Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat-verkstad stockholm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vem pratade du med på VIA bil? Var inne idag och såg inte Robban, han kanske är på semester. Det är Robban som har sagt till mig att han tittar på prissättningen.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #17
      Originally posted by 84jr0
      Vem pratade du med på VIA bil? Var inne idag och såg inte Robban, han kanske är på semester. Det är Robban som har sagt till mig att han tittar på prissättningen.
      Jag vet inte namnet men Robban var det inte i alla fall.
      Man tycker ju att dom skulle kunna gå ner en del åtminstonde, 16 000:- är i översta laget även för en Coupé.
      Tidigare bilar:
      Volvo 480ES 2006-2007
      BMW 320i E30 2007-2008
      Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
      Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
      + nån volvo 740 samt volvo 240

      Comment


      • #18
        Åk ner till Göteborg med den. Det verkar löna sig. Hade inte Per och/eller några andra gjort det jättebilligt (allting är relativt) på, var det Rosso?
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • #19
          AutoAlfa Väst!
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #20
            Originally posted by TurboB
            Åk ner till Göteborg med den. Det verkar löna sig. Hade inte Per och/eller några andra gjort det jättebilligt (allting är relativt) på, var det Rosso?
            Har bokat tid hos AutoAlfa i Göteborg. Problemet är att de har semesterstängt från och med om någon dag så den dag jag har bokat är den 20/8, den tidigaste tid de hade. Därför så letar jag efter någon annan bilfirma i Stockholmsområdet som har ett åtminstonde närliggande pris jämtemot AutoAlfas. Slutet på Augusti är alldeles för långt bort då jag aldrig kommer klara av att inte köra nåning fram till dess, och med tanke på att min bil har passerat mil-talet för kamremsbyte med 700 mil nu..
            Tidigare bilar:
            Volvo 480ES 2006-2007
            BMW 320i E30 2007-2008
            Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
            Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
            + nån volvo 740 samt volvo 240

            Comment


            • #21
              Tjenamoss! Glad sommar till alla...

              behöver lite råd ang verkstäder..

              min Abarth behöver förgasarna ses över på.. för att få det perfekta flödet.. pratade med VIA bil och enda killen som tog sig an förgasare har slutat.. Punto i Trångkan skulle vara en idé eftersom han har tävlat med Abarths förrut.. men på något sätt får jag ganska dåliga vibbar här på forumet ang honom..

              Antar att AR bil på Gärdet skulle vara en idé eftersom dom jobbar med Alfas med mer eller mindre samma motor..

              någon idé någon?

              Comment


              • #22
                Originally posted by granfinale

                behöver lite råd ang verkstäder..
                Punto i Trångkan
                någon idé någon?
                Robban på via bil verka lida av personal brist har ja hört av honom, han lämnade min till Roberto på punto för att få hjälp, blev lite sne på nån grej men de går att snacka me R. så allt e ok med bilen nu.

                35 års erfarenhet av italienare har han i allafall...
                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                S/y Mascot
                S/y Rebell
                20vT
                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                Comment


                • #23
                  Hej,

                  har du kollat med Orazio i Västberga (Västbergavägen 24)? Eller kanske den gamle italienaren i närheten av Telefonplan kan vara något? Orazio har jag haft min barchetta hos och det har funkat kanonbra. Den andre vet jag inte så mycket om, kollade på en 500 som dom hade renoverat förra året och han har en Abarth variant (nog inte äkta) av en 500 själv.

                  Mvh
                  Patrik
                  Patrik Rylander
                  barchetta -96
                  Coupe 20VT -99

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by rylander
                    Hej,

                    har du kollat med Orazio i Västberga (Västbergavägen 24)? Eller kanske den gamle italienaren i närheten av Telefonplan kan vara något? Orazio har jag haft min barchetta hos och det har funkat kanonbra. Den andre vet jag inte så mycket om, kollade på en 500 som dom hade renoverat förra året och han har en Abarth variant (nog inte äkta) av en 500 själv.

                    Mvh
                    Patrik
                    Skickar ett varningens ord ang gubben vid Telefonplan...
                    hade min X1/9:a inlämnad för att ställa tändningen..
                    han klarade inte ens det.. han sa att den stod perfekt.. bilen gick som en kratta.. och tillsist så lämnade jag den till Punto och han ställde den rätt.. stod helt galet....

                    synd eftersom han e så nära....

                    Comment


                    • #25
                      Bra att veta! Bor också i närheten och har funderat på att lämna bilen där ett par gånger men det lär jag ju inte göra.

                      Inser att det är din 130 TC som jag gått förbi ett par gånger, underbar bil! Såg en 124 Sport Coupe i närheten också för några dagar sedan, är det din också?
                      Patrik Rylander
                      barchetta -96
                      Coupe 20VT -99

                      Comment


                      • #26
                        Vi verkar vara många som bor i Hägersten/Midsommarkransen, själv bor jag vid Telefonplan. har också haft funderingar på verkstaden vid Telefonplan, men blev avrådd. Tackar jag för.

                        Ps. Brukar se granfinales Tipo när jag är påväg till Muffinsfabriken på Nioörtsvägen. ds
                        Fiatlös

                        ___________________

                        Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                        Comment


                        • #27
                          Tjena!

                          nej inte min 124 men såg att den stod på classcars plats, så antar att dom ska sälja den..

                          mkt riktigt är det min 130 TC (kan inte mera än säga att den e helt underbar) samt den blåa X1/9:an samt en röd Tipo 16v... kan inte riktigt hålla vantarna borta..

                          blir nog något mera...

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by FloRic
                            Jag har pratat med de på AR-bil idag och priset de tar för kamremsbyte till en 20vT, inkl byte av spännrem, är 5000:- .
                            Sen nämde han något om att drivremmen inte byts och kostar isåfall extra, men har den något med kamremen att göra?
                            Det låter väldigt billigt i alla fall, någon mer som har erfarenhet ifrån AR-Bil i Stockholm? Känns som det blir till att boka tid där snarast..

                            84jr0: Pratade med dem på VIA-Bil idag och mekaniken bara skrattade när han skulle säga priset för kamremsbyte till mig. 16 000:- ligger det på. Så ovasett om de blivit vana eller inte så vill dom ha en ruskigt saftig slant.

                            Jag pratade med AR-bil idag. Dom skulle ha 22kakor för kamremsbyte inkl vattenpump. GANSKA saftigt. Vem fan sa 5 till dig?

                            //PP
                            Last edited by ParkPre; 2 August 2007, 13:30.
                            Porsche 996 C2 -00
                            Volvo V60 D3 -12

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by ParkPre
                              Jag pratade med AR-bil idag. Dom skulle ha 22kakor för kamremsbyte inkl vattenpump. GANSKA saftigt. Vem fan sa 5 till dig?

                              //PP
                              Vet inte, men vem det än var så är han otroligt sinnes-rubbad.
                              Tidigare bilar:
                              Volvo 480ES 2006-2007
                              BMW 320i E30 2007-2008
                              Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                              Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                              + nån volvo 740 samt volvo 240

                              Comment


                              • #30
                                abarth och förgasarservice

                                Hej,

                                Ny här men har i början av sommaren låtit GreySteel i Gustavsberg se över mina Weber44or till min 124 CSA. Mkt bra kontakt som jag fick rekomenderad av Classix.se's Michael. Luigi på Fiat vid Kungstensgatan gjorde allt fel och lite till. Tog häftigt betalt och nära att motorn tog permanent skada!

                                Varning där!

                                M

                                Comment

                                Working...
                                X