Hej
Jag är en ny medlem här, idag så hämtade jag mitt livs andra Fiat, jag ägde en 128 1973 på 80-talet och imellan tiden mellan den Fiaten och min nya Panda har jag ägt ett flertal bilar av varierande märken mestadels engelskt Austin, Morris, Rover.
Men någon Volvo har jag aldrig ägt, jagäger också en Vauxhall Victor VX 4/90 1966, nåväl nu har jag för första gången köpt en splitterny bil och det vart en kornblå Panda med AC och CD. Jag har förstås fått utstå sedvanligt hån från en oförstående allmänhet men 20 års ägande av engelska bilar har gjort mig härdad.... Kan tillägga att jag ägde en 2cv i fem år också och fick höra kommentarer om den med.
Varför bestämde jag mig för Pandan, jag tittade runt på marknaden och bestämde mig snabbt för att välja bort koreanska pappburkar som Kia och Hyundai, gillade varken utseendet eller känslan att köra dem. Den 128 jag ägde på 80talet vållade mig få problem och var framförallt rolig att köra, den gick bara bättre ju mer man plågade den...
Jag föll för Pandan eftersom jag fick mer utrustning för lägre pris, lättkördheten samt den är praktisk på riktigt och inte bara på ytan som koreabilarna. jag skall dock lägga till en extra rostskyddsbehandling vid tillfälle.
Jag är en ny medlem här, idag så hämtade jag mitt livs andra Fiat, jag ägde en 128 1973 på 80-talet och imellan tiden mellan den Fiaten och min nya Panda har jag ägt ett flertal bilar av varierande märken mestadels engelskt Austin, Morris, Rover.
Men någon Volvo har jag aldrig ägt, jagäger också en Vauxhall Victor VX 4/90 1966, nåväl nu har jag för första gången köpt en splitterny bil och det vart en kornblå Panda med AC och CD. Jag har förstås fått utstå sedvanligt hån från en oförstående allmänhet men 20 års ägande av engelska bilar har gjort mig härdad.... Kan tillägga att jag ägde en 2cv i fem år också och fick höra kommentarer om den med.
Varför bestämde jag mig för Pandan, jag tittade runt på marknaden och bestämde mig snabbt för att välja bort koreanska pappburkar som Kia och Hyundai, gillade varken utseendet eller känslan att köra dem. Den 128 jag ägde på 80talet vållade mig få problem och var framförallt rolig att köra, den gick bara bättre ju mer man plågade den...
Jag föll för Pandan eftersom jag fick mer utrustning för lägre pris, lättkördheten samt den är praktisk på riktigt och inte bara på ytan som koreabilarna. jag skall dock lägga till en extra rostskyddsbehandling vid tillfälle.
Comment