Announcement

Collapse
No announcement yet.

coupé vs flickvän

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • coupé vs flickvän

    Hej!

    Har ett rätt trist problem. En god vän vill sälja en riktigt fin Fiat Coupé Turbo Plus till mig. Problemet är att min flickvän inte alls gillar hur bilen ser ut. Ingen av oss har sett denna modell på nära håll och det är rätt långt dit bilen befinner sig. (dagens I-lands problem!) Iaf, vart jag vill komma, hur ser era flickvänner på bilen respektive vänner?

    förhoppningsvis snart ägare av en räser!

  • #2
    Är du i Sthlm:strakten så får du gärna ta en titt på min !
    Min fru gillar utseendet på Min fiat fast både hon och jag egentligen är Alfisti !

    /Juha
    ALFA 156 SW V6 -00 Silver
    ALFA 155 V6 -93 Mblå(svart)
    ALFA 75 2,0 TS -89 Silver
    DUCATI Monster
    FERRARI Testarossa Röd

    Comment


    • #3
      som så många andra gillade jag itne den från början..men när man ser den på nära håll är de en läckerbit
      Tipsen är nog att åka o provköra en som finns på närmare håll så ni får en uppfattning...och för guds skull låt inte fiatmärket lura er de e en räv i fårakläder
      With great power comes the bitches
      Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
      Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
      Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

      Comment


      • #4
        För min del var det aldrig utseendet på bilen som var det stora problemet, det var mer all tid med polering, att man rätt vad det var en fredag/lördag kväll när man satt och kollade på TV vid 22-23 skulle ut och åka och kom tillbaka ett par timmar senare, nojjan över varje litet knak/knäpp-ljud och vad det kunde vara för fel, ständiga "oj, kolla en coupe till!", gå ner förbi garaget bara för att titta till den, att man aldrig kunde parkera, åkte runda efter runda för att hitta en "säker" parkering och när man väl parkerat så går man och kastar långa långa blickar efter den samt efter 5 minuter utom synhåll börjar småhoppa och bita på naglarna av nervositet "tänk om någon drar en nyckel efter sidan, eller backar på den, eller vad som helst" (med följd att man börjar tjata om "är du inte klar snart" och då hade man knappt kommit fram till affären än).
        Så min sambo var rätt glad när jag sålde bilen, minst sagt. Och därmed kan jag nog lunga dig med att usteendet på bilen är inget hon kommer att störa sig på länge, om jag förstått hur de flesta beter sig när de väl skaffat sig en coupe, finns andra saker de hänger upp sig på av någon konstig anledning :-D
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Originally posted by novisen
          För min del var det aldrig utseendet på bilen som var det stora problemet, det var mer all tid med polering, att man rätt vad det var en fredag/lördag kväll när man satt och kollade på TV vid 22-23 skulle ut och åka och kom tillbaka ett par timmar senare, nojjan över varje litet knak/knäpp-ljud och vad det kunde vara för fel, ständiga "oj, kolla en coupe till!", gå ner förbi garaget bara för att titta till den, att man aldrig kunde parkera, åkte runda efter runda för att hitta en "säker" parkering och när man väl parkerat så går man och kastar långa långa blickar efter den samt efter 5 minuter utom synhåll börjar småhoppa och bita på naglarna av nervositet "tänk om någon drar en nyckel efter sidan, eller backar på den, eller vad som helst" (med följd att man börjar tjata om "är du inte klar snart" och då hade man knappt kommit fram till affären än).
          Så min sambo var rätt glad när jag sålde bilen, minst sagt. Och därmed kan jag nog lunga dig med att usteendet på bilen är inget hon kommer att störa sig på länge, om jag förstått hur de flesta beter sig när de väl skaffat sig en coupe, finns andra saker de hänger upp sig på av någon konstig anledning :-D
          Så där är jag vilken Fiat jag än åker i! (pedant) Spelar kanske inte så stor roll på bil val då?? Hur som helst så har du väl en egen vilja också? Passar man bra ihop så blir man väl inte arg över den andres intresse?? (kanske min tjej är extremt tålig?)

          /H

          Comment


          • #6
            Jag förmodar att hennes röst väger tungt eftersom hon är med i köpet

            Min flickvän tycker också att den är ful men bara för att flickvännen tycker en bil är ful betyder det inte att man inte kan köpa den. Den är knappas sååå ful. Om du tycker om den, om du kommer att köra den mest och om du står för kalaset så hade jag köpt den oavsett vad flickvännen tycker. Men om hon också ska betala för bilen, köra den och är generellt dominant då får du tyvärr gå efter hennes vilja.


            Som tur är så överlåter min flickvän allt som har med bilar att göra till mig, fast på sistonde så har hon tjatat om att hon vil ha en SUV......neeeeeeej!

            Stå på dig!
            Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

            Comment


            • #7
              Hon kommer gilla den med tiden. Bara att berätta för henne!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Det är faktiskt jag som betalar allt så egentligen är det väl bara för mig att visa vart skåpet ska stå och sluta mesa!

                Per: om man tittar på bilderna på din bil så kan man ju inte annat än beundra bilen!

                Snygga tjejer finns det ju gott om ...hört att turbo plus varianten inte är lika vanlig?

                Comment


                • #9
                  Tackar! :-)
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment

                  Working...
                  X