Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klubbdekal?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Också

    med på den iden.,., Kanske börja med att resa i en 2000Tc motor i min 1600a Skulle bli rätt tuff en 3 dörrars med den motorn........ Åkte förresten 131a i går gud vad fint den går vilken balans i vagnen . Stod och funderade om jag skulle tokrenovera den och enbart ha den och skippa iväg dom andra...Men Neeej inte det heller.,.,.,&/ Men dom är ju så enkla att handskas med aldrig ett fel.. Fiat 131 = Fiats toyyotta? Alla 131or vi haft aldrig ett fel bara vanligt underhåll..
    Kört 3000mil med min bara kostat på brytarspets tändkablar stift, + det vanliga olja+filter
    Förresten hur stor skillnad är det på lådorna i en 1600 81a och tex en super 83a är den förstärkt eller är det samma?
    (HH/

    Comment


    • #17
      Konservativ

      Bara för att jag är sjuk och inte gör ngt annat än att sitta framför datorn (precis som när jag jobbar också), så har jag gjort en konservativ logo som passar min bil ;¬)
      Attached Files

      Comment


      • #18
        Snygg bil Jonas !
        Henrik, super 83 altså eller 81 kan ju va samma på 1600.
        men på 2000 har du en Äkta Abarth modifierad låda !!!
        Verkar ha varit outslitlig, bortsett från lite skrap i 2an vid -20 grader... men det är normalt.
        Tål snabba växlingar utan protester.

        Fiat for FUN

        Comment


        • #19
          Jonas: Sån vill jag ha! Lite mindre kanske.. Stilrenast hittills!
          Henrik: Inte säker på om det är samma hus men utväxlingen är garanterat olika. Samma låda (131 2000TC) sitter i Argenta 120ie, har oxå haft trög 2:a vid -20C men det försvann faktiskt med Slick 50-behandling! Detta gjorde jag för 10000mil (8 år) sedan, funkar fortfarande bra!!!
          Vet ej om ingredienserna är samma som -94 men då var det bra.. :-)
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #20
            Han med strumpstickorna i huvudet då?

            Det var ju nån som hade gjort ett förslag (jeper?) tidigare med en liten alien som någon lite småtaskigt skrev hade stickor i pannan?! den tyckte jag var tuff!
            För övrigt måste jag säga att Jonas "konservativa" dekal var snygg och skulle kunna tänka mig att ha en på 128:an! Öh nu känner jag mig som en ja-sägare här, men i alla fall: loggan med eldflamman är inte dum den heller! Äsch, välj ut nån och så köper jag sen...
            Svart chippad Uno turbo -90
            och illgul 128:a -74

            Comment


            • #21
              strump-alien

              gjorde jag. Har inga planer på att trycka klisterdekaler av den (för mkt pengar att lägga ut)
              Men däremot ska jag trycka ett T-shirt märke till mig själv av den. Använder provtycks-färg-laserskrivaren på jobbet, så det blir bra. Sen stryker man på det på valfri tröja/textil. Hör av dej om du vill ha en!
              Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
              Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
              Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
              http://fiatpanda.wordpress.com/

              Comment


              • #22
                Jag vill ha!

                Jeper: ja jag vill gärna ha en! Om du vill sälja ett sånt papper att stryka på sen så tar jag gärna ett! Har just suttit i Photoshop och kämpat med ett alfa romeo-tryck som jag skulle stryka på ett örngott till brorsan som fyllde år för en månad sedan.. Men klantade mig förstås och glömde att jag skulle skriva ut den spegelvänt och avbröt utskriften, bara det att skrivaren tydligen var så smart att den spegelvänt det själv... det fattade ju inte jag, så det sista textiltryckspappret gick åt helvete och brorsan lär inte få nåt örngott den här månaden heller...
                Så, hrmm, om du skriver ut det så är jag intresserad ja. Vill ha en strumpsticksalien!!
                Svart chippad Uno turbo -90
                och illgul 128:a -74

                Comment


                • #23
                  Jag tycker att vi ska enas om ett typsnitt och själva textlayouten, sedan kan man använda den till alla sorters logos och bilder. Om man håller den ganska enkel men speciell på något sätt...(äsch, här kom det svåra in i bilden).

                  Om man exempelvis använder sig av fiats lutande typsnitt och skriver "SVENSKA FIATKLUBBEN" kan man ju använda den textraden i web, bilder, klistermärken, logos etc etc. Eller kanske knåpa ihop ett eget typsnitt?

                  Eller?

                  Comment


                  • #24
                    Man kanske skulle rösta? En sån där poll, hur man nu gör den... Så kan man samla alla förslag hittills.
                    Eller?
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #25
                      problemet...

                      ..har tidigare varit att vi har lite svårt att komma överens helt
                      Vi har snackat om det ganska många gånger bl.a här

                      http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?s=&threadid=266

                      och eftersom vi inte har någon ledning som bestämmer det åt oss, är det som det är.. på gott och ont! (mest på gott tycker jag

                      Maila alla förslagen till mej, så lägger jag upp dom på en sida, (html och pushar på nyhetssidan för att så många som möjligt röstar i forumet!

                      När det gäller grafisk profil för webb o så trodde jag vi var hyfsat överens om det som finns nu (orange, vit, typsnitt: Arial normal och fet, brinnande skattemärket som logga.. ca 86% tycker det var ok eller bättre, och ingen har iaf telefonhotat mig ännu *l*

                      fast jag är nog ganska jävig i just den här frågan :P
                      Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                      Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                      Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                      http://fiatpanda.wordpress.com/

                      Comment


                      • #26
                        Svenska Fiatklubben - den enda helt demokratiska klubben!

                        Jeper, det du gjort är ovärderligt och dessutom snyggt tycker jag. :-)

                        För att få med alla förslag kan man väl bara spara ihop alla bilder som redan finns här på forumet? Lite snabbt o smidigt sådär..
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #27
                          tack!

                          skoj att du gillar det!
                          Vi är helt klart den mest demokratiska fiatklubben i sverige!
                          Och jag tycker dessutom det fungerar ganska bra! det kom ju folk till både skokloster o knutstorp!
                          Sen behöver inte en eller ett par personer i en styrelse stressa ihjäl sig pga idiellt fiat-arbete heller!

                          Du har rätt! D e enklare att lägga upp allt här, en tråd med märken, och en med en poll- blir finfint de!
                          Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                          Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                          Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                          http://fiatpanda.wordpress.com/

                          Comment


                          • #28
                            hmm jag tror jag har ett förslag på gång oxå... :-)
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment

                            Working...
                            X