Announcement

Collapse
No announcement yet.

Croma Dilemma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Croma Dilemma

    Snacka om dilemma, har lyckats bli med Fiat Croma :-) men och är i valet o kvalet om jag ska satsa på den stackaren eller låta den gå vidare till bil-evigheten, garaget är trots allt redan fullt med Mazda 323F *suck* fasen borde finnas billigare lokaler i HbG

  • #2
    Satsa på Croman såklart! /måste man ju svara om man hänger på detta forum..

    /H

    Comment


    • #3
      *Garv* naturligtvis, problemet ligger typ mera åt hållet, hur f*n förklarar man för äkta hälften att Ops det har rullat in en ny bil igen, plus allt jäkla jobb att hitta nånstans att ställa den

      Comment


      • #4
        gör dig av med mazdan!

        såklart
        Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
        Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
        Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
        http://fiatpanda.wordpress.com/

        Comment


        • #5
          dilemma uppföljning

          Ok nu har jag hittat en lösning, ännu en betalparkering på bostadsområdet tills skyporten i taket på mazdan är monterad (jag vet så jäkla 80-tal men den kom med hålet sågat) Croman gungar som en amerikanare i full storm, snacka om dåliga stötdämpare, klart positivt överaskad då det inte var mycket rost på den, bara nederdelen av skärmkanterna bak, plus att all kul el funkar, är det nån här som vet hur möjligt det är att få igenom ett motorbyte till turbomotor på den här modellen (fiat importören var ingen hjälp direkt att fråga )

          Comment


          • #6
            VA???

            En Croma med all el fungerande...??????
            Gimme a break...finns sådana???

            Comment


            • #7
              Croma

              Jupp efter en del kelande med elsystemet så funkar allt (jag är bilelektriker så... hehhehehe)

              Comment


              • #8
                Re: Croma

                Originally posted by niccman
                Jupp efter en del kelande med elsystemet så funkar allt (jag är bilelektriker så... hehhehehe)
                Orsakas väl oftast av eländiga /onödiga glapp lite varsom.. eller ?
                Fiat for FUN

                Comment


                • #9
                  Ja det är klart? Glapp orsakas väldigt ofta av glapp. :-D
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    croman

                    D¨ålig kontakt är oftast det vanliga och korroderade kontakter, men sånt är ju snabbt fixat hehehe kul att se att acc:n funkade klockrent i alla fall, fortfarande problem med att förklara för frugan om varför den fortfarande står på parkeringen, hon mumlar fortfarande ord som skrotning och liknande

                    Comment


                    • #11
                      Äsch hon har inte insett potentialen ännu bara! Keep it up!
                      Min checkpanel i Argentan visar inget rött heller, bara gröna "allt ok"- dioden! Krävdes lite jobb för det... :-)
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment

                      Working...
                      X