48Exp sprut,BMC filter,större IC,T3/T04E snurra,3"rostfritt m racekat,Walbro 255Hp pump.

              Comment

              Working...
              X