I min instruktion o servicebok stod byte efter 12000 mil !
billigt underhåll tänkte jag i köpte en splitter ny bil !
Sen blev man blåst på det och de ändrade till byte efter 6-8000 mil o 5 år !
Säljargument som visar sig vara värdelösa för kunden !
Falsk marknadsföring !
GM/Opel har samma problem o SAAB
Udskriv artikel
Nr. 5 af 66 « Forrige - Næste »
Forbrugere vil stævne Fiat
Fra NORDJYSKE Biler i stiftstidende
Er det udtryk for en juridisk bindende garanti, når bilfabrikanterne i deres servicebøger skriver, at tandremmen skal skiftes efter 120.000 kilometer, eller er det blot en generel og uforpligtende vejledning?
Det principielle spørgsmål vil Forbrugerrådet og FDM have svar på, og de truer nu med at trække Fiat i retten i tre konkrete forbrugersager, fordi Fiat har afvist at betale erstatning for tandremme, der er knækket lang tid inden, bilen havde kørt de 120.000 kilometer, som servicebøgerne angav. Knækker en tandrem, kan det ødelægge hele motoren. I en af sagerne gik tandremmen allerede efter 60.000 kilometer, skriver forbrugerbladet tænk + test.
Nu får Fiat 14 dage til at anerkende et erstatningsansvar over for de tre forbrugere - sker det ikke, trækkes bilproducenten i retten, oplyser jurist i Forbrugerrådet Sonny Christoffersen til Ritzau.
- Vi vil have afklaret, om fabrikanterne er bundet af de oplysninger, de kommer med i salgsøjemed. Når fabrikanterne bruger servicebogen i deres markedsføring, må de skrive noget, der passer med virkeligheden, siger han.
Forbrugerrådet og FDM har også modtaget klager fra Opel-ejere, men i modsætning til Fiat, har Opel i flere tilfælde betalt erstatning for tandremme, der er knækket før tiden. Opel har dog ikke givet udtryk for, at producenten accepterer, at tallene i servicebøgerne er udtryk for garantier./ritzau/
billigt underhåll tänkte jag i köpte en splitter ny bil !
Sen blev man blåst på det och de ändrade till byte efter 6-8000 mil o 5 år !
Säljargument som visar sig vara värdelösa för kunden !
Falsk marknadsföring !
GM/Opel har samma problem o SAAB
Udskriv artikel
Nr. 5 af 66 « Forrige - Næste »
Forbrugere vil stævne Fiat
Fra NORDJYSKE Biler i stiftstidende
Er det udtryk for en juridisk bindende garanti, når bilfabrikanterne i deres servicebøger skriver, at tandremmen skal skiftes efter 120.000 kilometer, eller er det blot en generel og uforpligtende vejledning?
Det principielle spørgsmål vil Forbrugerrådet og FDM have svar på, og de truer nu med at trække Fiat i retten i tre konkrete forbrugersager, fordi Fiat har afvist at betale erstatning for tandremme, der er knækket lang tid inden, bilen havde kørt de 120.000 kilometer, som servicebøgerne angav. Knækker en tandrem, kan det ødelægge hele motoren. I en af sagerne gik tandremmen allerede efter 60.000 kilometer, skriver forbrugerbladet tænk + test.
Nu får Fiat 14 dage til at anerkende et erstatningsansvar over for de tre forbrugere - sker det ikke, trækkes bilproducenten i retten, oplyser jurist i Forbrugerrådet Sonny Christoffersen til Ritzau.
- Vi vil have afklaret, om fabrikanterne er bundet af de oplysninger, de kommer med i salgsøjemed. Når fabrikanterne bruger servicebogen i deres markedsføring, må de skrive noget, der passer med virkeligheden, siger han.
Forbrugerrådet og FDM har også modtaget klager fra Opel-ejere, men i modsætning til Fiat, har Opel i flere tilfælde betalt erstatning for tandremme, der er knækket før tiden. Opel har dog ikke givet udtryk for, at producenten accepterer, at tallene i servicebøgerne er udtryk for garantier./ritzau/
Comment