Announcement

Collapse
No announcement yet.

Så blev man med en bil till.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Så blev man med en bil till.

    Köpte en 132 2000 1979 för 4000:- igår. Fick med en extra motor 131 2000 också. Tanken var att hitta en 132 eller Argenta för att ha när inte solen visar sig så man vill åka Spider. Nu visade det sig att bilen är bra i plåten, har gått i Dorotea fram till 2005, men inredningen är kass. Framför allt föerarstolen är bortom all rädning, så nu får vi se hur länge den får vänta på eventuell renovering. Inredningsdetaljer till dessa bilar verkar väldigt knepiga att hitta.
    Attached Files
    Last edited by Alvar; 13 June 2006, 08:32.

  • #2
    Härligt blå

    Grillen påminner om Fiat Coupe.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Inte speciellt snygg bil i mina ögon, men rätt kul eftersom den är så udda. De flesta är ju konservburkar nu.

      Comment


      • #4
        Förutom inredningen vad mer ska du göra med den? Jag tycker inte att den var ful den bilen!
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Originally posted by 84jr0
          Förutom inredningen vad mer ska du göra med den? Jag tycker inte att den var ful den bilen!
          Vet inte riktigt. Skulle vara kul att få den i ordning för att användas som "vardagsbil". Den är besiktigad ua och det mesta funkar. Största problemet just nu är nog inredningen.

          Comment


          • #6
            Samma chassi som Argenta

            1. SÄNK!
            2. Montera Cromastolar. Passar bra i storlek men man får göra lite nya fästen i golvet.. (jag vet, lite jobbigt kanske)
            3. Kolla med Barchetta-klubben om nån har några 15"-originalfälgar över. De passar fint! Har hyfsad ET + kanske en liten spacer. Blir väl 195/55-15 på dem.

            Grattis! Rätt unik bil i dagens Svedala.. :-) Vi får ta en träff sen när jag har min Argenta ute..!

            P.S: Många inredningsdetaljer är samma som Argenta.. Tror stolarna passar. DS.
            Last edited by per; 13 June 2006, 10:12.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Re: Samma chassi som Argenta

              Originally posted by per
              1. SÄNK!
              2. Montera Cromastolar. Passar bra i storlek men man får göra lite nya fästen i golvet.. (jag vet, lite jobbigt kanske)
              3. Kolla med Barchetta-klubben om nån har några 15"-originalfälgar över. De passar fint! Har hyfsad ET + kanske en liten spacer. Blir väl 195/55-15 på dem.

              Grattis! Rätt unik bil i dagens Svedala.. :-) Vi får ta en träff sen när jag har min Argenta ute..!

              P.S: Många inredningsdetaljer är samma som Argenta.. Tror stolarna passar. DS.
              Det är nog enklare att hitta Argenta stolar verkar det som. Enligt bildelsbasen så kan det eventuellt finnas.

              Comment


              • #8
                Jo det är ju en nyare bil.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Åhhhh! min gamla bil...

                  Vilken tur att den har gått till en entusiast! Det var jag som hämtade den i Dorotea för ca ett år sedan. Ytterligare en av de bilar jag ångrar att jag sålde. Jag hade den över sommaren förra året och den gick som tåget, krånglade inte en enda gång, jag körde den närmare 800 mil på 4 mån. Bara service och byte av kamrem. Jag hoppas att du får glädje av den!!

                  Mvh,

                  Christian
                  Christian

                  Kör nu:


                  I garaget:

                  Comment


                  • #10
                    OT

                    Mirafiori: ..ser att du har en 3.0S istället.. Helt godkänt i min bok! :-)
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      Re: Åhhhh! min gamla bil...

                      Originally posted by mirafiori
                      Vilken tur att den har gått till en entusiast! Det var jag som hämtade den i Dorotea för ca ett år sedan. Ytterligare en av de bilar jag ångrar att jag sålde. Jag hade den över sommaren förra året och den gick som tåget, krånglade inte en enda gång, jag körde den närmare 800 mil på 4 mån. Bara service och byte av kamrem. Jag hoppas att du får glädje av den!!

                      Mvh,

                      Christian
                      Kul!
                      Skickade du med extra motorn också eller hade han jag köpte bilen av fått den från annat håll? Du har inga prylar kvar som passar?
                      /Alvar

                      Comment


                      • #12
                        Nej, jag har inga delar kvar. Motorn hade han fått från annat håll. Jag skickade med allt jag hade, det var orginalratt en grill med lysen och lite sånt. Men tyvärr är allt jag hade borta.
                        Christian

                        Kör nu:


                        I garaget:

                        Comment


                        • #13
                          Re: OT

                          Originally posted by per
                          Mirafiori: ..ser att du har en 3.0S istället.. Helt godkänt i min bok! :-)
                          Jo, den duger väl iof Bra mycket mer klös i den med 3,5:a i än 132:an.
                          Men det är ju ingen fiat...
                          Christian

                          Kör nu:


                          I garaget:

                          Comment

                          Working...
                          X