Announcement

Collapse
No announcement yet.

Våra kompisar på vägarna :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Våra kompisar på vägarna :)

    eftersom jag hör hemma i Västra Götaland så har jag kollat runt lite och kan berätta att alla dessa...

    ACR892 Saab 9-5 2,3T Mörkblå (Göteborg)
    DPC143 Volvo 850 Vit Takantenn på vänster sida (Göteborg?)
    PLX175 Volvo 945 Vit
    PUS780 Volvo 940 Turbo Vit (Göteborg)
    RFH008 Volvo V70 Vit 180hk
    TMP958 Saab 9-5 Kombi -03 Flerfärgad 185hk, Ekonomienheten
    TOL062 Volvo V70 Ljusgrå Uddevalla
    JKK548 Volvo V70 -00 Blå
    TOP375 Volvo V70 -00 Ljusgrå
    TJM711 Volvo V70 Mörkblå med två extra lampor

    ...har den stolta ägaren: POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND!

    Kan vara nyttigt att veta...ber om ursäkt till er som inte bor här omkring men orkade inte kolla hela sverige
    Fiat Coupe 16vt -95
    Depå - Projekt tråd - Garaget.org

  • #2
    Trevliga killar som kör dessa bilar
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Nice lista =)..tror ja såg den mörkblåa saaben för några veckor sen..hade tatt en snubbe på 40ian (efter landvetter) :P
      Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
      Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

      Comment


      • #4
        att dömma av listan... Se upp för VOLVO o SAAB =)
        Vart tog min nacken vägen!?

        Comment


        • #5
          Kännt sedan tidigare att man ska Indian speciellt de backande...tro mig ;S
          With great power comes the bitches
          Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
          Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
          Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

          Comment


          • #6
            Här nere kan man som regel vara helt lugn om man ser en Volvo eller Saab. Om man däremot får span på en vit Ford Mondeo eller Peugeot eller ibland Skoda så bör man slappna av lite.
            Fick berättat för mig av några bilentusiaster att de fått lära sig att i Sverige stannar man för polisen för att svenska poliser har snabba bilar. I DK kör man vidare, för de hänger ändå inte på. ;-)

            Panda 169

            Comment


            • #7
              Jag har sett en röd Saab 95 på Skaraslätten som stoppat fortkörare. Kommer inte ihåg något reg.nr.
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #8
                Brukar inte kommentera dessa tråder men jag måste fråga. Hur vet ni att dessa är trafikpoliser?

                Tänk om det är spanbilar? Då blir ju både listan värdelös och dessutom riskerar man hjälpa personer man inte alls vill hjälpa.
                Porsche Boxster S 2002

                Comment


                • #9
                  Originally posted by TobbeC
                  Brukar inte kommentera dessa tråder men jag måste fråga. Hur vet ni att dessa är trafikpoliser?

                  Tänk om det är spanbilar? Då blir ju både listan värdelös och dessutom riskerar man hjälpa personer man inte alls vill hjälpa.
                  Jag tycker också att listan är värdelös, har du alla nummer i huvudet? Kör du fort hinner du inte identifiera civilare. När jag kör fort tittar jag noga i speglarna och framför mig efter misstänkta civilpolis bilar, man swishar inte förbi en mörktonad volvo med massa antenner...
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Sånna här listor är väl mest bara för att kunna snacka lite skit? Har svårt att tänka mig att någon överhuvudtaget kollar reg. nummer på bilar man kör om/förbi. Man kan ju inte åka runt och spana efter civilare hela tiden.

                    Panda 169

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by 84jr0
                      man swishar inte förbi en mörktonad volvo med massa antenner...
                      Undrar om du säger samma sak efter du kört Coupén några månader
                      Porsche Boxster S 2002

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by TobbeC
                        Undrar om du säger samma sak efter du kört Coupén några månader
                        Vad ska jag göra med en coupe utan körkort? Måste fortfarande se upp. Tänkte på en sak härom kvällen när jag körde i Tipon, lät som f-n tänkte att nu kör jag minst 140km/h och eftersom ratten står i vägen ser jag inte hastighetsmätaren, böjer mig lite och ser att jag kör 10km/h under tillåten hastighet. Ingen risk att bli av med kortet i den bilen inte
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #13
                          Coupen finns ju som leksaksbil om man blir av med lappen. På så sätt kan du alltid ha en coupe med dig till fiatfikorna just a thought
                          With great power comes the bitches
                          Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                          Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                          Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by TurboNimitz
                            Coupen finns ju som leksaksbil om man blir av med lappen. På så sätt kan du alltid ha en coupe med dig till fiatfikorna just a thought
                            Stora pojkar vill ha stor bil
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • #15
                              Skall man låta bli att köra för fort i en coupe blir det till att skaffa farthållare eller sitta med ögonen klistrade på hastighetsmätaren, som jag uppfattade det i alla fall. Titta bort i 10 sekunder så ligger man i 160 igen. Men min referens till väg/motorljud är ju punton, som beter sig som din Tipo, nästan svårt att köra för fort pga ljudet i den ;-)
                              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                              Comment

                              Working...
                              X