Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite statistik!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lite statistik!

    Såg att Fiat hade sålt 1126 st bilar förra året i Sverige, inte direkt mycket.
    En Fiat modell återfinns på topp 100 listan, nämligen Stilo på 86 e plats!?! med b,la hela (håll i er) 7st! bilar sålda i December
    Ja inte är det så stor risk att man stöter på en ny Fiat!

    Alfa sålde 314 bilar totalt under förra året?!

    /H

  • #2
    Vilken otrolig skillnad mot här nere, man ser Fiat överallt. Inte så överdrivet mycket Alfa, men de finns och så även Lancia! Dock är det inga stora bilar man ser, ej heller de med störst motorer. Punto, Cinquecento/Seicento och dylikt är klart vanligast. Volvo och Saab lyser med sin frånvaro.

    Panda 169

    Comment


    • #3
      Har väl med skatter att göra att dansken åker bil med små motorer.
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #4
        Helt riktigt. Avgiften på bilar vid köp OCH årligen är helt enorm.. Dyra försäkringar också. I övrigt ett trevligt land. ;-)

        Panda 169

        Comment


        • #5
          Deprimerande siffror det där.
          Märkligt det där med förhållandet Fiat/Alfa försäljningsmässigt. Jag skulle kunna svära på att jag ser 4ggr så många nya Alfor ute i trafiken än Fiatar. Inte tvärtom som det faktiskt är.

          Comment


          • #6
            Oj så dåligt! Inte konstigt med tanke på att jag inte längre vet var man kan köpa sig ny Alfa i Stockholm.

            Farsan är ute efter ny bil och nya Croman låter intressant men en Volvo är mer intressant för hans del. Kan förstå honom, att äga en ny Fiat i Sverige är för dyrt!
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Apropå Danmark

              Stämmer nog att skatterna på stora motorer gör sitt. Många Fiat har sålts och folk vet nu att de funkar, och köper fler.. En god spiral som inte finns i Sverige. Tror jag.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Ligger nog en hel del i det också, samt att de små Fiatarna är billiga att serva.
                Punto, som jag tror är vanligast, är ju dessutom en trevlig liten bil, så länge man håller sig i stan.

                Panda 169

                Comment

                Working...
                X