Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny Panda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny Panda

    Hej
    Jag är en ny medlem här, idag så hämtade jag mitt livs andra Fiat, jag ägde en 128 1973 på 80-talet och imellan tiden mellan den Fiaten och min nya Panda har jag ägt ett flertal bilar av varierande märken mestadels engelskt Austin, Morris, Rover.

    Men någon Volvo har jag aldrig ägt, jagäger också en Vauxhall Victor VX 4/90 1966, nåväl nu har jag för första gången köpt en splitterny bil och det vart en kornblå Panda med AC och CD. Jag har förstås fått utstå sedvanligt hån från en oförstående allmänhet men 20 års ägande av engelska bilar har gjort mig härdad.... Kan tillägga att jag ägde en 2cv i fem år också och fick höra kommentarer om den med.

    Varför bestämde jag mig för Pandan, jag tittade runt på marknaden och bestämde mig snabbt för att välja bort koreanska pappburkar som Kia och Hyundai, gillade varken utseendet eller känslan att köra dem. Den 128 jag ägde på 80talet vållade mig få problem och var framförallt rolig att köra, den gick bara bättre ju mer man plågade den...

    Jag föll för Pandan eftersom jag fick mer utrustning för lägre pris, lättkördheten samt den är praktisk på riktigt och inte bara på ytan som koreabilarna. jag skall dock lägga till en extra rostskyddsbehandling vid tillfälle.

  • #2
    Grattis till bilvalet och välkommen till klubben/forumet! Hoppas du kommer att trivas
    EKKEPEKKE

    Marea W 1,6 -00
    Panda 4x4 -88 -såld
    Aprilia ETV-1000 -01

    Comment


    • #3
      Re: Ny Panda

      [QUOTE]Originally posted by Ikophot
      [B]Hej
      en kornblå Panda med AC och CD. Jag har förstås fått utstå sedvanligt hån från en oförstående

      Hej å välkommen, var bor den nya pandan?

      Kornblå verkar poppis i sthlm. men man ser inte många p



      555 klubben :-)
      Last edited by pazzo; 3 June 2006, 20:02.
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #4
        Hej och välkommen till forumet!
        Trevligt med en till Panda i klubben! Jag har haft min i snart ett och ett halvt år nu, och kört knappa 3000 problemfria mil. Hur många nybilsköpare av andra märken kan säga det? Så att stå ut med omvärldens gliringar är inte alls svårt, det är bara en del av nöjet!

        Comment


        • #5
          Grattis, klart man väljer bort koreanskt framför Fiaten! Välkommen till klubben!
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Originally posted by Micke C
            Hej och välkommen till forumet!
            Trevligt med en till Panda i klubben! Jag har haft min i snart ett och ett halvt år nu, och kört knappa 3000 problemfria mil. Hur många nybilsköpare av andra märken kan säga det? Så att stå ut med omvärldens gliringar är inte alls svårt, det är bara en del av nöjet!
            Farsans nya opel som han köpte 87 gick 2km innan vi fick dra den tillbaka till verkstaden =)

            Han hade kört en massa fiat billar innan och hade 3st oplar efter det.. sen tröttnade han

            Och köpte en ny punto -02 sen när han kört 500mil. så kom han och sa att punton har gått längre problemfritt en nån av hans oplar =D

            Sen att den nu har gått ca:5000mil utan några större påroblem bara några lampor som gått. =)

            Å Välkommen i fiat skaran igen då Ikophot =)

            Fiat Croma 16v -95 (såld)
            Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
            Ford Mustang cab -71

            Comment

            Working...
            X