Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat ägare igen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat ägare igen

    Nu har jag fiat igen efter ett uppehåll blev det två på en gång. En Dukato flak-89 bygger om hemma och det finns ingen bättre lättlastbil vad gäller pris, försäkring och bensin förbrukning.
    I samma veva fick jag tag på en Regatta Super 100 ie -87 med strax under 10000 mil och få ägare till ett bra pris, så jag kunde inte låta bli. Tog lastbilen och hämtade Regattan, vattenpumpen var helt havererad ett spel på 15-20mm på axeln. Ny pump på plats och bilen är i trafik igen.
    Attached Files
    Last edited by e.emil; 17 February 2006, 23:09.

  • #2
    Härligt! Men... du kör väl inte Regattan i vinter-Göteborg..? ;-)
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Kul! Börjar man handla Fiat kan man inte sluta
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Bägge två

        Visst kör jag mina Fiat i Saltborg. Men om det är någon tröst så åkte Regattan flak hem till Götet in i ett garage spolades rent bytes vattenpump och fick ny tectyl och nya pluggar. Vi var tre man med ganska bra mekerfarenhet och många timmar med svets bakom oss som tittade under bilen, hittade lite ytrost( nu mera borta) annars helt frisk under. Mitt alternativ att köra i vinter är en Alfa 33 -88 med 3600 mil och körd ca 100 mil åren 96-05, och dom körde jag i sommras, eller Renault 5 och jag gillar inte 5an så den får frugan köra. Jag är inte bara Fiat biten utan även långtids sjuk i Alfa virus en liten släng av Ductius Moto Gussius Laverdi Vespus och andra likartade virus, om vi säger så här min diskmaskin är italiensk så vet ni säkert hur långt viruset har gått. Jag är specielt förtjust i Fiats små bilar som Topolino, 500, 600, 850, 126, 127, 128, Panda, Uno, Ritmo och avarter på dessa modeller har också ett svagt öga för Juventus som är lite större, men som jag brukar säga hellre en trasig Fiat en en ny Volvo.
        MVH från Volvoland (GBG)
        Attached Files

        Comment

        Working...
        X