Announcement

Collapse
No announcement yet.

Odb2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Odb2

    Någon som vet var diagnosuttaget sitter på min Stilo 1,8 -02
    Har VAG com med EODB funktion som skall funka med alla bilar från 2002 ..
    Last edited by MacII; 7 September 2005, 18:50.

  • #2
    Osäker....

    Men kolla under panelen vid vänster knäskål.
    Brukar ha ett lite "skyddslock" över sig.

    \Ö.

    Comment


    • #3
      ok skall kolla däromkring ,,,
      tackar

      Comment


      • #4
        Öppna myntfacket på vänstra sidan vid ratten, du kan dra ut den ser du säkringar där ligger nog diagnosutaget...

        Säg till om den fungerar och vad man kan göra med den tack
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Aha

          Där var den...
          Skall rapportera vad man kan göra.
          har även denna adapter
          kolla här -> http://www.scantool.net/

          Comment


          • #6
            Jag har...

            pysslat en hel del med dessa prylar.
            Orkar inte skriva ner allt här igen, men gå in på www.alfaromeo.org och sök på eobd så får du säkert upp det mesta som jag skrivit tidigare...

            \Ö.

            Comment


            • #7
              Re: Jag har...

              Originally posted by PlutoOrjan
              pysslat en hel del med dessa prylar.
              Orkar inte skriva ner allt här igen, men gå in på www.alfaromeo.org och sök på eobd så får du säkert upp det mesta som jag skrivit tidigare...

              \Ö.
              Bra eller dåliga grejer?
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                Det är väldigt bra..

                Men man ska vara medveten om dess begränsningar...
                Du kan läsa av felkoder och radera dessa, du kan även läsa av "realtids-värden" av lambda, motortemp, varv och en massa olika parametrar. Dock så kan du ej komma åt styrdon för ABS, Airbagsystem, etc. utan du når bara motorstyrningen och dess komponenter.... Du kan ej heller förändra några parametrar utan "endast" läsa av dessa, dvs du kan ej ställa om mappning etc. Men åandra sidan så är det ett väldigt billigt interface så det räcker med att motorlampan lyser en gång så har interfacet betalat sig ocm du kopllar upp dig och läser av/nollställer.

                Det bör för övrigt gå att komma åt alla styrdon med rätt programvara. Alfa/Fiat diagnos (examiner!) kopplas endast in på detta eobd2-uttag så uppenbarligen går det att accessa dessa om man har rätt mjukvara.

                mvh Örjan.

                Comment

                Working...
                X