Announcement

Collapse
No announcement yet.

vad ska jag göra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Apropå balans..

    Ingen som funderat på eller flyttat batteriet? Det gör ändå lite grann för balansen. Och när Coupen är så jäkla framtung..
    Det är iaf min plan för sommaren = Väck med reservhjulet, i med "burk-reserv" och skruva dit batteriet.
    Har fortfarande inte sett en enda Coupe-ägare som gjort detta..
    Gjorde det på Argentan för 8 år sen och blev lite förvånad över hur mycket det gjorde! Från framtung och understyrd till balanserad. Fast den är iofs lite lättare än Coupen.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      Det är inte skumt. Jag har oxå försökt att få den att släppa på en parkering utan att lyckas, men jag körde aldrig i 120 i snäv kurva under en minut, det finns inte så stora parkeringar . sen så beror det på mmasa annant när man kör på gränsen, väglaget temp osv...

      Comment


      • #18
        Bakvagnsläpp

        240+ km/h på E18/Norrtäljevägen en tidig morgon, drog mot en Nissan 200SX (tog han....). I en av kurvorna började bakvagnen röra sig oroväckande. Bara att hålla emot och när vägen rätade sig sakta in. Ganska skrämmande, ett släpp och det hade blivit problem, minst sagt.

        Bilen (coupé 20vt 6 speed) hade nyss varit på service så jag trodde allt var rätt inställt, även däcktrycket. Gissa om jag blev förvånad när jag kollade nästa dag och hittade 2,8(!) bak och 2,9 fram. Sänkte till rätt tryck och nu går bilen på räls igen även i höga farter. En otrolig skillnad faktiskt. Klåpare på verksta'n som fyllde i för mycket!!

        /Janne

        Comment


        • #19
          per

          har bateriet i bak...
          /Jimmy
          mvh Jimmy Särås

          0736-996 993

          Comment


          • #20
            Gött änna! som dom säger här, var du tvungen att svetsa ned en låda eller fick batteriet plats under mattan/golvet? Hur har du fäst det?
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #21
              Vad är rätt tryck då. Bilen är coupe 16v turbo, 205/16/50

              Comment

              Working...
              X