Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad pysslar GA med?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad pysslar GA med?

    Läste på www.fiat.se att Fiat Panda 4x4 äntligen ska börja säljas i Sverige. Dessutom till introduktionspriset 121000:- Mycket tänkvärt speciellt när www.ubbo.se säljer sina 4x4 Pandor för 134000:-

    Men jösses så besviken jag blev idag när jag var till Fiatåterförsäljaren för att nosa rätt på lite mer information. Det visar sig nämligen att Panda 4x4 i detta skede enbart säljs med komfortpaketet som kostar 8900:- extra.

    Slutsumma 129900:- för en Panda 4x4 som "skrytsamt" säljs från 121000:- Snurrigt! Och besviket!
    Last edited by EKKEPEKKE; 6 December 2005, 22:40.
    EKKEPEKKE

    Marea W 1,6 -00
    Panda 4x4 -88 -såld
    Aprilia ETV-1000 -01

  • #2
    -Vet ej !
    Ett tag sköttes det hela av Danska GA !
    Minns ni det... med broschyrer i Riktig FIAT anda fast på Danska !
    Varför ska Svenskarna ändra på allt ?

    Tillockmed riktiga reklamfilmer har de .

    Vem vet det kanske återgår dit om detta floppar.. Fiat Scandinavia !

    Ps Hur många bilar säljs det ??
    Jag ser INGA !!!
    Fiat for FUN

    Comment


    • #3
      Originally posted by Håkan
      -Vet ej !
      Ett tag sköttes det hela av Danska GA !
      Minns ni det... med broschyrer i Riktig FIAT anda fast på Danska !
      Varför ska Svenskarna ändra på allt ?

      Tillockmed riktiga reklamfilmer har de .

      Vem vet det kanske återgår dit om detta floppar.. Fiat Scandinavia !

      Ps Hur många bilar säljs det ??
      Jag ser INGA !!!
      Har börjat se en del Pandor i Stockholm på sista tiden
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #4
        I Stockholm ja !
        Hur många Mareor såg man där i somras. svar, 0 st

        Varför sabbar man då Försäljningsställen där Fiat ändå har haft en kundkrets o sålt bra sen 40 år tillbaka !

        Det e bara SKIT med det i södra Sverige nu !

        Vill vi se en ynka ny Fiat så får vi ta oss till Danmark !
        Fastän jag jobbar mittemot ett "försäljningsställe"...
        Verkar mer va en långtidsparkering för 2002or som kom ut 2003..... !!! SÅ det så !
        Fiat for FUN

        Comment


        • #5
          Cyklade faktiskt förbi GA idag! Det verkar som att de flesta där åker Alfa, 4 st 166 or på rad, nån 156, samt en GT. Jag fick dock se en ny Panda 4x4 för första gången, de hade en röd utanför..
          Var även förbi Fiat ÅF också, men där var det inte en människa, dock var det rea på Punto tror jag, ny bil för 102´ stod det, vet inte vad de kostar annars? Men annars var det samma bilar som stod där förut i höstas..

          /H

          Comment


          • #6
            Såg en annons idag om Stilo, stod att det var 6st kvar (tror jag det var) för drygt 125 000kr... nått måste de ha sålt om 6st är kvar.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Här i Gävle har Fiatförsäljningen tydligen gått rätt så bra. Man ser i alla fall några Strada, Ducato m.fl.
              Enligt uppgift ska det finnas 1st Panda 4x4 hemtagen av Fiat själva i Sverige. Trist för de som ser "121000kronorskampanjen"* och blir sugna, så finns det inga att titta på. Snopet. Men det kommer väl såklart fler med tiden. 4x4-modellen är tydligen så populär i Italien så att Sverige fick vänta pga att det helt enkelt inte gick att förse marknaden av behovet. Och det ska väl ändå ses som positivt? =D

              *som blir 129900:- (trådens första inlägg)
              EKKEPEKKE

              Marea W 1,6 -00
              Panda 4x4 -88 -såld
              Aprilia ETV-1000 -01

              Comment


              • #8
                Lilla Sverige-marknaden blir alltid sist när Italienarna prioriterar !
                Tyvärr !

                Marknadsföring lönar sig, även i motvind !

                -Vart tog SEAT vägen ?
                Last edited by Håkan; 9 December 2005, 16:26.
                Fiat for FUN

                Comment


                • #9
                  socialstyrelsen rekomenderar:

                  stsi=sist på svenska
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment

                  Working...
                  X