Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad är marknadsvärdet Punto GT?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad är marknadsvärdet Punto GT?

    Vad är marknadsvärdet på en Punto GT -95? Om man tar till i beaktning på att bilen är en orörd originalare med ny torbo. Ej omlack/rost. Mätarst. 9700mil. Ny. bes. Inte ens radio har varit monterad i biklen.

    Det är nämligen en här hemma som håller på att rycka ärmarna av mig för at jag ska släppa den till honom. Men jag vet inte...
    Fiat 500
    Fordson Super Dexta -64
    Kawasaki Z1A
    Kawasak GPz1100A2
    Suzuki Grand Vitara -11
    Suzuki T500R

  • #2
    Tja, är han så angelägen kan du ju säga 60-70 000?? :-D Men skall du verkligen sälja? Svårt att hitta en i det skick du beskriver så det kanske kunde vara roligare att behålla den?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Sälj den till mig istället! 25 lapp bjudet!
      Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
      Fiat Marea Weekend 1,6 -97

      Comment


      • #4
        Hehe.. försöka duger!
        Fiat 500
        Fordson Super Dexta -64
        Kawasaki Z1A
        Kawasak GPz1100A2
        Suzuki Grand Vitara -11
        Suzuki T500R

        Comment


        • #5
          Originally posted by novisen
          Tja, är han så angelägen kan du ju säga 60-70 000?? :-D Men skall du verkligen sälja? Svårt att hitta en i det skick du beskriver så det kanske kunde vara roligare att behålla den?
          Jo, det är just så det är!
          Fiat 500
          Fordson Super Dexta -64
          Kawasaki Z1A
          Kawasak GPz1100A2
          Suzuki Grand Vitara -11
          Suzuki T500R

          Comment


          • #6
            Pengar är inte allt här i världen, tänk på det. Sålde coupen pga att jag inte hade råd att ha kvar den och betala räkningarna för att hålla den i det skick jag ville ha den. Ångrar mig en hel del, men jag har ju i alla fall punton, och eftersom jag sålde coupen så har man ju en hel del extra att lägga på den (kostade i runda slängar 3000 i månaden bara att ha den stående!). Och 205Nm vid 3000 varv i Punton är rätt skoj, medge det! Rätt bra ketchup i motorn, inte lika mjuk och förädisk som coupen (undrade alltid vem som slitit ut turbon eller hällt olja i kopplingen på punton efter 2veckor i coupen... minnen..... :-D) det enda jag har att jämföra med.
            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

            Comment


            • #7
              Originally posted by novisen
              Pengar är inte allt här i världen, tänk på det. Sålde coupen pga att jag inte hade råd att ha kvar den och betala räkningarna för att hålla den i det skick jag ville ha den. Ångrar mig en hel del, men jag har ju i alla fall punton, och eftersom jag sålde coupen så har man ju en hel del extra att lägga på den (kostade i runda slängar 3000 i månaden bara att ha den stående!). Och 205Nm vid 3000 varv i Punton är rätt skoj, medge det! Rätt bra ketchup i motorn, inte lika mjuk och förädisk som coupen (undrade alltid vem som slitit ut turbon eller hällt olja i kopplingen på punton efter 2veckor i coupen... minnen..... :-D) det enda jag har att jämföra med.
              Helt appropå: du som bor i Stocholm, vad kostar en Punto GT där att försäkra?
              Fiat 500
              Fordson Super Dexta -64
              Kawasaki Z1A
              Kawasak GPz1100A2
              Suzuki Grand Vitara -11
              Suzuki T500R

              Comment


              • #8
                6800 året helförsäkring om inte minnet sviker.
                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Czappa
                  Hehe.. försöka duger!

                  Tänkte väl det...
                  Tycker du gör rätt om du behåller den.
                  Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
                  Fiat Marea Weekend 1,6 -97

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by novisen
                    6800 året helförsäkring om inte minnet sviker.
                    Jag får hysta upp drygt 3000 helåret för helförsäkring inkl. vilt illägg.
                    Fiat 500
                    Fordson Super Dexta -64
                    Kawasaki Z1A
                    Kawasak GPz1100A2
                    Suzuki Grand Vitara -11
                    Suzuki T500R

                    Comment


                    • #11
                      här kostar den (importerad) på FIAT FÖRSÄKRING 4998 helåret helförsäkring.
                      (Norr om stockholm ca 4 mil)
                      Fiat Punto GT - Turbo for fun

                      Comment


                      • #12
                        Jo, man blir ordentligt straffad för att bo i stockholm.....
                        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                        Comment


                        • #13
                          Jeres forsikringspriser er jo sindsygt lave. Det kan sådan en bil slet ikke forsikres for her i Danmark. 2-3-4 gange så meget i danske kroner koster det her ovre......
                          /John Sahl
                          http://www.autohenter.dk/newengine.htm

                          Comment

                          Working...
                          X