Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min bil fungerar tillfredställande

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min bil fungerar tillfredställande

    Mycke o månne trådar riktar sig mot problem med bilen. Denna tråden är till för er som är tillfredställda med hur eran bil fungerar för stunden
    Så fungerar din bil så skriv det här

    Flyger fram, slickar rondellerna, vrider huvudena o vrålar på raktsträckorna...helnöjd med min

    /Nimitz
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

  • #2
    Vet att ja fick en oförväntad och sämre start på mitt Coupé ägande (koppling,kamrem,vattenpump), men senaste tiden så "går bilen" bra iaf. Dvs som bil, den rullar som den ska verkar det som osv. Trevligt e d iaf =)

    Har ju kvar o fixa något reglage, glapp och AC. Och fräscha till lacken lite, men detta ska ja passa på o göra på semestern nästa månad när ja åker utomlannds me bilen =) Enormt billigt me Fiat delar och arbetskostnad i landet ja ska till så.

    Last edited by Joksi; 12 May 2006, 10:45.
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

    Comment


    • #3
      Jag har samma känsla som du Turbo, går som fan!

      Snart ska den gå än bättre
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #4
        Jag är supernöjd med min inga problem med den alls... var lite orolig i början men det var ingen fara. Det som irriterar mig nu är slutröret som skramlar men svets har inskaffats i garaget så det ska fixas

        Vrider nackar gör den absolut, dödar mer än gärna andra bilar på gatan och det bästa är att den är fruktad bland polare Tror att de planerar bakom ryggen på mig hur de ska köra ifrån mig

        Vad ska man säga en dröm har gått i uppfyllelse när jag köpte coupen! Älskar den bilen över allt annat (hoppas tjejen inte läser här
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Är också riktigt nöjd med min bil. Det som har slagit mig mest är hur tyst den är i kupen. Jämförde den med en SAAB 9-5 -01 och Copuen var mycket tystare. Att folk tittar och att den går grymt bra är väl inte heller så dumt.

          Blev riktigt glad i dag när jag gjorde hjulintsällning på bilen. Även fast jag har sänkt den gick det att justera alla värden inom toleranserna utom toe-in bak, men det får man väl leva med.
          Fiat Coupé 20VT -99 (Såld)
          Audi A4 Avant 1,9 TDi Quattro -97
          Alfa Romeo 159 2,0JTDM Sportwagon -12
          Alfa Romeo 75 2,5 -86
          Alfa Romeo GTV 2,0 -86

          Comment


          • #6
            Det ska inte gå att justera varken toe-in eller camber bak på Coupén.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              Jag vet det. Därför får man leva med det. Ska inte gå att justera camber fram heller men det var så lite att dom fick till det.
              Fiat Coupé 20VT -99 (Såld)
              Audi A4 Avant 1,9 TDi Quattro -97
              Alfa Romeo 159 2,0JTDM Sportwagon -12
              Alfa Romeo 75 2,5 -86
              Alfa Romeo GTV 2,0 -86

              Comment


              • #8
                Jo, ja ska inte klaga heller på ljudet i kupén vid 130-150km/h, men då jämför ja me en celica 87 me inga dörrkarmar hehe
                Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                Mvh
                Joksi

                ¤ Garaget.org

                ¤ Joksi.net

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Freddan72
                  Det ska inte gå att justera varken toe-in eller camber bak på Coupén.
                  Det går väl bara att jusrtera toe fram? Allt annat är "låst". Camber fram kan justeras om man byter till sk cmaberskruvar.
                  Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                  Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                  Comment


                  • #10
                    Finns jätte jätte jätte lite att justera. Är nog inte tänkt som justering. Men det räckte för mig.
                    Fiat Coupé 20VT -99 (Såld)
                    Audi A4 Avant 1,9 TDi Quattro -97
                    Alfa Romeo 159 2,0JTDM Sportwagon -12
                    Alfa Romeo 75 2,5 -86
                    Alfa Romeo GTV 2,0 -86

                    Comment


                    • #11
                      Helt rätt Ante. Kör man med r-däck eller vill ha bättre fäste fram bör man skaffa en camberbult och justera.

                      Per på forumet har justerat enligt följande:

                      Ställde cambern på -1.5 och toe-in på 3mm. (original camber -1grad och 2mm toe-in)
                      Last edited by Freddan72; 12 May 2006, 16:21.
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #12
                        Här är en till som är helnöjd. Ställde på Coupen till Fiatfikat i lördags... och njuter...

                        Fick just ett SMS från min tjej som i skrivandes stund färdas på E6:an norrut någonstans i varbergstrakten. I SMS:et stod det: "blev just omkörd av 2 st Coupe i hög fart".

                        Någon som känner sig skyldig?

                        Men Ni fattar grejen?... Man får SMS när Coupéerna uppenbarar sig på vägarna. Grejen är den att vi har dom fräckaste bilarna som går att äga! Grattis alla Coupeägare!

                        Comment


                        • #13
                          två coupeer hmm...skulle kanske kännt mig träffad om de va en röd
                          Lars du kommer väl förbi på grillkvällen den 27 då?
                          Nån som mins va forumet hette där barchetta gänget hänger??
                          With great power comes the bitches
                          Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                          Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                          Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                          Comment


                          • #14
                            Säger som en viss Batteri reklam den bara går och går och går.......
                            Helt suverän bil. Ångrar inte mitt byte. Förstår varför den heter Bravo....

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Lars

                              Men Ni fattar grejen?... Man får SMS när Coupéerna uppenbarar sig på vägarna.
                              Hehe! Ja.. farsan å mina bröder brukar skicka SMS eller MMS med rapport. "Är denna coupén med i forumet?"
                              Coupé-ägandet är skönt! En unik design som fortfarande håller!
                              Och sen prestanda tillräckligt för att matcha designen.
                              Coupé 20VT LE -99 Svart
                              Camaro V8 1LE -14 Röd
                              Huracan V10 610-4 -14 Grå
                              Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                              Comment

                              Working...
                              X