Announcement

Collapse
No announcement yet.

RWD Låda på Uno T motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RWD Låda på Uno T motor

    Hejsan,
    jag satt här och svävade iväg lite på bilbyggen och kom och tänka på Uno turbo motorer.

    Finns det någon låda från någon bakhjulsdriven Fiat/Lancia som passar direkt på uno turbo motorn 1301cc alltså.
    Eller är det ett helt eget block?

    Tänkte om kanske lådan från 131 1600cc kanske skulle tänkas passa? eller liknande.

  • #2
    Det är möjligt..
    Nu vet jag inte vad du tänker på (trimmad 131..?) men de flesta bakhjulsdrivna Fiatar är lite större och då är det väl mest logiskt med Cromas 2.0-Turbomotor. Eller 2.0 16VT... :-)
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Jag fyller på med mina egna funderingar. Det är mest två saker jag undrar över:

      1. Hur ställer sig SBP till om man har tex en Uno Turbo och flyttar bak motorn dit där baksätet sitter och alltså får mittmotor?

      2. Vad säger de om man har tex en Tipo 16v och byter motor till Croma Turbo, dvs ungefär samma antal Hk och Nm fast med turbo istället. Även Vice versa, dvs exempelvis en Uno T som får 2,0 8v sugmotor som har ungefär samma effekt?
      Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
      Fiat Marea Weekend 1,6 -97

      Comment


      • #4
        Hehe, nej det är helt andra tankar!

        Jag satt och tänkte om man kunde göra
        något av min gamla Opel Kadett C som bara står och fördelen är ju att den är lättare än Unon.
        Jag har ju även en Uno turbo snurra som står.
        Så egentligen är det ju bara en låda som jag skulle behöva.

        Men som sagt, det är ju bara en liten vild tanke.
        Man måste ju få drömma.

        Comment

        Working...
        X