Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kamremsbyte Coupe 16vt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamremsbyte Coupe 16vt

vem kan tänka sig att byta min kamrem,spännrulle och balansaxelrem på min bil till vettig pris ?

/Juha
    ALFA 156 SW V6 -00 Silver
    ALFA 155 V6 -93 Mblå(svart)
    ALFA 75 2,0 TS -89 Silver
    DUCATI Monster
    FERRARI Testarossa Röd

AutoAlfa i GBG gör det för ca 5500:- billigare blir det inte...
    Föredetta Coupé ägare -
    http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

Comment

Jag kollade priset för byte hos Bilteknik här i gävle (de som servar fiat), fick ett pris på 5000:- och då var det byte av kamrem, spännare balansaxelrem och lagret till nån spännare. Är det någon som har koll vad MT Motor i Uppsala tar för det jobbet?
      Evocars chip | Uppsala avgasteknik 2.5" m. racekat | Sänkt med HR-fjädrar | Dubbelkonat BMC |

Comment

5500:- hos autoalfa

...är väl priset för 20V-motorn!?

Det bör vara mycket billigare att byta på 16V:aren.

\Ö.

Comment

Helt rätt jag som är ute o cyklar!

Hmmm har för mig jag fick pris på runt 4000:- i verkstäder i sthlm området...ska söka lite...
          Föredetta Coupé ägare -
          http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

Comment

Kamremsbyte

Hej!

Jag har precis bytt min kamrem, löp & spännrullar mm.

Betalde 790kr för kamremen
            + arbete 2780kr. Riktigt billigt och bra. Dem hade dock aldrig bytt på en Fiat Coupe förut men nu har dom

Verkar funka mycket bra och dem hade inga större problem med det heller, alltså ett bra alternativ för stockholmare men omnejd att slippa åka ner till Göteborg, Autoalfa.

Biilteknik heter det och det ligger i Katrineholm, tror dock inte dom är fiatauktoriserade.

Adress:
            Bilteknik AB
            Vallavägen 25
            641 47 Katrineholm

Mvh Johan, Katrineholms enda Fiat Coupe ägare
            Its Hard To Live Said The Undertaker When Nobody Dies

Comment

Kamremshaveri !!

TOO LATE FOR ME !Kamremmen gick för en vecka sedan eller rättare sagt spännrullen , så nu är det ventilsallad som bjuds !
              varför byter man bara kamremmen och inte spännrullen och balansaxelremmen när man ändå håller på ! Jag är så trött på dumsnåla bilägare såsom min bils förra ägare var !!

/Juha
              DUCATI Monster
              FERRARI Testarossa Röd

Comment

Det är inte säkert att det är bilägaren det är fel på, alfaholic. Hade jag inte själv haft koll och tittat på remmarna i min gamla coupe efter kamremsbytet hade jag åkt runt med 1 ny rem och 2 gamla remmar fulla med sprickor. Och vid bytet på punton fick man tillbaka bilen med liten fotnot om att en spännrulle behöver bytas vid "nästa service" trots att jag först bad dem byta alla lager och spännhjul, varpå de sa att de byter om det behövs..... uppenbarligen gjorde de inte ens det.... :-( Så personligen tycker jag att verkstäderna har en hel del i det. Likadant med bränslefiltret, när det är så lätt att byta och inte kostar mer än runda slängar 100:-, varför byter de aldrig om man inte verkligen säger till om det? Finns en hel del att önska, som ex.vis få råd om vad som kanske borde bytas i samband med andra ingrepp för att slippa göra om det igen, vattenpumpen på 20VT är väl en sådan sak som man själv behöver veta om, inget en verkstad påpekar "det här bör du göra, krävs inte, men är att föredra för den är sliten och nu kostar det bara delen, sedan kostar det ett nytt kamremsbyte OM den går sönder". Om ni förstår vad jag menar... Som normal bilägare tror jag inte att man har koll på sådana saker direkt.
                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

Comment

(Fast remmarna sitter iofs mer åtskilda på en 20VT, inte lika stor risk för kamremsras om servoremmen går.)

Lider med dig Alfaholic!!
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

Comment

nu ringde AR-Bil och berättade resultatet av kamremsraset =
                    ALLA ventiler är krokiga ! Vem säljer natriumkylda ventiler billigast ??

/Juha
                    DUCATI Monster
                    FERRARI Testarossa Röd

Comment

Nittan? TRW?

Skämt åsido, fy fan va tråkigt att läsa att din motor är kass.
                      Hoppas det inte blir alltför dyrt.

Kolla på fccuk.org om info om ventiler. Finns en del engelska firmor som säljer prylar till Coupén.
                      Last edited by Freddan72; 2 December 2005, 21:52.
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

Comment

Hur var det nu med Autoalfa? Vad jag har hört så byter dem inte spännrullarna alls?

Alla som kollat sina kvitton har saknat spännrullar på raden för material?
                        Porsche Boxster S 2002

Comment

De bytte mina rullar, men de 2 20vt som de hade bytt kamrem på, innan min, hade de inte gjort det. De trodde inte det gick med motorn på plats, tills de verkligen försökte med min. ;-)
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

Comment

Originally posted by per
                            De bytte mina rullar, men de 2 20vt som de hade bytt kamrem på, innan min, hade de inte gjort det.
                            Aha så din var den tredje 20VT de bytte på någonsin? Hur länge sen var det?
                            De trodde inte det gick med motorn på plats, tills de verkligen försökte med min. ;-)
                            Det är vad andra Svenska verkstäder har sagt till mig.

Men engelsmänner gör det ju så omöjligt kan det ju inte vara.
                            Porsche Boxster S 2002

Comment

Korrekt. Det var april 2004 tror jag.
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

Comment

Working...
                              X