Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe lr GTV?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by FloRic
    Tror inte att GTV'n tar igen på gata. Eller är snarare nästan säker på det.
    En Coupé klarar 0 - 100 på 6.2 sekunder medans en GTV V6 gör det på 6.7 enligt fabrik. Visst har GTV'n mer krut på låga varv men det hjälper nog knappast inte.
    Någon som har testat?

    Motorväg, Coupé 20vT, GTV V6 3.0.. Vem är snabbast?
    Egentligen spelar det ingen roll vem som är snabbast rakt fram utan vem som tar sig runt kurviga vägen först
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #32
      20 VT ...

      vinner lätt i alla farter... Har haft båda bilarna. Alfa är något snyggare utvändigt, coupen invändigt.. Coupen sitter man bättre o luftigare i. Mer bil helt enkelt. Med facit i hand så skulle jag idag aldri ha köpt en GTV, men eftersom jag egentligen är en "Alfista", så köpte jag en GTV, vilket som sagt var onödigt. Har nu även sålt Coupen, till ParkPre.. Så nu har jag inget skoj alls, men väntar med extrem spänning på 500 Abarth!

      Särås argumentationsteknik, som vanligt: " BLABLABLA, och jag kan bäst, för jag har läst Bilsport...BLABLABLA, vad jag kan allt, osv... BAHHHH tröttande!!

      Mvh Alex.

      Comment


      • #33
        Jag förstår Särås när han menar att fiat inte har något att erbjuda honom längre. Coupén var en fantastisk bil när den kom och än mer fantastisk när 20vt kom. Men tyvärr tror jag det kommer dröja väldigt länge innan någon "ny" coupe kommer.

        För att återknyta till frågan: har jag rätt om jag säger att TB är en tvåliters V6 med en enda turbo på runt 200 häst? I så fall är det ju knappast en 16v.

        För övrigt anser jag att päron är godare än äpplen, såvida de inte är mjöliga.
        Last edited by Johannes; 6 July 2007, 18:45.
        Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
        Fiat Marea Weekend 1,6 -97

        Comment


        • #34
          Apelsiner också.
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment

          Working...
          X