If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag kollade priset för byte hos Bilteknik här i gävle (de som servar fiat), fick ett pris på 5000:- och då var det byte av kamrem, spännare balansaxelrem och lagret till nån spännare. Är det någon som har koll vad MT Motor i Uppsala tar för det jobbet?
Evocars chip | Uppsala avgasteknik 2.5" m. racekat | Sänkt med HR-fjädrar | Dubbelkonat BMC |
Jag har precis bytt min kamrem, löp & spännrullar mm.
Betalde 790kr för kamremen
+ arbete 2780kr. Riktigt billigt och bra. Dem hade dock aldrig bytt på en Fiat Coupe förut men nu har dom
Verkar funka mycket bra och dem hade inga större problem med det heller, alltså ett bra alternativ för stockholmare men omnejd att slippa åka ner till Göteborg, Autoalfa.
Biilteknik heter det och det ligger i Katrineholm, tror dock inte dom är fiatauktoriserade.
Adress:
Bilteknik AB
Vallavägen 25
641 47 Katrineholm
Mvh Johan, Katrineholms enda Fiat Coupe ägare
Its Hard To Live Said The Undertaker When Nobody Dies
TOO LATE FOR ME !Kamremmen gick för en vecka sedan eller rättare sagt spännrullen , så nu är det ventilsallad som bjuds !
varför byter man bara kamremmen och inte spännrullen och balansaxelremmen när man ändå håller på ! Jag är så trött på dumsnåla bilägare såsom min bils förra ägare var !!
Det är inte säkert att det är bilägaren det är fel på, alfaholic. Hade jag inte själv haft koll och tittat på remmarna i min gamla coupe efter kamremsbytet hade jag åkt runt med 1 ny rem och 2 gamla remmar fulla med sprickor. Och vid bytet på punton fick man tillbaka bilen med liten fotnot om att en spännrulle behöver bytas vid "nästa service" trots att jag först bad dem byta alla lager och spännhjul, varpå de sa att de byter om det behövs..... uppenbarligen gjorde de inte ens det.... :-( Så personligen tycker jag att verkstäderna har en hel del i det. Likadant med bränslefiltret, när det är så lätt att byta och inte kostar mer än runda slängar 100:-, varför byter de aldrig om man inte verkligen säger till om det? Finns en hel del att önska, som ex.vis få råd om vad som kanske borde bytas i samband med andra ingrepp för att slippa göra om det igen, vattenpumpen på 20VT är väl en sådan sak som man själv behöver veta om, inget en verkstad påpekar "det här bör du göra, krävs inte, men är att föredra för den är sliten och nu kostar det bara delen, sedan kostar det ett nytt kamremsbyte OM den går sönder". Om ni förstår vad jag menar... Som normal bilägare tror jag inte att man har koll på sådana saker direkt.
Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
De bytte mina rullar, men de 2 20vt som de hade bytt kamrem på, innan min, hade de inte gjort det. De trodde inte det gick med motorn på plats, tills de verkligen försökte med min. ;-)
Comment