If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag ska stanna på en påfart till E4:an och prova......
Vet inte riktigt men den har bra drag mellan 100-200km/h. Drar bilar som är snabbare 0-100km/h när vi passerat 100km/h. (200 oxå )
//Martin
Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
Åker - Cheva Transsport -01
Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
Såld - VW Golf 2,0 TDI -04
Låter helt omöjligt för mig.... 17sek är jäkligt snabb det , vad har han gjort med bilen. vad gör han kvarts milen på
................. förvånad..............
Här är några siffror från teknikens värld på vissa vassa bilar,.... 0-200
porsche 911 carrera 4s 320hk.........17,22sek
subaru impreza sti 265hk...............25,77sek
BMW M3 343 hk..............................20,2sek
mitsubishi evo 6 tme......................19,1sek
porsche 911 gt3..............................16,0sek
subaro impreza wrx .........................33,2sek
BMW Z8.............................................16, 9sek
så jag har svårt att förstå din polares siffror om jag inte får veta vad han har gjort, det låter väldigt snabbt speciellt om man jämför med dessa bilar.......
bil är bänkad hos roffe lundblad med 283 hästar och lite över 400nm med ORIGINAL turbo.
mappningen är gjord av turbocenter i sthlm, och nu under sommaren väntar en större turbo större ic större spridare .. det lär nog göre en 30-50 hästar till.
hans specs..
Motor:
Helrenoverad motor, nya lager, kamrem mm. Smidda kolvar från Norris. Shotpenade stakar. Fullraceportad topp & insug. Vassare insugskam. Lättat & balanserat svänghjul. BMW525/325 förstärkt tryckplatta med ny oroginallamell. Stort KN-filter. Grövre slang mellan turbo och LM-mätare. Saab intercooler med svetsade gavlar. Bosch återventil. Större soppafilter. Bosch soppapump relästyrd. Garret t25 m. 2mm större kompressor. Höjt bränsletryck. Mappad av Turbocenter. Grövre downpipe. Avgassystem 3" till katersättningsrör och sedan 2.5"
förstår att du tycker det verkar lite omöjligt men den går som ett skott )
tiden är ren mätarfart som vi mätt (har det på video om nån vill se.) .. visst inte så exakt men ändå litet hum om hur den går..
jag vet iallafall att han drar m3:O3 3.0 och 3.2 och nya suprorna på strippen.
Vi var på väg till emmaboda för att få en tid på han men så la kopplingen av helt plötsligt efter halva sträckan(mysko) så det blev ingen tid.
men vi ska upp till tullinge så där kan jag nästan garantera att det blir en låg 13 sek kanske hög tolva vid bra grepp.. iallafall.
hoppas vi ses på tullinge oxå.. med din fiat
före detta coupe trimmare
pimpig cadilacc deville
Sv1000s C-Ö
Comment