Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aftonblaskans undersökning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aftonblaskans undersökning

    http://www.aftonbladet.se/vss/bil/st...803621,00.html

    Vi ligger inte bra till, ha ha!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    Enligt detta test, som jag tror mera på, så ligger i alla fall inte Volvo bland top 10 som alltid annars i skämtbladets undersökningar.

    http://www.topgear.com/content/featu...ries/01/3.html
    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

    Comment


    • #3
      I vilket fall som helst ligger ju Toyota bland de högsta och Fiat bland botten Tråkigt
      Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
      Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

      Mvh
      Joksi

      ¤ Garaget.org

      ¤ Joksi.net

      Comment


      • #4
        Aftonbladet tar ja knappt med en nypa salt..men top gear där..hur nya är bilarna det handlar om, för det är väl inte alla märkens bilar som rullar oavsett ålder? :s
        Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
        Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

        Comment


        • #5
          På grund av detta påverkas premierna på maskinförsäkringen. Jag tar hand om mina Fiats och de tar hand om mig, aldrig blivit lämnad i sticket så jag tror inte på detta skitsnack!
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Man kan undra över vad den här rapporten egentligen säger.

            "Rapporten handlar om antalet fel och kostnaderna för att reparera dessa i den del av bilförsäkringen som handlar om maskinfel. Det är reparationer som inte täcks av garanti- eller good-will-åtaganden".

            Så vad handlar rapporten om egentligen? Är det antal fel, hur bra garantier, eller hur mycket goodwill jobb en tillverkare har... Eller bara hur stor andel av ägarna som aldrig servar bilen?

            Man kan ju jämföra med den där tyska statistiken där de mäter hur många bilar de får rycka ut och hämta på autobahn när de gått sönder. Där ligger de tyska prestigemärkena ohotade i topp år efter år.
            Inte konstigt eftersom de har tecknat egna försäkringar. De har alltså egna bärgare som åker runt, och slipper därmed hamna i statistiken. (OBS! viss hörsögenvarning på denna bit, då jag inte kommer ihåg vart jag hört det)

            Comment


            • #7
              Hej, jag hittade denna undersökning om haverier på Autobahn. Har också hört att Mercedes mm har egna bärgningsbolag i Tyskland för att bättra på statistiken.

              http://www.nyteknik.se/art/23343

              Men Toyota i topp ändå, Saab sämst av alla. Fiat klart i nedre halvan tyvärr.

              Comment


              • #8
                Originally posted by 84jr0
                På grund av detta påverkas premierna på maskinförsäkringen. Jag tar hand om mina Fiats och de tar hand om mig, aldrig blivit lämnad i sticket så jag tror inte på detta skitsnack!
                Bygger på Folksams statistik
                Vem har Folksam ???

                Alla vet att Fiat har haft problem med kamrem tex.
                Många bilar har rasat, samt termostaten på bravo / Brava som gjorde att motorn blev överhettad o topppen fick bytas
                Det är VÄL dokumenterat !

                Man kan undra varför ?

                Produktionsledning samt utvecklare som inte drar jämt ?
                Konstruktörer o Ekonomer som inte är jämnspelta ?
                I produktutvecklingen !
                Fiat for FUN

                Comment

                Working...
                X